To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - Różnice w budowie podzespołów silnika ES TS

rastuch - 2014-11-12, 18:31
Temat postu: Różnice w budowie podzespołów silnika ES TS
Ze względu na to, że głowice poszczególnych motocykli serii ES rożniły sie miedzy sobą zarówno budową jaki i stopniem sprężania (w zależności od roku produkcji) pozwole sobie przekleić ciekawą tabelę, którą onegdaj znalazłem w sieci. Z googletranslatowałem ją by była bardziej po polskiemu. Wstawiam także oryginał dla tych bardziej ogarniętych w niem. języku.

Zawarte w niej informację (szczególnie pojemność komory spalania) umożliwiają dokładne sprawdzenie czy dana głowica np. od Jaskółki pasuje do danego modelu silnika (coś dla ortodoksyjnych restauratorów :torba": )

Tym samym np. głowice potocznych "jaskółkek" nabijane miały odpowiednie oznaczenia, po których można było dojść od jakiego motocykla ona pochodzi. Zachodni MZciarze rozwodzili się nad tym tematem na swoim forum. Jak to wszystko ogarnę to w wolnej chwili podkleje odpowiednie info. :smile:
Tymczasem zapraszam do lektury i (tych bardziej zagorzałych fanów marki ) do mierzenia pojemności komory spalania. :mrgreen:







Zródło:http://www.mzkult.de/

Z tłumaczenia transalorem wynika (z tego co rozumiem),że powyższe wartości pojemności mierzone były na założonej głowicy na silniku i tłoku znajdującym się w GZP. Ze względu na to , że świeca w głowicy motocykla 250/2 umieszczona jest pod kątem powyższe wartości mogą być obarczone pewnym błędem. (prawdopodobnie chodzi tu o te 7,5ml wytłuszczone pod tabelą) i 5ml dla 175cm3


A tu kalkulator kompresji http://www.mzkult.de/feld...ng.php?neu=true



Dorzucam także różnice dot cylindrów, gaźników i skrzyni biegów. Lepiej wszystko mieć w jednej tabeli niż przeglądać kilka katalogów :mrgreen:






mar09 - 2015-11-26, 21:46

Odkopię nieco temat, choć nie wiem czy właściwy. Na stole forumowy silnik ponoć z ETSy 250 ...szukałem po numerach gdzieś na niemieckich stronach ale nic nie znalazłem. Nr. silnika: 4739915

Na foto cylindry i głowice; od lewej wczesny Trophy 67r, w środku domniemany zestaw ETS 77r. choć pachnie TS i ostatni zestaw to TS 250 81r. który był założony, w każdym brak płetwy na dolocie. Komory głowic środkowej i tej po prawej takie same lecz o innych wymiarach... miejsce na rant tulei cylindra od TS (śruby do amortyzatora ucięte).

Pytanie do expertów, czy zestaw ze środka pochodzi z ETSy?












Allu - 2015-11-26, 23:45

mar09 napisał/a:


Pytanie do expertów, czy zestaw ze środka pochodzi z ETSy?


Tylko głowica jest właściwa. Pamiętaj że ETS 250 produkowano 69-73r. Cylinder powinien mieć wypustki na osłonę gaźnika.

Micius - 2015-11-27, 14:25

Według mnie cylinder i głowica ETS 250 są dokładnie takie same jak w Trophy 19KM ( lata 69-73 ). Na forum jest obszerny wątek jak rozróżnić cylindry ( kanał dolotowy, wypustki na żeberkach w okolicy jego ) i głowice ( pojemność komory spalania, ilość żeberek ) ES 17,5KM od 19KM od klamotów TS 250.
Generalnie ETS 250 ma ten sam silnik i gaźnik i osprzęt co ES 250/2 19KM.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group