To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Dziwne drgania

Binladen - 2013-05-22, 19:05
Temat postu: Dziwne drgania
Witam , ostatnio coraz mocniej doskwierają mi drgania motocykla na poziomie obrotów 2tyś do 4tyś , w tym zakresie motocykl drży niemiłosiernie , oczywiście bez sprawdzenia podstawowych rzeczy nie obyło się , mocowanie silnika do uszów prawidłowe , SilentBlock złożony prawidłowo , mocowanie do głowicy również , łańcuch naprężony prawidłowo , luzów w kołach nie ma , to samo tyczy się tulejek na wahaczu , elementy gumowe uszów silnika które wchodza na mocowanie wahacza również nowe , wymieniane dwa lata temu od INTR-a , także watpie żeby się rozleciały , dodam również że drżenie jak by ustaje po wciśnięciu sprzęgła i zejściu sprzęta do obrotów jałowych , bo jeśli zwalniam na biegu tzn.hamuje silnikiem i silnik wejdzie w zakres obrotów od 4tyś do 2tyś wtedy drga , drży i nie wiadomo co , jedynego elementu jakiego nie jestem pewien to nowa guma SilentBlocku , więcej nie wymyśliłem bo tylko tyle rzeczy sprawdzałem , może coś pominąłem , proszę o szybkie porady bo niedługo wyjeżdżam a muszę mieć sprawny motocykl . :piwo:
kosior30 - 2013-05-22, 19:10

Rzecz dzieje się przy rozpędzaniu, przy hamowaniu silnikiem (czyli przepustnica zamknięta i w czasie jazdy schodzi sobie powoli z obrotów), czy na postoju w położeniu neutralnym?
Binladen - 2013-05-22, 21:24

Rzecz działa się przy hamowaniu silnikiem , może niezbyt szczegółowo opisałem , na postoju również drgania były dziwaczne , jednak rzecz nie dawała mi spokoju i rozebrałem ten SilentBlock ,schemat w rękę , i jedziemy , doszedłem do wniosku że guma jest wsadzona na odwrót i jest miękka , więc gumę wsadziłem oryginalną , twardsza była , jednak spróbuję jeszcze z nową gumą która jest miększa , może drgania uda się wyeliminować do zera , teraz jazda jest bez porównania , mogę powiedzieć że drgania wyeliminowane , chociaż zawsze jakieś będą się na ramę dostawać , ale teraz jest spoko , dzięki Kosiorku za zainteresowanie . Na jakimś zlocie :piwo:
kosior30 - 2013-05-22, 22:16

Jeśli tylko przy hamowaniu silnikiem i w dodatku jest to szarpanie łańcuchem, to świadczy to o zbyt ubogiej mieszance (zła regulacja gaźnika albo lewe powietrze).
Binladen - 2013-05-22, 22:55

kosior30, Dzięki za informacje , przydadzą się :D

[ Dodano: 2013-05-24, 16:10 ]
Jeszcze jak ktoś wie , jaką najszerszą oponę na tył można dać do ETZ 150 To niech napisze , bo ja niedługo będę wymieniał . :piwo:

ETZPOWER94 - 2016-06-10, 20:36

Witam serdecznie.
Powiedzcie mi jak to jest z drganiem silnika w ETZ 250. Rozebrałem silnik, wymieniłem kilka drobnych części, wszystko poskładane do kupy z najwyższą starannością i mam dziwny objaw, chociaż nie jestem pewien czy nie było tego wcześniej gdyż jakoś nie zwracałem na to uwagi. Otóż silnik dość mocno mi drga. Drgania przenoszą się na ramę, podczas jazdy od 3,5kRPM w górę czuje drgania na kierownicy i pod nogami.
Wymieniłem poduszkę silnika która jest twardsza od starej i wydaje mi się że teraz jest to mocniej odczuwalne. Poduszka na 100% dobrze poskładana.

Silnik pracuje wzorowo, pali, jeździ bez żadnych niepokojących objawów.
Wał bez luzów, prościutki, łożyska na wale bez luzów.
Tak sobie myślałem i się zastanawiam czy to może przypadkiem nie sprzęgło tak trzęsie? Rozebrałem je i wymieniałem tarcze ale czy potem powinno się je jakoś wyważać?
Co może powodować te drgania, choć przyznam szczerze że w drugiej 250tce też silnik podobnie się trzęsie ale nie niesie się tak na ramę.
Jak położę dłoń na cylinder w okolicach 4-4,5kRPM podczas jazdy czuje wibracje też tak macie?
Jak myślicie co może być powodem?

ETZ_PRORIDER - 2016-06-10, 21:34

A dłubałeś coś przy mocowaniach silnika? jeśli za ciasno wpasowane na ramę to będzie miała taki objaw drgania, co do samej poduszki to również może być tak, że guma za twarda i drgania będą bardziej odczuwalne niż normalnie.
ETZPOWER94 - 2016-06-10, 21:49

Dolnego mocowania nie ruszałem. Z górnego tylko opuściłem silnik.
W takim razie skąd wziąć miekką gume? :mrgreen:
Uczucie jest takie jak by silnik był na sztywno z ramą skręcony

ETZ_PRORIDER - 2016-06-10, 22:00

U mnie jest to samo na nowej gumie. Ona jest chyba za gruba w miejscu gdzie przekładasz w nią tulejkę i jest za bardzo ściśnięta podkładkami.
ETZPOWER94 - 2016-06-10, 22:07

A na to nie zwróciłem uwagi. Co to można teraz z tym zrobić, szczerze to taka jazda jest troche nie wygodna na dłuższa mete :mrgreen:
ETZ_PRORIDER - 2016-06-10, 22:08

możesz nieco wybrać z tej gumy z obu stron na przylgni z podkładkami albo wstawić starą gumę która jest miększa :)
ETZPOWER94 - 2016-06-10, 22:16

No na starej będzie troche lepiej, ale wymieniłem gume bo mi drgała :mrgreen: Czyli drgała bedzie dalej, ale jeżeli to normalne to chyba tak już musi być :mrgreen:
ETZ_PRORIDER - 2016-06-10, 22:32

To je 250-tka panie, tam so drgafki :D
krzysiekmz - 2016-10-06, 20:30

Witam podłącze się też pod ten temat, w etz też zauważyłem dziwne drgania,mianowicie po odpaleniu motor stojący na stopkach przesuwa mi się w bok i trzęsie się jak galareta z początku podejrzewałem poduszkę pod śilnikiem ale sprawdziłem i jest dobra.Po jakimś czasie zauważyłem że śilnik jest lekko przesunięty w prawo, czy to mogą być tulejki i gumy na wachaczu.Proszę o radę.Pozdrawiam.
romanETZ - 2016-10-06, 21:53

krzysiekmz napisał/a:
.Po jakimś czasie zauważyłem że śilnik jest lekko przesunięty w prawo,
Mocowanie silnika (blachy od wahacza do silnika) przekrzywione - wymień na wzmocnione, lub próbuj prostować. Przyczyną może być za mocno napięty łańcuch, ostre ruszanie, szlif (wywrotka). Drgania - może za niskie wolne obroty (ustaw 1200-1300). Luz na tulejkach wahacza też sprawdź.
krzysiekmz - 2016-10-07, 19:29

Witam dzięki za radę,a w jaki sposób najprośćiej sprawdzić luz na wahaczu i czy ewentualnie przy wymianie tulejek trzeba wyciągnąć silnik. Pozdrawiam.
krzysiekmz - 2017-03-29, 21:19

Witam ponownie mam pytanie czy te blachy mocujące śilnik pasują od mz ts 250 do etz 250.Pozdrawiam.
ETZ_PRORIDER - 2017-03-29, 21:25

Tak, pasują.
krzysiekmz - 2017-04-03, 17:54

Witam zamuwiłem zestaw naprawczy wachacza i mam pytanie jak mocno trzeba dokręcić wachacz.Pozdrawiam.
Wietrzanin - 2017-04-03, 20:26

Momenty dokręcania osi wachacza masz w serwisówce!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group