To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Elektroniczny zapłon Mińsk 400A w silniku MZ TS/ES

jannex - 2013-10-07, 19:47

Jak kupisz ten regulator to sam sobie truj dupsko :torba":
A moduł ten:

Hvil - 2013-10-07, 20:12

jannex, to się podziel z nami jaki regulator kupić;)
jannex - 2013-10-07, 21:12

O to chodzi że z regulatorami są jaja jak berety i ciężko poradzić. Masz kupić taki ze zdjęcia oznaczony jako B, mam taki w wsk i działa spoko.
Marcin W. - 2013-10-08, 17:39
Temat postu: Post zawiera "lokowanie produktu" :D
Hvil, "Jeśli nie chcesz sobie strzelić samobójczego gola - kup sobie JEZPOLa" :lol:
jannex - 2013-10-08, 17:53

Marcin, dziękuję że chcesz się wypowiedzieć w temacie ale niestety nie dotyczy ona regulatora napięcia do alternatora mz tylko do prądnicy samowzbudnej, stosowanej w Mińsku. Element ten jest błędnie nazywany regulatorem ponieważ tak naprawdę nic nie reguluje tylko odprowadza nadmiar napięcia do masy.

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2013-10-09, 20:59 ]
Wszystko spoko Janku, tylko po co zaśmiecasz temat o alternatorze z ETZ ruskim CDI skoro temat o tym już istnieje ? Posty przeniosłem.

Marcin W. - 2013-10-09, 16:09

jannex, czuje się wpuszczony w "maliny" bo sugerowałem się zdjęciami danymi przez Hvil tam są regulatory na 12V ten Mega i ten ostatni :torba": Poza tym wspominacie o regulatorze w kilku wcześniejszych postach i to mnie zmyliło... :grin: :piwo:
rastuch - 2013-10-09, 23:01

motomaciey O to właśnie chodziło. Dzieki :piwo:
sIaj - 2013-10-11, 12:47

jannex napisał/a:
Element ten jest błędnie nazywany regulatorem ponieważ tak naprawdę nic nie reguluje tylko odprowadza nadmiar napięcia do masy.
To jak nazwać to urządzenie? Regulacja nie musi być wykonywana akurat w ten sposób, chociaż istotą utrzymania prawidłowego napięcia tej prądnicy jest stałe, jednakowe jej obciążenie.
Hvil - 2013-10-31, 22:02

jannex, ok, mam już wirnik mińska na silniku.

Maciej mówi by szlifować karter by stojan siadł niżej, mi też jakoś to wygląda na sensowne. Masz fotki jak ty to zamontowałeś bez szlifowania?:-)

Hvil - 2013-11-02, 11:03

))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ok dzisiaj prace ciąg dalszy. Zdobyć śrubę M7 to jest po prostu tragedia. (ta co mocuje wirnik do wału).
Dzisiaj wylądował wirnik Mińska na wale.


Wirnik z tym paskiem, który chodzi przy czujniku, ma przesunięcie względem czujnika o 4,6mm. Czujnik ma szerokość 15 mm, pokrywają się na szerokości 10,4mm, a brak 4,6mm. W tej sytuacji muszę potwierdzić słowa Maćka. :piwo: :piwo: Będę musiał z każdej z tych wypustek zdjąć po 4,6 mm na karterze. To akurat nie jest problem. Dremelem zjadę je.


Powiedzcie mi tylko, jeśli zamarzę wrócić do oryginalnej prądnicy. czy to spiłowanie o 4,6mm nie zniweczy moich planów??


Gorzej z tą flanszą. Ona musi wchodzić pomiędzy te wypustki w karterze i być na tyle Cienka by nie wystawała poza te wypustki jak je zeszlifuję o 4,6mm. No i musi być idealnie wycentrowana. To już dzieło dla mojego tokarza. Dzisiaj z wieczora będę mu to rysował. Jakby ktoś już czynił te przeróbki w MZ i mógł podrzucić chociaż foto takiej flanszy byłbym wdzięczny.

motomaciey - 2013-11-02, 12:06

Żeby założyć z powrotem oryginalną prądnicę będziesz musiał dorobić pierścień dystansowy.
Hvil - 2013-11-02, 12:34

motomaciey,to nie problem w takim razie bo to zwykły ring będzie, mam większy problem jak tokarzowi zobrazować mocowanie pod stojan mińska
motomaciey - 2013-11-02, 17:18

A po co Ci tokarz ?
Hvil - 2013-11-02, 17:45

motomaciey, no a kto mi zrobi taką flanszę by była bardzo niska i pasowała pod stojan i żeby była idealnie wyśrodkowana?? Tam jest bardzo mała szczelina między magnesami a stojanem.
motomaciey - 2013-11-02, 18:06

Hvil napisał/a:
Tam jest bardzo mała szczelina między magnesami a stojanem.

A co to ma do rzeczy ?

jannex - 2013-11-02, 19:10

Ma żeby wirnik nie tarł o rdzeń na stojanie. Chociaż ja także planuję zjechać trochę dremelem, dorobić 3 gwintowane otwory i tyle ale powtarzam: ja mam inny silnik i mi ledwo sam zapłon wchodzi. Przydałoby się ponadto zdjęcie forumowego właściciela mińska o zrobienie zdjęcia na jakiej wysokości ma znacznik łapie czujnik na wirniku.
Hvil - 2013-11-02, 19:49

motomaciey, to, że na oko tego nie wyosiuję. Ogólnie nie wchodzi ten zapłon tak plug and play nie wchodzi.

4,6 mm trzeba niżej osadzić stojan, a to trzeba sobie zeszlifować. Do tego trzeba zrobić flanszę z 2 otworami, by przykręcić do karteru i 3 by do stojany. Musi to być okrągłe i idealnie wyśrodkowane bo przerwa między stojanem a wirnikiem bardzo mała.

Co więcej musi być to z aluminium i mieć wewnętrzną średnicę jak otwory w karterze, a zewnętrzną jak uszy w stojanie Mińska, problem w tym, że to musi mieścić się między wypustkami karteru, na ktorych opiera się stojan mińska.

motomaciey - 2013-11-02, 20:30

Nie musi być okrągłe i nie potrzebujesz tokarza, to nie dorabiana flansza ma dystansować nowy stojan a odlew karteru, który trzeba zeszlifować.
Zestaw nie pasuje idealnie ale zakres przeróbek nie jest duży, sprawę bardzo ułatwia fakt, że w obu silnikach gdy tłok jest w DMP to klin ustalający wirnik jest idealnie u góry.




Tak wygalają oryginalne otwory mocujące w rosyjskim silniku. Starczy do karteru Jaskółki dopasować rosyjski stojan a następnie wyciąć model flanszy z kartonu i odrysować go na blasze. o wykonania są potrzebne wiertarka i szlifierka kątowa, tokarz jest zbędny.



W przypadku karteru Jaskółki zadanie jest nieco łatwiejsze bo nadlewy mocujące stojan są tylko cztery, w przypadku TS spraw jest już nieco bardziej skomplikowana. Dolny nadlew należało by usunąć lub do regulacji zapłonu pozostawić tylko dwie górne śruby.



Mój szablon wykonałem dość szybko i wyciąłem karton w miejscu gdzie powinienem zostawić otwór do mocowania flaszy to karteru. W miejscu trzech otworów regulacyjnych nie gwintowałbym blachy tylko przyspawał nakrętki, dlatego blacha musi być stalowa.

Hvil - 2013-11-02, 21:50

motomaciey, to znaczyłoby, że należy szlifować te nadlewy z wewnątrz i tylko na tyle by idealnie wyśrodkowanie wpuścić tam stojan. Dużo łatwiej jest zeszlifować te nadlewy od czoła na 4,6 mm a wyśrodkować flanszą.

Ty już to działałeś i wyszło prosto?

rastuch - 2013-11-02, 23:02

Blachę tzn kawałek amelinium a nie stal :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group