To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Regulator odśrodkowy wyprzedzenia zapłonu

Bartas - 2006-06-15, 13:22
Temat postu: Regulator odśrodkowy wyprzedzenia zapłonu
Szukałem ale nie znalazłem. Czy coś takiego jest? Jak to działa, na co ma wpływ? Słyszałem że coś takiego miały ETZ 251, będące w posiadaniu Policji. Slyszał ktoś o czymś takim?
Huberto - 2006-06-15, 13:35

Wiem że przyspieszacze były montowane w ES 250/2 Trophy, jeżeli chodzi Ci o przyspieszacz zapłonu...
eMZetkowicz - 2006-06-15, 13:55

Tak jest, w 251, nawet policyjnych nie słyszałem o takich rzeczach...
Bartas - 2006-06-15, 13:56

Znajomy mial 251 niby z czyms takim- odkupiona od policji. A do czego to jest wogole? Jak dziala?
SOVIETVW - 2006-06-15, 18:14

ja mam policyjną i nie ma zadnego przspieszacza,a silnik w zadym szczgóle nierozni sie od normalnego,za to trophy wlasnie chyba ma ,widzial u kogos w borkach ale niedzialalo,ale teraz niepamietam czy to był trophy, w silniku EM-250 nie ma napewno,chyba ze w elektroniku jest cos nacudowane,ale tego niewiem i watpie,te silniki z tego co wiem,to maja stala wartosc wypzredzenia zaplonu,czyli od 2.5 do 3.0 mm przed GMP i nic tam sie nie zmienia,przespieszacze zaplonu stosuje sie po to zeby wykozystac wpelni energie spalajacej sie mieszanki,bo przy wyzszych obrotach miesznka ma mniej czasu na spalenie sie i nie zostaje wpelni wykozystana energia z jej spalania,bo zbyt szybko znajduje sie w wydechu,a kiedy jest przyspieszacz to odpowiednio zwieksza kat wyprzedzenia zaplonu,i wczesniej dochodzi do zapalenia mieszanki,dzieki czemu silnik wpelni wykozystuje energie ze spalonej mieszanki co objawia sie,lepszymi osiagami oraz mniejszym zuzyciem paliwa...czyli same plusy,ja chce zastosowac w Mz przyspieszacz odsrodkowy z malucha...
ZXR_pl - 2006-06-15, 21:51

moj ojciec byl policjantem i jezdzil na mz etz 250 i etz 251 policyjnych gowno prawda ze sa mocniejsze itp silnik niczym sie nie ruzni od normalnej mz niema wcale wiecej mocy (KM) ani nic z tych zaczy to jakies stare gadanie ,,bo moja jest z policji to szybciej idzie,, POPROSTU KUPA OSZUSTWA I NABIERANIE LUDZI ZE JEST,,wzmocniona,, owszem starsze mz np moj wojo sw pamieci sprowadzal z niemczech miala ona chromowany napis ,,de lux,, i zamiast 19 miala 21 KM to jest fakt ale etz 250 a etz 250 ,,z policji,, >>SA TAKIE SAME<< (silnikowo)
SOVIETVW - 2006-06-15, 21:55

o toz wlasnie to ZXR_pl, zgadzam sie w 100%,mam policyjna, i wszytsko jest to samo,tylko zebatke miala 18,ale jak sie patrzy na allegro to kazdy kto ma policyjna to pisze ze wzmocniona,ze jakies 27 koni albo cos,dokladnie gowno prawda...
Wodzumz - 2006-06-17, 12:00
Temat postu: Przyspieszcze były montowane w Jaskółkach
Przyspieszcze były montowane w Jaskółkach, czyli MZ ES 250/0 i MZ ES 250/1. Zrezygnowano z nich ponieważ sprężynki, rozchylające przeciwagi przyspieszacza szybko traciły swoje włascności i podczas jazdy przyspieszacz powodował zbyt wczesny zapłon. Dla tego w wielu właścicileli zakłada układ stojan, :mrgreen: wirnij, krzywka od MZ Trophy, żeby nie mieć problemów z przyspieszaczem.
hubertbaran - 2006-06-17, 19:37

Policyjne MZ miały inna długosc krucca ssacego;)(*był on wydłuzony) MZ miała mniejsza mocale wiekszy moment i miesciła si w nowszych normach dotyczcych czystosci spalin. AMEN!
polo - 2006-06-17, 21:36

a jak ktoś chce elektroniczny zapłon z przyspieszaniem (zmianą kąta zapłonu w funkcji obrotów ) to niech się skontaktuje z firmą Prameti oni robią takie moduły zapłonowe
hubertbaran - 2006-06-18, 11:50

albo na forum jest schemat :)
SOVIETVW - 2006-06-19, 01:21

ja mam policyjna i juz pisalem ze silnik nieroznil sie kompletnie niczym,a krociec gaznika nie jest zadnym wyjatkiem,a silniki zeby spelnialy normy emisji spalin mialy ograniczona moc do 17 koni i to byly MZ policyjne ale w DDR a nie w polsce,a cala tajemnica polegala na mniejszych dyszach i to wszytsko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group