To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - brak wzbudzenia - MZ ETZ 250

Twigel - 2006-06-30, 08:30
Temat postu: Elektryka - brak wzbudzenia - MZ ETZ 250
wkładałem silnik z mojej ETZ do ramy z enduro(hondy) więc musiałem instalację robić od nowa. i mam problem nie mam ładowania. i tu moje pytanie:

czy bez lampki kontrolnej powinno wszystko działać? regulator na styku DF nie daje żdnego prądu i nie wiem czemu?

podłaczyłem wszystko zgodnie ze schematem poza kontrolaka od ładowania(może to jest błąd)

dodam jeszcze ze cała instalację(narazie tylko dotyczącą zapłonu i ładowania) mam podłączoną na przekaźnikach, czyli jak satcyjka jest wyłączona to aku jesst całkiem odpięty od instalacji

ktoś ma jakieś sugestie?

ide zaraz podłączę kontorlke ładowania może to pomoże



edit

kontrolka od ladowania nic nie daje, już nie wiem co tam jest źle, dawałem inny regulator i dalej jest to samo.


kolejne spostrzeżenia:
po podaniu na krótko wzbuzenia ladowanie jest, ale wiadomo wtedy ze to jest na maxa(bez regulatora)
na 51 i na D+ jest noramlne napięcie, na DF i 61 napięcia brak(na zapalonym i zgaszonym silniku to samo

wojciech944 - 2006-06-30, 11:33

jak podawałes wzbudzenie bezpośrednie (wtedy gdy było ładowanie)?
z tech 3 małych diód czy z +AQ?
bo jesli z AQ, to masz uszkodzone diody...

Twigel - 2006-06-30, 12:18
Temat postu: jak podłączałem
wojciech944 napisał/a:
jak podawałes wzbudzenie bezpośrednie (wtedy gdy było ładowanie)?
z tech 3 małych diód czy z +AQ?
bo jesli z AQ, to masz uszkodzone diody...


podłączyłem wzbudzenie bezpośrednio z AQ i mierzyłem napięcie też na AQ, to że było ładownie poznałem po rosnącym napięciu.

mój problem polega na tym że regulator nie podaje wzbudzenia! i nie jest to wina regulatora, bo zmieniałem na inny i było to samo

eMZetkowicz - 2006-06-30, 13:52

Tak, więc skoro przykładając kabel od wzbudzenia do plusa akumulatora(na wolnch obrotach bo może popalić wszystko w instalacji) miałeś ładowanie, to znaczy że zarówno wirnik, stojan i prostownik(diody mocy) są dobre, wina może leżeć tylko po stronie diód wzbudzenia w prostowniku lub regulatora, regulator już zmieniłeś więc sprawdź jeszcze prostownik i te diody.

PS. Takie podejście do rozwiązywania tego typu problemów mi sie podoba!!! Chłopak wie o co chodzi i sam eliminuje kolejne możliwe przyczyny a dopiero potem zakłąda temat na forum. Cieszę się :-)

Twigel - 2006-07-01, 14:12

sprawa okazał się banalna choć nie do końca rozumiem czemu tak sie działo. za długi był przewód od wzbudzenia, dałem inny zrobiłem krótszy i jest ok. tamten sprawdzałem i tez jest ok
Radzio89 - 2006-07-01, 15:00

Twigel, długosc raczej nie ma nic do rzeczy :-P pewnie ten stary był złamany lub gdziesnie stykał a w moemncie sprawdzania go akurat styknął i cie zmylił, ale cieszymy sie ze sie wszystko udało :-D
Twigel - 2006-07-01, 15:53

wiem ze długośc nie ma nic do rzeczy, tzn nie do końca ale na takiej odległości nie powinno mieć. sprawdzalem kable kilkukotni miernikiem i zawsze było ok. jeżeli kabel byłby przerwany to na wyjściu z regulatora DF było by chyba napięcie.
eMZetkowicz - 2006-07-01, 16:14

Tak, było by, dziwne czemu tak miałes..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group