To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - Gaźnik - regulacja gaźnika - MZ ETZ 250

wamnok - 2006-06-21, 10:08
Temat postu: Gaźnik - regulacja gaźnika - MZ ETZ 250
Mam gaźnik 30 N 3-1 (ten z 251) w motocyklu ETZ 250.
Chciałbym ustawić aby dostawała więcej paliwa a mniej powietrza, bo przy ostrzejszej jeździe domaga się tego (silnik zaczyna stukać) i narazie wspomagam ją ssaniem a wolałbym ustawić tak aby dostawała bogatszą mieszankę. Czym powinienem to ustawić, bo są tam dwie śróbki i ewentualnie iglica, co i w którą stronę przestawić aby dostała więcej paliwa? Jak wy macie ustawione te gaźnmiki (o ile razy wykręcone śróbki i jak iglica, bo może ja mam coś nie tak)?

Skoczu - 2006-06-21, 10:26

Mhh jesli chcesz aby dostawala wiecej paliwa to musisz podniesc iglice do gory..a jak z regulacja to nie wiem ja ustawialem zawsze swoja Mz na rozum:Pheh czyli metoda prob i bledow i chodzila zawsze dobrze:)ale co do paliwa to podnies iglice do gory...powinna byc na srodkowym tzn no to chyba takie optymalne ustawienie jest:)
gruby - 2006-06-21, 10:42

ustawienei na 4 rowek od gory to jest ksiazkowo a jak chcesz bogatsza mieszanke to daj na 5
wamnok - 2006-06-21, 12:45

Powiedzcie mi jeszcze jeśli się orientujecie do czego potrzebny jest w tym gaźniku otworek zaraz obok otworu iglicowego, tylko że ten otworek obok iglicowego jest zakręcony od spodu śróbą (tak jakby go wcale nie bylo) więc po co on tam jest, czy powinien nie być on zakręcony?
Radzio89 - 2006-06-21, 13:10

nie wiem dokladnie o co ci chodzi ale sa tam 2 sróbki, jedna od skladu mieszanki a druga od poziomu przepustnicy, wkrecajac ją podnosisz cala przepustnice(wraz iglica oczywiscie) czyli tak jakbyś dodał gazu.
rider - 2006-06-21, 13:51

Radzio89 napisał/a:
nie wiem dokladnie o co ci chodzi ale sa tam 2 sróbki, jedna od skladu mieszanki a druga od poziomu przepustnicy, wkrecajac ją podnosisz cala przepustnice(wraz iglica oczywiscie) czyli tak jakbyś dodał gazu.


Tu chodzi o gaźnik 30N3-1. Jest tam śrubka, owszem w środku (o ile o tą Ci chodzi). Jak ją odkręcisz znajduje sie tam dysza biegu jałowego. To ma tak być zakręcone ;-)

wamnok - 2006-06-21, 15:38

Tak właśnie o tą mi chodziło i jak ją odkręcę to jest tam dysza ale tak właśnie się zastanawialem po co ona jest skoro ma być zakręcona (tak jakby jej nie było)? Ale skoro ma być zakręcona to ok.
eMZetkowicz - 2006-06-21, 21:50

przeciez to jest kanalik dla mieszanki wolnych obrotów, śrubą która jest pod nim reguluje sie skład tejże mieszanki wlnych obrotów, jak przepustnica z iglicą jest zamknięta to tym otworkiem wali paliwo żeby moto chodziło...
edwin.sk - 2006-06-22, 11:07

co do tego stukania.....to u mnei się to uspokoiło jak ustawiłem zapłon idealnie no i świeca musi być też dobrze dobrana....teraz nie muszę już zaciągać ssania...
Pastor - 2006-06-22, 14:40

eMZetkowicz napisał/a:
przeciez to jest kanalik dla mieszanki wolnych obrotów, śrubą która jest pod nim reguluje sie skład tejże mieszanki wlnych obrotów, jak przepustnica z iglicą jest zamknięta to tym otworkiem wali paliwo żeby moto chodziło...

Dokładnie, tylko sprawdź jaką masz tam dyszę. Powinna być 45-50, jak włożysz większą to obroty spadną bo się nie będzie mieszanka spalała. Jeżeli chodzi o odkręcanie śrubek to musisz sobie sam na ucho wyregulować, oko tez się przyda. Najważniejsze żeby linka gau miała luz, czyli wkręć tą śrubę oporową linki gazu(nad przepustnicą), niektórzy sie dziwią że się obroty zmieniają jak się kierownicą kręci. Aha najlepiej jakbysodpalił motor na zakręconym kraniku i poczekał aż sam zgaśnie. Potem wykręc tą śrubkę po lewej(wieksza) np. o 1 pełny obrót, potem tą małą o 1,5-2 obroty.Odkręcasz kranik, zapalasz moto i wykręcasz tą dużą tak żeby obroty były równe i tak gdzieś na 1,5tys. Możliwe ze dla twojego silnika tą małą wystarczy odkręcić o 1,5 obrotu. Mam tu na myśli pełne obroty, pamiętaj!!!!

eMZetkowicz - 2006-06-22, 16:25

No, ja mam pradwidlowo to ustawione, śruba oporowa linki jest wkręcona, przepustnica siedzi na śrubie regulacyjnej a kanałem obejściowym dostarcana jest mieszanka. Chodzi w tym o to żeby przepustnice obniżyć jak najbardziej śruba regulacyjną a dostęp mieszanki dla wolnych obrotów zapewnić drugą śruba o której mowa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group