To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Schemat adaptacji modułu zapłonowego VW 191 905 351 B do mz

Arekkondrat5 - 2013-02-12, 21:23
Temat postu: Schemat adaptacji modułu zapłonowego VW 191 905 351 B do mz
Witam mam takie pytanie czy ktoś zakładał taki moduł do Mz etz 150? Bo ja mam na zbyciu taki moduł i chciałem go zamontować znalazłem nawet mapę zapłonową tylko do jawy ale to chyba żadna różnica;) tylko nie mam oporników, może dało by się obejść bez nich?
arlamir - 2013-02-13, 21:19

Hmm ciekawe, rozwiązanie jednocześnie zaawansowane a z drugiej strony strasznie klawe. Powód? Przerywacz... Pomyślałbym raczej nad adaptacją tego cacka pod Hallotron w naszych mztkach

[ Dodano: 2013-02-13, 21:57 ]
Aha i powiedz mi, jakie tutaj mamy plusy z takiego zastosowania tegoż modułu?

Arekkondrat5 - 2013-02-14, 21:07

Na początku chcę zaznaczyć że ja tego nie wymyśliłem tylko chcę przybliżyć te rozwiązanie posiadaczom Mz. A w tym drugim rysunku jest napisane że " Wykorzystany moduł zapłonowy przyspiesza zapłon wraz ze wzrostem obrotów co wyraźnie zwieksza moc silnika, zwiększa energię iskry podczas rozruchu." A takrze wyłącza zapłon po 2 sekundach i aku ci się nie rozładuje. Poza tym cena tego zestawu nie przekroczy 60 zł nowy i używany zestaw 30 zł. Ja się nawet cieszę że mogę trochę się pobawić w elektronice. Wystarczające argumenty moim zdaniem. :razz:
sIaj - 2013-02-14, 21:38

Tam była regulacja mechaniczna zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu na podstawie regulatora odśrodkowego i dodatkowego czujnika podciśnieniowego gdzie dodatkowe ramie wpływało na regulator odśrodkowy, więc baaardzo wątpię aby ten moduł miał takie coś w sobie.... zwłaszcza przy sterowaniu przerywaczem gdzie zmienia się znacząco czas zwarcia układu i stabilność pracy... Patrząc na to jakie czujniki są wykorzystywane przy tego rodzaju układach to byłaby to porażka przy przerywaczu :lol:
Zresztą wystarczy spojrzeć na rodzaj podłączanych urządzeń do niego, w 4T nie pominięto by podstawowych elementów.
W środku będzie zapewne tylko scalak - driver dla czujnika oraz koniec mocy z tzw. ogranicznikiem prądu dla cewki, tutaj zbędnym.

ETZ_PRORIDER - 2013-02-14, 23:35

sIaj, Pytając wprost, czy taki układ z VW da coś pożytecznego w naszych MZ ETZ?
sIaj - 2013-02-15, 07:50

Tyle samo co fabryczny zapłon z MZ itp.
Oczywiście istnieje metoda analogowa regulacji takiego wyprzedzenia ale... to jest opóźnienie a nie przyśpieszenie a jak przyśpieszenie to wymaga specjalnego czujnika aby układ miał szybkie odniesienie... I jest cholernie nie dokładna :lol: Dlatego szybko zaczęto stosować lniczniki cyfrowe.

Arekkondrat5 - 2013-02-15, 08:01

Wczoraj podłączyłem rezystor i 2 oporniki, dziś może go podłącze i powiem co się zmieniło w mojej Mz.
sIaj - 2013-02-15, 08:07

Arekkondrat5 napisał/a:
Wczoraj podłączyłem rezystor i 2 oporniki,
To jest tranzystor a nie rezystor, rezystor to to co Ty nazywasz opornikami :roll:
Arekkondrat5 napisał/a:
dziś może go podłącze i powiem co się zmieniło w mojej Mz.
Tyle samo co znajdziesz już w innych tematach, silnik będzie stabilniejszy przez lepszą i bardziej stałą iskrę.
Arekkondrat5 - 2013-02-22, 09:50

No tak przepraszam pomyliło mi się. ;) Mam mały problem z tym modułem iskra jest w wielu miejscach na raz, chyba coś zle podłączyłem. :klnie: Iskra ładna ale co z tego jak niedam rady zapłonu ustawić.
arlamir - 2013-02-22, 12:35

Na 4 cylindrach byś mógł normalnie ustawic :P
OsteR9019 - 2013-02-24, 13:34

Temat z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1280422.html
Ogólnie moduł z VW do MZ był wszczepiany już kupę lat temu. Moim zdaniem ma wiele zalet np. jest totalnie szczelny, nieduży, tani i dostępny praktycznie na każdym szrocie. Da się też podłączyć go bez dodatkowych elementów elektronicznych, niestety spaliłem jeden tak się bawiąc przez to że nie było masy na świecy. Jutro jak mi się uda wykopać graty sprawdzę czy da się podłączyć pod oryginalny czujnik MZ, a jak nie ma czujnika można zrobić tak http://www.youtube.com/watch?v=FOepvVWxi_s
Komplet moduł czujnik wiązka ze szrotu, tyko tarcze trzeba dorobić.

ETZ_PRORIDER - 2013-03-27, 19:48

A czy da się zastosować do tego układ 211 905 351?
ETZ_PRORIDER - 2013-03-27, 20:30

sIaj, dałem za taki sam moduł na złomie 3 zł jakieś 5 lat temu, kupiłem żeby kupić, był zdjęty z Audi 80 1.8, ostatnio szukałem hallotronu do Golfa i znalazłem ten moduł w gratach ;) spróbuje coś czynić ale zrobię to na czujniku od tego modułu :)
OsteR9019 - 2013-03-27, 23:51

Nie mam nic do oryginalnych modułów, nawet bym wolał taki ale cena i dostępność to porażka. Za cenę oryginalnego możesz mieć reklamówkę modułów VW jeśli masz dojścia, jeśli nie masz i tak kupisz co najmniej kilka.

Mam całą instalację z golfa i trochę szkoda mi było rozdzielać wiązkę modułu od reszty, a osobnej wiązki nie mogę znaleźć :sad: Jak mnie najdzie to spróbuje coś tam wymyślić.

OsteR9019 - 2013-03-28, 20:50

No i mnie naszło. Dziś podłączyłem moduł zapłonowy VW 191 905 351 C do impulsatora typu A. Stało się dokładnie to czego się spodziewałem, czyli po przekręceniu tarczy pojawiła się iskra na świecy. Zauważyłem że na cewce od VW iskra jest dużo mocniejsza niż na tej od mz, ale żeby to dokładnie ocenić musiałbym dać nową świecę i poprawić połączenia bo wszystko było zrobione na sztuke. U mnie spalił się oryginalny moduł więc na pewno wpakuje ten. Z oryginalną wiązką podłączenie jest tak samo trudne jak przy podłączeniu fabrycznego modułu mz, jak znajdę czas to porobię zdjęcia i z wizualizuje jak to ćwiczy.
ETZ_PRORIDER - 2013-03-28, 21:01

A miał byś możliwość próby na module 211 905 351? mam taki na 100% sprawny a nie chciał bym go spalić, myślałem żeby podłączyć go z czujnikiem z VW umocowanym na krzywce w jakiś magiczny sposób
OsteR9019 - 2013-03-29, 20:14

Podłączenie modułu 211 905 351 jest takie samo jak w przypadku 191 905 351. Pierwsze trzy cyfry oznaczają typ auta w tym przypadku 191 to golf 2.

Czujnika nie umieścisz na krzywce jak już to na stojanie, i według mnie nie jest to trudne, widziałem kilka stron jak sobie z tym można poradzić choćby ta http://dwusuw.blogspot.co...y-jawa-350.html z resztą wyżej podałem też link do filmu. Jak jutro znajdę chwile naszkicuje schemat co gdzie podłączyć pod czujnik od mz.

ETZ_PRORIDER - 2013-03-30, 00:05

OsteR9019 napisał/a:
Czujnika nie umieścisz na krzywce jak już to na stojanie
Tak, oczywiście masz racje, pokręciłem trochę w poście :) wydaje mi się że to będzie najlepszą alternatywą dla zapłonu w MZ, mam ten moduł 211 ... ... więc będę musiał po ten moduł załatwić czujnik halla czy z golfa podejdzie tak samo?
OsteR9019 - 2013-03-30, 18:14

Prawda, żadna filozofia ale nie każdy musi to wiedzieć i czasem trzeba tłumaczyć łopatologicznie.

Przyznam szczerze że o tym nie pomyślałem, sprawdzałem to poza silnikiem, ale jakby co nacięcie dodatkowego rowka ustalającego nie powinno sprawić kłopotu.

ETZ_PRORIDER napisał/a:
więc będę musiał po ten moduł załatwić czujnik halla czy z golfa podejdzie tak samo?


Z golfa podejdzie na pewno bo do niego jest przystosowany, a jak będzie z czujnikiem mz trzeba sprawdzić, iskra będzie na pewno tylko gdzie.

ETZ_PRORIDER - 2013-03-30, 20:51

Dzisiaj jako pierwszy w temacie zamontowałem zespół zapłonowy z Golfa II w ETZ 150 :) https://picasaweb.google.com/110365903016310325741/MZETZ15090r?authkey=Gv1sRgCK6iyOGV3smPXA#5861225378956516610


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group