To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - alarm w mojej MZ

motomaciey - 2012-12-17, 02:08

KilleRart napisał/a:
Przewód niebieski jest od uruchamiania silnika ze startera etektrycznego i ja go nie miałem podłączonego bo i po co!!

Żeby w razie przypadkowego wciśnięcia przycisku uruchamiania na pilocie nie zrobić zwarcia.
Kudlaty2007, pierwszy alarm podłączasz w/g drugiego schematu ale odcinając +. Coś się tak uparł na to odcięcie masy ? Powiedz mi w jakim motocyklu występu8je taki sposób gaszenia ? Drugiego, trzeciego i czwartego nie podłączysz. Musisz szukać alarmu pod zapłon bateryjny (Batey Ignition Type).

KilleRart - 2012-12-17, 08:10

Jakiego zwarcia, gdzie, w czym? Przewód był zaizolowany i wszystko działało jak należy. STIG-a montowałem w dwóch swoich motocyklach i nie było żadnych problemów.
Anonymous - 2012-12-17, 09:51

motomaciey,
To wg Ciebie jak to należy poprawnie podłączyć oczywiście z uwzględnieniem schematu MZ?.
A jeszcze jedno jeżeli podłącze ten od startera tak jak mówiłeś pod sygnał to będzie działać? Jakie jest ryzyko w porównaniu z tym, że tak jak KilleRart, tego nie podpiął. To raczej będzie działać przy włączonym zapłonie? czy jak?

Aktualizacja alarmów- 3 nowe

kosior30 - 2012-12-17, 12:53

Jeśli masz podłączać pod klakson, to obowiązkowo przez przekaźnik - klakson pobiera dużo prądu, a wątpię, żeby w tym alarmie obwody były odporne na obciążenia prądowe...
Anonymous - 2012-12-17, 16:20

Dodałem kolejny schemat.

Czyli na warunki MZ nie opłaca się podłączań tego kabla od startera na sygnał emzetowski.
Pozostawić wolny.

motomaciey - 2012-12-17, 18:33

KilleRart napisał/a:
Jakiego zwarcia, gdzie, w czym?

Na końcu takiego kabla, który będzie latał luzem.
kosior30, ile klakson Watt pobiera ?
Kudlaty, ostatni alarm wygląda na to, ze odcina masę ale coś mi się w tym schemacie nie zgadza, nie spotkałem jeszcze czegoś takiego w zapłonie bateryjnym.
Co sIaj na to ?

Anonymous - 2012-12-17, 19:39

Widzę,że kupienie alarmu to nie jest taka prosta sprawa. Jakoś się to podłączy, tylko właśnie tak, żeby robił robotę i pozostałej instalacji nie spaliło czy uszkodziło. Odnośnie tego sygnału emzetowskiego i startera to niech sobie ten kabel wisi - zaizolowany.
KilleRart - 2012-12-17, 19:39

motomaciey napisał/a:
KilleRart napisał/a:
Jakiego zwarcia, gdzie, w czym?

Na końcu takiego kabla, który będzie latał luzem.


Dlatego pisałem, że ja izolowałem niebieski i opasałem opaską. Ktory mądry zostawi ci ten przewód dyndający?? Ten przewód z alarmu w ETZ jest nie potrzebny!!


Zakup alarmu do ETZ jest tak prosty jak konstrukcja cepa. Trzeba było od razu do mnie napisać.

sIaj - 2012-12-17, 20:24

Jak dla mnie to każdy by można było podłączyć gdyby tylko na tych schematach zaznaczyli co się dzieje w momencie aktywacji alarmu tzn. czy na danych przewodzie zanika plus itd.

Stig wydaje się najprostszy bo przynajmniej ktoś już to obmacał w użyciu codziennym.

KilleRart - 2012-12-17, 20:50

Janku - STIG dokładnie opisał przewody. Miałem ten alarm w ETZ, KAWASAKI KLE 500 i teraz w Alfa Romeo we wszystkich przypadkach podłączałem je sam i nie ma żadnych problemów z nim ;) Właśnie zabieram się za manual. Niemniej jednak wstrzymam się z publikacją bo możliwe, że motomaciey ma juz koncepcję i wcześniej rozmawiał z Kudłaty2007
Anonymous - 2012-12-17, 21:05

Po wielogodzinnych rozważaniach z sIaj, i KilleRart, ustaliliśmy, że ze względu na swoje działanie - podali dokładniejszy opis na e-maila i na bajery jak mówi KilleRart, do MZ nadaje się alarm stiga.
http://www.stig.pl/produk...=545&id=186#dol

Oczywiście kabel niebieski trzeba zaizolować.

Za alarm trzeba dać 162 złocisze. Trochę drogo, ale ma bajery i powinien być wytrzymały.

KilleRart - 2012-12-17, 21:39

Kudlaty2007 napisał/a:

Oczywiście kable - niebieski, szary i różowy trzeba zaizolować.


Tylko niebieski!!

Anonymous - 2012-12-17, 21:42

KilleRart,
Przecież poprawiłem :D . Potem napisałeś, że przekaźniki można zastosować do szarego i pinka :D

KilleRart - 2012-12-17, 21:53

Czekałem nie poprawiłeś to napisałem :P a przekaźnik nie można tylko trzeba zastosować!!

a działa to na takiej zasadzie, że gdy zapomnisz zazbroić alarm to przy próbie odjechania motocyklem możesz wyłączyć zapłon (silnik) z pilota a jeśli alarm jest zazbrojony to automatycznie odcina zapłon w momencie zazbrojenia.

kosior30 - 2012-12-18, 01:39

motomaciey napisał/a:
kosior30, ile klakson Watt pobiera ?


Z tego co pamiętam jak mierzyłem swój klakson, to chyba ~7A prądu ciągnie każdy (mam 2 założone), czyli daje to ponad 80W (w sumie prawie 170W). Zgadzałoby się, bo w Skodzie którejś było podane, że sygnał dźwiękowy "żre" 6,4A, co daje 77W.

KilleRart - 2012-12-22, 15:18

Poradnik (manual) już jest opublikowany http://forum.mz-klub.pl/v...p=290531#290531 wszekie pytania prosze pisać tutaj. Mam nadzieję, że się przyda.

Artur

Anonymous - 2013-01-02, 22:38

Możemy też zastosować alarm bezprzewodowy
http://www.youtube.com/watch?v=YPmnWhb9TKI

gragerr - 2013-01-03, 14:18

A którego STIGA masz zamontowanego? I którego polecasz? Coś kiedyś słyszałem że te mikrofalowe czujniki strasznie niestabilne są...

[ Dodano: 2013-01-03, 14:30 ]
Dobra doczytałem, nie wiem jak mi to umknęło za pierwszym razem... :torba":
Miałem wątpliwości bo ktoś kiedyś nagadał mi o alarmach, a pewnie jakieś tanie dziadostwo miał...

Anonymous - 2013-01-03, 16:10

Do stiga możemy jeszcze zamontować dodatkową syrenę, ale z własnym zasilaniem. Dopinamy do tego kabla od startera.
Właśnie przerabialiśmy temat o alarmach i który najlepiej będzie pasować do MZ. A ten stig to raczej nie jest szajst. Powiem, że na MZ i motocykle tej klasy jest idealny.

[ Dodano: 2013-02-02, 20:21 ]
Alarm kupiony + dodatkowa syrena.

Najtańsza wersja alarmu to http://allegro.pl/dioda-m...2953702586.html

kubus353 - 2014-02-16, 12:38

Witam. Przeanalizowałem cały wątek odnośnie alarmu i jest to dobra sprawa do zabezpieczenia starych motorków do których wszystkim ręce się pchają żeby dotknąć lub bóg wie co zrobić. Zastanawiam się nad montażem alarmu w mojej mz es 250/2 i u kolego mz es 250/1. Instalacja przerobiona na 12v i zapłon elektroniczny od Janka:) Teraz pytania czy zastosować alarmy:
1. http://www.stig.pl/produk...=313&id=187#dol

czy może być taki który jest połowę tańszy

2.http://allegro.pl/alarm-motocyklowy-odpalanie-z-pilota-najlepszy-i3941475067.html

Po tym zaczynamy zabawę według

http://forum.mz-klub.pl/v...p=290531#290531
oczywiście z dostosowaniem instalacji do w/w mz.

Prosił bym o sugestie co do wyboru alarmu:)
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group