To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Prądnica IFA BK

flisak - 2012-11-30, 20:06
Temat postu: Prądnica IFA BK
Witam
Mam spory kłopot z ładowaniem w Ifie, a mianowicie. Zastosowałem stojan wysoki z jakiejs MZ ale przełożyłem uzwojenia z Ify(mój stojan był uszkodzony). Z tego uzwojenia wychodzą 3 przewody uzwojenie wzbudzenia ma opór 2.1 ohma a drugie uzwojenie ma 7,3 ohma(to chyba opór regulacyjny). Podłączałem to zgodnie ze schematem dla Mz czyli uzw. wzbudzenia między DF i masę a opór reg. między DF a D+ i zgodnie ze schematem do Ify(jak na zdjęciu) czyli zamienione uzw. wzbudzenia i opór regulacyjny. Nie ma ładowania w obu przypadkach. Po podaniu + na DF pojawia się 9V między D+ a masą ale z odwrotnym znakiem(pokazuje - 9V na mierniku).

Podłączyłem uzwojenie wzbudzenia odwrotnie pod DF i masę i pojawiło się napięcie z dobrym znakiem. Po podłączeniu regulatora bez oporu regulacyjnego nie ma ładowania. Padnięty regulator czy dołożyć opór reg.?

Podłączyłem kontrolkę ładowania i sie pojawiło. Na wolnych poniżej 6V ale na wyższych 7,5V czyli chyba tak to bedzie.

sIaj - 2012-12-09, 23:09

Jaki regulator? W ifie był + na masie?
flisak - 2012-12-12, 19:56

Według wszystkich schematów "-" na masie.
wojtek.mz - 2012-12-12, 22:02

sIaj, Janku z tego co wiem to AWO sport miał + na masie.
flisak - 2012-12-17, 09:20

A regulator elektroniczny polski.
Andrzej T - 2013-01-02, 17:20
Temat postu: ifa kierunek obrotów wału
Cześć . z tego co pamiętam i co mówi mój kolega również zmieniający prądnicę w IFA BK 350, tam jest odwrotny niż w późnieszych motocyklach TS, ES ETZ kierunek obrotów wału, więc trzeba zmienić miejscami końce uzwojeń, jeśli się korzysta z prądnic dedykowanych do nowszych modeli ( patrz na kierunek strzałki na obudowie stojana)
Pozdrawiam

kamgaw - 2016-05-14, 17:09
Temat postu: Ładowanie IFA BK
Problem raczej nie obcy na forum, tematów kilka, ale nic nie mogę dopasować. Motocykl jak w temacie.
Ładowanie było jesienią, ok 7V, dziś nie ma. Napięcie na zaciskach aqu. ok.5.7V, czyli nie ładuje. Sprawdzane było na pracującym silniku na oryginalnych 4 regulatorach mechanicznych, raczej niewiadomego stanu, ale na jednym z nich jakiś czas temu jeździłem, podstawiłem także regulator mechaniczny z ES ( w niej ładowanie było) i też nic. Założyłem elektroniczny i także porażka. Podłączone zgodnie ze schematem i wzorem, który pojawia się na forum czyli SZCZ- DF, +6V- do styku 51, WZB. pod DF.
Może ktoś podpowie jak sprawdzić prądnicę bez jej demontażu, tj. ile i przede wszystkim czy ładuje. Do jakich zacisków na prądnicy przyłożyć miernik, co odpiąć, co zostawić.

pozdrawiam

motomaciey - 2016-05-14, 18:34

http://forum.mz-klub.pl/v...ht=pr%2Adnic%2A


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group