To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Narzędzia, sprzęt warsztatowy, chemia - Naprawa gwintów M6 regulacji sprzęgła pokrywy sprzęgła EM250

ETZ_PRORIDER - 2014-03-06, 20:38
Temat postu: Naprawa gwintów M6 regulacji sprzęgła pokrywy sprzęgła EM250
Witajcie, ostatnio wpadłem na nie najgorszy pomysł naprawy gwintów pokrywy sprzęgła w silnikach EM250. Pewnie wielu z nas boryka się czasami z problematycznymi trzema gwintami od dekielka napędu obrotomierza/regulacji wycisku sprzęgła, znalazłem sposób na przerobienie tych gwintów na stalowe gwinty M6. Jakiś czas temu przeprowadziłem te operację w pewnej pokrywie znajomego u którego jeden gwint był zmęczony i śruba wcale nie trzymała. Element który użyłem do naprawy gwintu można nabyć w sklepach metalowych jak i w sklepach z materiałami drzewnymi lub drewnopochodnymi, tego elementu używa się do np. obudów głośnikowych do przykręcania przetwornic, głośników itd. Wymiar zewnętrzny wynosi w przypadku mojego elementu 7.40mm. Stary gwint należy rozwiercić pod ten element i wcisnąć na prasce lub wbić go delikatnie młotkiem od środka pokrywy tak aby siedział ciasno. Ten elemencik można dowolnie przyszlifować lub po doginać jak się komu podoba, niestety nie zamieszczę zdjęć jak to docelowo wyglądało bo nie zdążyłem nic zrobić jak dekiel był już wstawiony i wyregulowane było sprzęgło, polecam takowe rozwiązanie zanim rozwiercimy pod jakieś inne śruby. Gwint po tej operacji jest o wiele mocniejszy i bezawaryjny, można dokręcić z dużą siłą nie martwiąc się o zniszczenie gwintu.
Giemza - 2014-03-06, 21:21

Pomysł ok, Nitonakrętki też w tym przypadku były by dobre tyle że do Nitonakrętek potrzeba specjalnej nitownicy a tu jest montaż prostszy. Dobre rozwiązanie i warto wziąść po uwagę jak i niedługo u mnie może gwint paść takze :)
saska251 - 2014-03-07, 00:20

To już Helicoil wyszedł z mody? :roll:
eurojanek - 2014-03-07, 08:33

Jak swego czasu w Ęglandzie działałem na frezarkach CNC dla firmy lotniczej, to razu pewnego wpadło zamówionko na opancerzenie do tych wszelakich wozów bojowych do Iraku, a że to się robi ze stopów aluminium z chromem i kilkoma innymi rzeczami żeby było lekkie a odporne na bombki, to tez trzeba było gwinty zabezpieczyć przed zerwaniem przy montażu, to mieliśmy takie fajne inserty: tulejka gwintowana wewnątrz i zewnątrz, do tego wyposażona w 3 kliny i grzybek z rowkami którym się to wkręcało a po odwróceniu wbijało klinki. Przed wkręceniem smarowało się klejem. Siekłem z grubsza rysunek jak toto wygląda:



Wytrzymałość takiego rozwiązania kosmiczna.

BeerfaN - 2014-03-07, 08:39

ETZ_PRORIDER, niezły patent. Z racii tego, że w mojej ecie zostało 2/3 gwintów w tym miejscu, chętnie go sprawdzę.
ETZ_PRORIDER - 2014-03-07, 17:51

saska251 napisał/a:
To już Helicoil wyszedł z mody? :roll:
Wiesz, sprężynki nie są najgorsze ale nie jestem do nich przekonany widząc jak wielu na nie narzeka, sam się przekonałem o ich słabościach ale to może przez nie fachową instalację takowych rozwiązań, moje ulepszenie nie wymaga większych umiejętności ślusarskich, wystarczy wiertarka, szlifierka i trochę oleju w głowie :piwo:
ETZ_PRORIDER - 2014-10-14, 23:11

Mały UP. Chciałbym przedstawić jak moje rozwiązanie wygląda na gotowo w mojej pokrywie. Sprawuje się bardzo dobrze a modyfikacja jak zwykle banalnie prosta :)
Oraz zdobyłem też inne tulejki gwintowane na M6 w sklepie metalowym, sam nie wiem od czego są :D :twisted:
Udanych modyfikacji browarek

stachu272 - 2014-10-14, 23:27

To się nazywa nitonakrętka, jakby ktoś szukał.
Hvil - 2014-10-15, 08:29

I do jej montażu najlepiej pożyczyć nitownicę do nitonakrętek bo młotkiem słabo się osadzają. Używałem tego parę razy i jak się to zanituje jak karze teoria to nie ma szans by się obróciła.
ETZ_PRORIDER - 2014-10-15, 19:24

Hvil, stachu272, To czego użyłem to nie jest nitonakrętka. Jest to element używany w branży drzewnej do skręcania elementów czy też innych pierdołków. Ten element mocowałem za pomocą praski, wciskane to było na klej montażowy i na koniec zaklepane na boki jak widać na zdjęciach. Nie ma opcji żeby coś puściło. zastanawiałem się, czy czasem za jednym zamachem nie zrobić wszystkich trzech dla świętego spokoju ale zostawiam to na kiedy indziej, sezon trwa i trzeba jeździć :)
Antczak - 2014-10-17, 18:16

Bardzo dobre zastosowanie,muszę sobie to kupić i zrobić,bo mam gwint zerwany :) Co prawda drugi dekiel jest no ale zobaczę,bo chcę w końcu pojeździć :D
krz.kop65 - 2014-12-25, 13:29

ETZ_PRORIDER, Jakiś czas temu kupiłem w stanie rozkładu etz 250 dla mojego taty , to też miała tak zregenerowane gwinty w kapie :) Ktoś też na taki sam pomysł wpadł jak Ty :) :piwo:
jaroquest - 2019-02-25, 12:31
Temat postu: Re: Naprawa gwintów M6 regulacji sprzęgła pokrywy sprzęgła E
ETZ_PRORIDER napisał/a:
Element który użyłem do naprawy gwintu można nabyć w sklepach metalowych jak i w sklepach z materiałami drzewnymi lub drewnopochodnymi, tego elementu używa się do np. obudów głośnikowych do przykręcania przetwornic, głośników itd.


To się fachowo nazywa nakrętka pazurkowa M6

ETZ_PRORIDER - 2019-02-25, 14:05

5 lat temu na to wpadłem i stosuję do dziś ;)
mczmok - 2019-02-25, 15:27

A ja stosuję helicoli 😀
Szybciej łatwiej, itp, itd



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group