Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Elektroniczny zapłon Mińsk 400A w silniku MZ TS/ES
Hvil - 2013-11-16, 22:01
jannex, rastuch, Kuźwa czemu musi? Ja mam gotową z 7mm stali!!!!! Pany Ja to zamontuje choćby skały srały. Ale dość dywagowania, pokarzę swój gotowy produkt. I poczekam, aż ktoś to zrobi po swojemu, wtedy porównamy.
Powiedzcie mi tylko, w jakim ustawieniu ma być finalnie stojan. Bo przed złożeniem wszystkiego do kupy nie wiem, w którym momencie tak pi razy oko iskrę mieć będę. U mnie jak sobie wziąłem korbę na samą górę to mam jak wół tak na godzinie piątej ten rowek i czujnik na niego ustawiony.
Wychodzi o tak:
W dobrym to miejscu tak mniej więcej wymierzyłem czy inaczej winno być?
Allu - 2013-11-16, 22:09
Hvil napisał/a: | jannex, rastuch, Kuźwa czemu musi? Ja mam gotową z 7mm stali!!!!! Pany Ja to zamontuje choćby skały srały. |
Ja jednak popieram zdanie poprzedników, ja też robiłem z amelinium, no ale cóż odpalisz będziesz widział czy działa
Hvil - 2013-11-16, 22:14
Allu, Ty masz ten zapłon w mz?:)
motomaciey - 2013-11-17, 00:53
Jakie znaczenie ma z czego jest dystans skoro stojan jest stalowy ? Może mi to ktoś logicznie wytłumaczyć ?
Hvil - 2013-11-17, 01:01
motomaciey, i mi i mi
ETZ_PRORIDER - 2013-11-17, 10:41
motomaciey, Hvil Chodzi o to, że stalowy pierścień się namagnesuje od wirnika (wirującego magnesu) i w finalnym efekcie podczas obrotu wirnika nie będzie wytwarzane napięcie w uzwojeniach bo namagnesowany stalowy pierścień będzie robił stałe pole magnetyczne zamiast zmiennego które jest potrzebne do wytwarzania napięcia w uzwojeniu, krótko mówiąc chodzi o pole magnetyczne które będzie zakłócone przez dwa różne pola tj wirnik oraz pierścień
jannex - 2013-11-18, 09:15
Iskra następuje w momencie gdy czujnik schodzi ze znacznika. Do dokładnego ustawienia przydałaby się lampa stroboskopowa ale damy rady bez
Hvil - 2013-11-18, 10:06
jannex, znacznik czyli ten rowek?<a nie cały magnes> Ok czyli u mnie wychodzi mniej więcej jak na fotce, bo ustawione było na GMP tłok, a rowek na wprost od czujnika. Czyli przesunięcie będzie 3mm w tył od GMP i na granice rowka czyli kolejne 2mm około.
To poto by dotoczyć tą flanszę bo ona nie jest symetryczna.:-) Już jedną stalową sobie zrobiłem.... ale widać się nie nada. (toczona kątówką przez mnie, że się pochwalę)
jannex - 2013-11-18, 11:41
Nie rowek tylko koniec magnesu.
Hvil - 2014-07-13, 22:43
jannex, dzięki znowu bym się machnął.
A TERAZ POSTĘPY!!
Jako, że nie realne jest ręczne wypiłowanie poszerzeń pod stojan mińska z zachowaniem osiowości do 0,2 mm o oczywiścieI jak wspominałem wcześniej spartoliłem to. By uratować temat, wyszlifowałem to dużo szerzej i zrobiłem sobie podstawkę centrującą względem nadlewu pokrywki uszczelniacza.
I powiem Wam, że teoria z praktyką o dziwo się sprawdziła. Pozostało tylko odpowiednio nawiercić otwory by przykręcić podstawkę do karteru.
Czy ja to dobrze ustawiłem?? Tłok 3mm przed GMP mierzone suwmiarką wsadzaną w miejsce świecy. I czujnik zapłonu na końcu magnesu.
Czy ja to dobrze ustawiłem na końcu magnesu? W tym miejscu pojawi się iskra?
P.s. Mały oftop... Jak w przypadku takiej skośnej świecy w głowicy prawidłowo zmierzyć położenie tłoka na 3mm przed gmp??
kadetm-780 - 2014-07-13, 23:11
Najprostszym rozwiązaniem i jak dla mnie chyba jedynym to jest zdjęcie głowicy i wtedy odmierzyć te 3mm. Chyba, że miałbyś kątomierz i wtedy byś odmierzył kąt wyprzedzenia zapłonu nie zdejmując głowicy.
rastuch - 2014-07-14, 16:13
Książka prawi tak:
Hvil - 2014-07-14, 16:46
rastuch, dzięki!! Kurcze tylko ja takich narzędzi nie mam.
Kolegi ale co z tematem mińska? W tym momencie co na foto będzie iskra??
kosior30 - 2014-07-15, 01:23
Hvil, jakbyś znał kąt świecy, to z trygonometrii sobie wyliczysz resztę dla standardowego czujnika zegarowego
Hvil - 2014-07-15, 09:21
kosior30, no właśnie jest kąt zbyt ostry i zegarowy czujnik się blokuje zamiast wciągać do środka....
A z tym położeniem czujnika ktoś ogarnia?
jannex - 2014-07-15, 20:04
Jak masz zamocowany stojan to podłącz miernik do czujnika i kopal energicznie - ma dawać jakieś szczątkowe napięcie. W tym miejscu co podajesz powinna być iskra.
Hvil - 2014-07-15, 20:52
jannex, problem w tym, że ja właśnie muszę sobie wywiercić dwie dziurki we flanszy by ją przykręcić do karteru. Dlatego pytam czy w dobrym momencie to ustawiłem bo jak nawiercę to tak będzie i pozostanie mi wyłącznie regulacja fabryczna na uszach stojanu.
Więc nie mam możliwości kopać...
Googluje i szukam i zgłupiałem. Ustaliliśmy, że iskra pojawia się na końcu magnesu wirnika jak się obraca... tymczasem na tej stronie:
http://motokirc.pl/proble...onu-t11570.html
"W Mińsku zapłon ustawia się podobnie jak w Charcie, dlatego że oba te motory mają zapłon elektroniczny. Na wirniku/magnecie powinna być wyżłobiona taka szeroka kreska a na cewce wyzwalającej powinna znajdować się też kreska o takich samych rozmiarach jak na wirniku. Ustawiasz tłok w GMP, upuszczasz go 2,5 mm (dokładnie nie wiem ile mm) i sprawdzasz stan kresek na wirniku i statorze. Jeżeli są sobie równe/nakładają się to wszystko jest ok . Jeżeli się nie nakładają, robisz korektę statorem przesuwając go o dany kąt ."
To jak z tym jest??:-(
jannex - 2014-07-16, 19:38
Trochę zgłupiałem ale chcę Ci pomóc wiec podumajmy.
Te kreski to mogą być fabryczne znaki do ustawiania zapłonu w fabrycznym silniku, który ma wyznaczone dokładnie położenie statora i wirnika. Ty musisz ustawić punk zapłonu na fabrycznie czystym silniku. Wg mnie to nielogiczne żeby wyzwolenie iskry następowało w momencie gdy czujnik jest na rowku. Nie zostawię Cię na lodzie i poszukam trochę w miarę czasu, w końcu to ja podpuściłem Cię po części na tą przeróbkę.
Hvil - 2014-07-16, 20:39
jannex, dzięki za pomoc, będę Ci ogromnie wdzięczny. Ja googlowalem "ustawianie zapłonu mińsk" "moment iskry mińsk" itp... nico nie znalazłem sensownego...
jannex - 2014-07-16, 21:26
Kiepsko szukasz kolego.
Sprawdź czy jak ustawisz stator wg zdjęcia to znacznik na wirniku pokryje się z czujnikiem mniej więcej w Gmp.
|
|
|