To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Adaptacja gaźnika dellorto PHBH 30 do silnika EM 250.

studefix - 2013-11-21, 12:18
Temat postu: Adaptacja gaźnika dellorto PHBH 30 do silnika EM 250.
W etz 300ccm zamontowałem gaźnik z poniższego linku,zastanawia mnie adnotacja o konieczności zmiany lub modyfikacji fabrycznego filtra powietrza.Są ku temu jakieś podstawy??Jeśli tak to jaki zamontować?

http://shop.mieloch.pl/ga...,pZ044404.bhtml

halcik - 2013-11-21, 12:58

Może chodzi im o opory powietrza, bo ten jest niby taki wydajny, ale ilość zasysanego powietrza nie ulega zmianom bo cylinder ma stałą objętość więc ja bym zostawił ten który jest. Opisz później swoje doświadczenia z tym gaźnikiem, jestem ciekawy
arlamir - 2013-11-21, 13:00

Chodzi o długość układu ssącego.
Marcin W. - 2013-11-21, 18:08

studefix, masz jakiś filmik jak się sprawuje twoja Mz z tym gaźnikiem? Mam podobny gaźnik tej samej firmy i mam zamiar w stosownym czasie zaadoptować go do MZ ETZ 250... Trzeba jakoś połączyć go z filtrem powietrza nie wiem na tą chwilę skąd taką gumę wziąć i poza tym należy zmienić dysze bo tam jest dysza 165 więc za duża...
studefix - 2013-11-21, 18:30

Filmu nie mam , fabrycznie gaźnik ten był wyposażony z dysze 105 i 38.Po dotoczeniu odpowiednich redukcji(na obie gardziele) założyłem go na próbę, mimo tak małych dysz eta szła tak jak na fabrycznym BVF'ie albo i lepiej.Jednak po jednej przejażdżce założyłem dysze jak fabryka nakazała 130 i 50 i tak jeżdżę do dziś.W sumie to nie wiem jakie dysze byłyby optymalne dla moich 300ccm i spakawa(może ktoś coś podpowie w tej sprawie).Co do gaźnika to nie mam zastrzeżeń, bardzo dobrze reaguje na regulacje mieszanki,trzyma elegancko bardzo niskie obroty,nie ociąga się przy odkręcaniu manetki ,kręci na wysokie obroty.

Poniżej redukacja jaką trzeba dotoczyć na gardziel od strony króćca, od strony filtra powietrza wystarczy wytoczyć pierścionek o średnicy wewn.równej średnicy gardzieli dellorto i zewn. jak w BVF'i od strony filtra , szerokość 0,5cm.Na długość guma filtra pasuje idealnie do dellorto.

czochu - 2013-12-07, 14:36

Z jakiego kraju wywodzi się firma tego gaźnika ? sudefix powiedz mi czy przepustnica ma ślady zurzycia/ czy jest juz porysowana? , zastanawiam się czy nie zmienić binga na coś takiego. On ma obok ręczne ssanie?
Marcin W. - 2013-12-07, 14:43

czochu, gaźnik jest włoski :piwo:
studefix - 2013-12-07, 14:48

Gaźnik jest produkcji włoskiej, ssanie występuje w dwóch wersjach , ręcznej i na lnkę(pasuje standardowa mz'towska).Jakieś ślady użytkowania na przepustnicy oczywiśćie są bo gaźki kupiłem używane od moto guzzi V75 z połowy lat '90.Mimo to nie ma z nimi żadnych problemów , przepustnica nie klepie , regulacja obrotów bezproblemowa.Taki sam gaźnik zalożyłem do ets i mam święty spokój z wolnymi obr z brakiem mocy na najwyższych obrotach.
czochu - 2013-12-07, 14:55

I to jest taki sam jak ten z linku? chyba przyinwestuje tylko ciekawe czy dostane gaźnik z możliwością zamontowania linki ssania. W nowym bingu przepustnica napierd@lała teraz po 6tyś jest obdarta z każdej strony, silnik pracuje jeszcze super na nim ale np kosior ma już z nim problem tylko ciekaw jestem ile już na nim nawinął
studefix - 2013-12-07, 15:58

Identyczny z tym ,że mój jak mówiełm ma ssanie na linkę.
Marcin W. - 2013-12-07, 22:16

czochu, badałem temat i doszedłem do wniosku że jak w gaźniku Dellorto jest ssanie ręczne to da się to przerobić na linkę a przynajmniej w tym gaźniku który mam na stanie... :piwo:
kosior30 - 2013-12-08, 12:18

czochu napisał/a:
kosior ma już z nim problem tylko ciekaw jestem ile już na nim nawinął


Bez przesady, drobne niedomagania, których przypadkowy koleś pierwszy raz siadając na moją MZtę by nie zauważył ;) Klepiąca przepustnica pojawiła się po 11 tys.km. Obecnie ok. 14 jest.

wojtek.mz - 2013-12-08, 12:47

kosior30 napisał/a:
Klepiąca przepustnica pojawiła się po 11 tys.km. Obecnie ok. 14 jest.
Ja przejechałem na bingu 13 tyś.km. i przepustnica na razie nic nie klepie.
Allu - 2013-12-08, 14:02

No więc co by było lepszym wyborem dla 250tki bing czy ten dellorto?? Jakie za i przeciw? Bo cena podobna :???:
wojtek.mz - 2013-12-08, 14:07

Allu napisał/a:
Bo cena podobna
Z tego co ja wiem to nie bo bing -około 400zł a dellorto -około 700 zł
Allu - 2013-12-08, 14:09

http://shop.mieloch.pl/ga...,pZ044404.bhtml
Reich - 2013-12-08, 14:16

Allu,
Cytat:
brak w magazynie

mczmok - 2013-12-08, 14:17

Mi też po ok 11000 km przepustnicy w bingu zaczęła klepac , ale tylko na małym otwarciu przepustnicy.
Obecnie mam ponad 14 000 na tym gaźniku , ale wiekszej różnicy w pracy silnika nie odczuwam.
Zobaczymy czy dotrwa do 30000 jak oryginał...???

Allu - 2013-12-08, 14:18

http://www.dellortodirect...UZZI-V65-4Cycle

no faktycznie "trochę" droższy od binga :lol:

mczmok - 2013-12-08, 14:20

Osobiście wolę kupić gaźnik dedykowany do ETZ niż bawić się w przeróbki, szkoda czasu !


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group