To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Motocykle inne - Romet Chart czy Simson S51?

Seba_830 - 2013-06-01, 08:46

Mam rozumieć, że chart licznik powinien zamknąć.
wojtek.mz - 2013-06-01, 08:53

Cytat:
Mam rozumieć, że chart licznik powinien zamknąć.
Tak samo jak etz 250, 251 liczniki zamykają a w rzeczywistości wg. GPS-a jadą 125-130 km/h :piwo:
KanterX - 2013-06-01, 09:41

Simson to jednak żywotniejsza maszyna, ale Chart to ma dusze bo jest ich stosunkowo mało...
Życzę Ci abyś nabijał km bez problemowo i cieszył się jazdą polskim klasykiem. Jak by nie bbyło Charta zobaczyć na drodze to coś wspaniałego!
Powodzenia !
Kanter

mirumz - 2013-06-01, 12:37

Nie wiem jak reszta, ale ja gdybym miał teraz kupić motorower postawiłbym na Japonie, a dokładniej na honde mb 80. Odziwo kosztuje mniej od simsonów, a w standardzie ma dozownik, tarczówke i obrotka, o trwałości i osiągach chyba nie musze wspominać :wink:
Seba_830 - 2013-06-01, 12:52

Czyli na razie jeżdżę i nabijam kilometry.
Seba_830 - 2015-12-10, 19:41

Po trzech sezonach i 14 tyś km przejeżdżonych polskim motorowerem mogę trochę więcej o nim napisać. Zakupu nie żałuję w żadnym wypadku. Nie licząc wypadnięcia zabezpieczenia tłoka zawsze dojeżdżał do domu na własnych kołach a strzelałem trasy po 200 km. Z częściami nie miałem żadnego problemu, jak się poszuka to wszystko można znaleźć oryginalne i w przystępnych cenach, np. kupiłem oryginalny nowy cylinder za 70 zł :mrgreen: . Zaletą jest, ponoć awaryjny zapłon elektroniczny który u mnie spisywał się bez zarzutu, jedynie ostatnio moduł odmówił posłuszeństwa :sad: , trochę km wytrzymał. Motorower zawsze odpalał z pierwszego kopa ale znalazłem też parę wad. Pierwszą jest to, że brakuje mocy a bardziej V maxa, bo silnik jest jak na tą pojemność elastyczny, można na wyższych biegach jechać na małych obrotach i w mieście jest to przyjemne ale w czasie trasy trochę prędkości brakuje :???: . Drugą wadą jaką znalazłem to instalacja 6v w której brakuje prądu i szczególnie po dłuższej jeździe po mieście kierunki załączają się z opóźnieniem. Ostatnią denerwującą przypadłością są piszczące hamulce :klnie: . Pomimo dobrych okładzin które są oryginalne przód piszczy niemiłosiernie. Miałem jeszcze problemy z żarówką z przodu bo się paliła po paru km. Wymieniłem nawet przełącznik bo stary nie domagał ale nie pomogło. W tym przypadku winowajcą były złej jakości żarówki. Niewygodne też jest miejsce gdzie znajduje się stacyjka :neutral: , bo żeby zmienić położenie kluczyka trzeba sięgać pod lewe udo co jest uciążliwe szczególnie w czasie jazdy. Podsumowując polecam każdemu zakup Charta, motorower jeśli nie jest zmęczony życiem i się o niego dba potrafi się odwdzięczyć bezawaryjną jazdą :wink: . Po za tym Charty są niespotykane na drogach, ja np. przez ten okres widziałem tylko jednego. :piwo:
kadetm-780 - 2015-12-12, 09:48

Z tą stacyjką jest też trochę lipa z tego powodu że jak się ma trochę wytarty kluczyk czy zużyte zamki w stacyjce to kluczyk potrafi w czasie jazdy wypaść, raz mi się tak zdarzyło. Teraz kluczyk przywiązałem sznureczkiem do ramy i nawet jak wypadnie to się nie zgubi :lol: .
To co mnie zaskoczyło jak się nim pierwszy raz przejechałem to jak na 50ccm dość duża moc w porównaniu do jawek czy innych rometów (simsonem nie miałem okazji jeździć).

Michallres - 2015-12-12, 10:49

Seba_830 napisał/a:
Ostatnią denerwującą przypadłością są piszczące hamulce .

Przesmaruj sprężynki co rozwierają klocki - u mnie to pomogło tylko w tym przypadku na tyle ;) :piwo:

czochu - 2015-12-12, 11:42

Michallres napisał/a:
Seba_830 napisał/a:
Ostatnią denerwującą przypadłością są piszczące hamulce .

Przesmaruj sprężynki co rozwierają klocki - u mnie to pomogło tylko w tym przypadku na tyle ;) :piwo:

Lepiej okładziny posmarować :mrgreen:

Michallres - 2015-12-12, 14:18

czochu napisał/a:
Lepiej okładziny posmarować


Było by ciekawie :twisted:

Seba_830 - 2015-12-12, 15:04

kadetm-780, U mnie kluczyk da się wyciągnąć w każdej pozycji i zawsze trzymałem go w kieszeni :mrgreen: .

Michallres, chart już raczej będzie stał i może raz na jakiś czas się przyjadę także dam spokój tym hamulcom. Niemniej jednak dzięki za wskazówkę. :piwo:

kamyk8787 - 2015-12-12, 15:16

Seba_830, Jak ma stać to moim zdaniem lepiej go sprzedać za dobrą kasę, jakiemuś rybakowi czy komuś, napewno nie jakiemuś podlotkowi co go rozwali albo z tuninguje, takie sprzęty bardziej niszczą się gdy stoją niż gdy jeżdżą. Napewno masz do niego wielki sentyment, ja też tak miałem z swoimi maszynami min: motorynką, kadetem. Za chińskim skuterem mniej przepadałem, ale też nie powiem dupę woził. Ale wszystkie sprzedałem bo wiedziałem że nie będę nimi jeździł jak mam do dyspozycji "21km" w 251 :P Zapewne tak samo się stanie z MZ jak przesiądę się na coś większego, ale tylko jak dostanę odpowiednią kasę.
Seba_830 - 2015-12-12, 21:27

kamyk8787, Chart zostaje i koniec kropka. :razz: Jestem sentymentalny, motorynkę którą posiadam też nie używam ale stoi w pomieszczeniu. Sprzedać jest stosunkowo łatwo ale gdy za parę lat naszła by mnie ochota z powrotem na tego typu pojazd to z zakupem może być trudno. Za parę naście lat może moje dzieci będą nim jeździć :mrgreen:
kamyk8787 - 2015-12-12, 21:51

Seba_830 napisał/a:
kamyk8787, Chart zostaje i koniec kropka. :razz: Jestem sentymentalny, motorynkę którą posiadam też nie używam ale stoi w pomieszczeniu. Sprzedać jest stosunkowo łatwo ale gdy za parę lat naszła by mnie ochota z powrotem na tego typu pojazd to z zakupem może być trudno. Za parę naście lat może moje dzieci będą nim jeździć :mrgreen:


A no chyba że tak. U mnie sprzęt jest cały czas w obrocie. Jak mi się zachce motorynkę to sobie jakąś znajdę i być może uratuje :)

Dodek - 2015-12-12, 23:33

czochu napisał/a:
Lepiej okładziny posmarować

Patent sprawdzony i działał w 100% , tylko trzeba uważać na skrzyżowania. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group