To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ TS 150

daniel1621 - 2006-07-16, 20:18
Temat postu: Elektryka - brak ładowania - MZ TS 150
Od początku tego roku borykam się z brakiem ładowania. Po wielo miesięcznych próbach zaczęłe ładować. Wszystko było OK przez jeden dzień, a później po odpaleniu blaszka w regulatorze przestała się poruszać (regulator mam mechaniczny). Gdy popchłem palcem tą blaszke to chyba ładowało lecz gdy odłączyłem AQ lub gdy włączyłem światła to blaszka odskakuje i moto gaśnie. Teraz miałem tak że gdy odpale jest wszystko elegancko a gdy popchne tą blaszke w regulatorze (bo sama się nie porusza) to motor zaczyna się dusić, przerywać aż w końcu zgaśnie. Ostatnio kupiłem elektroniczny regulator lecz moto wcale nieładuje, dzieje się tak samo jak na mechanicznym regulatorze bez ruszania tej blaszlki.

Co to mogą być za czary :?: Co jest zwalone :?: Co mam z tym zrobić :?:

W zrozpaczeniu i ogromnej złości czekam na wasze odpowiedzi z nadzieją że mi pomożecie
Najbardziej wkurza mnie to że nie wiadomo co za kupa psuje mi sezon bo praktycznie jeszcze w tym roku niejeździłem :-? :-( :-x :cry:

Prosze o pomoc

Klima - 2006-07-17, 08:16

Ja pier**** co drugi temat to brak ładowania :evil: :evil: :evil: Zmien szczotki, regulator, stojan i wirnik i musi byc dobrze. I skonczcie juz z tym ladowaniem :-/
daniel1621 - 2006-07-17, 10:57

Nie tego typu odpowiedzi oczekiwałem
Klima napisał/a:
Zmien szczotki, regulator, stojan i wirnik i musi byc dobrze

szczotki, regulator i wirnik wymieniłem i nadal dupa, ale gdy coś mi się popsuje to musze wszystko po koleji wymieniać? Przecież to nie ma sensu.
Liczyłem że pomożecie mi w tym żeby dowiedzieć się co jest zepsute i wymieńić tylko to a nie niepotrzebnie wymieniać połowe motoru.
Czekam na waszą pomoc, bo jestem bardzo spragniony jazdy

wojciech944 - 2006-07-17, 12:45

miernik w łapke i posprawdzaj wszystko po kolei, a wymienianie jakis elementów w kazdej usterce to głupota....
daniel1621 - 2006-07-17, 15:24

wojciech944 napisał/a:
wymienianie jakis elementów w kazdej usterce to głupota....
też tak myśle ale co niektórzy mająinne zdanie :lol:
a dało by rade sprawdzić to jakimiś nieskomplikowanymi sposobami sprawdzić, bo niestety nie mam miernika :?: :-(

wojciech944 - 2006-07-17, 18:49

to zainwestuj 15 zł i kup
Klima - 2006-07-17, 18:58

Bo juz mnie to wkur*** jak ciagle ktos pisze o tym ładowaniu
daniel1621 - 2006-07-17, 21:55

Klima, skoro ktoś ma problem to pisze o tym, bo o czym innym ma pisać :?: Widocznie w MZ najbardziej szwankuje ładowanie.
wojciech944, Nawet jeżeli kupie to co mi z niego skoro nieumiem się tym posługiwać i komplwtnie niewiem co ja mam mierzyć i jak :?:

dawid482 - 2006-07-17, 22:24

Klima, od tego jest właśnie forum, żeby pisać o problemach i je wspólnymi siłami rozwiązywać a Ty odrazu wyskakujesz z takimi hasłami.
daniel1621 - 2006-07-17, 22:35

no chociaż jedna przyjacielsko nastawiona dusza. Już myślałem że jest zakaz pisania o ładowaniu :-P
Niedawno zauważyłem że kabel który wchodzi w szczotke rusza się troche na boki. Czy to może coś robić negatywnie :?: Dodam że szczotki kupiłem 2miesiące temu ale przwie na niech niejeździłem

wojciech944 - 2006-07-17, 22:40

daniel1621, jesli nie odróżniasz woltów od amperów, nie potrafisz sprawdzic przejscia omomierzem, to samemu raczej tego nie naprawisz...
pogo18 - 2006-07-17, 23:33

hehe ja mialem tak samo! nie było wcale ladowania i moto padalo po 10 km!
juz myslałem ze bedze musiał wymieniac wszystko po kolei: szczotki,regulator napiecia,pradnice,stojan ,wirnik:/ a okazało sie ze mialem zwarcie na kabelkach(jeden był przetary) i stykało sie z masa i uciekalo ładowanie! :lol:
a tak w ogóle to akumulator masz dobry?? moze to glupie pytanie ale zdarza sie!
aha czy ktos wie moze czy cewka ma cos do ładowania?? :?:

daniel1621 - 2006-07-18, 15:12

no niestety wojciech944, taki ze mnie elektryk jak z koziej dupy trąba :-/

pogo16 napisał/a:
a okazało sie ze mialem zwarcie na kabelkach(jeden był przetary) i stykało sie z masa i uciekalo ładowanie!
Jak do tego doszedłeś :?:

pogo16 napisał/a:
a tak w ogóle to akumulator masz dobry
niewiem do końca o co ci codzi bo jakgo naładuje to trzyma prąd, ale co on ma doładowania bo przecież jeżeli by było ładowanie to Aq jest w sumie niepotrzebny :?:
pogo18 - 2006-07-18, 15:50

jak to AQ jest niepotrzebny?? ja w etz mam ładowanie i jak odłacze AQ to moto za chiny nie chce chodzic!
ale nie wiem jak tam jest w TS :/ ;-)

daniel1621 - 2006-07-18, 19:25

z tego co wiem to AQ jest potrzebny przy odpalaniu, a gdy motor chodzi to można go odłączyć i powinien chodzić jeżeli jest ładwanie.
Jak doszedsłeś do tego że masz kabel przetarty :?: :?:

pogo18 - 2006-07-18, 22:17

...z tym kablem to bylo tak ze wpadlem do kumpla i on wzioł jakies kupa elektroniczne i podpinal jeden zacisk pod wybrany kabel drugi chyba pod mase i sprawdzał czy nie ma zwarcia! (takie cos elektroniczne z małym wyswietlaczem, nie wiem jak to sie nazywa miernik jakis ale jaki to nie wiem ;-) )
daniel1621 - 2006-07-18, 22:19

kurw.... znowu jakiś miernik. A czy nie da się tagosprawdzić jakimś domowym sposobem :?:

[ Dodano: 2006-07-19, 15:26 ]
czekam na wasze dalsze rady
i mam prośbę, gdybe mógł ktoś to niech przeniesie ten temat do działu elektryka bo przez pomyłke napisałem to w warsztacie

[ Dodano: 2006-08-25, 10:59 ]
założyłem inny wirnik i nowe szczotki i już ładuje ale teraz mam inny problem, a mianowicie gdy dodam gazu to szczotki bardzo mocno iskrzą, cała prądnica nagrzewa się tak że nie można jej dotknąć, a po chwili ze środka prądnicy wydobywa się dym. Dzieje się tak na wyższych obrotach na niskich jest OK. Dodam jeszcze że spalił mi się bezbiecznik, oraz stopiła się ta otulina na kablu który idzie ze szczotki.
Ja podejrzewam że gdzieś jest zwarcie tylko niewiem gdzie.
Poradźcie co to może być i jak to sprawdzć.

[ Dodano: 2006-08-25, 12:30 ]
myślałem że to wina regulatora więc przed chwilą założyłem inny (elektroniczny) ale nic to nie dało. Prądnica nadal się strasznie grzeje i nawet się z niej dymi.
CO TO MOZE BYĆ :?: :!: :?: :evil:

ETZPOWER94 - 2014-03-11, 11:48

Witam.
OD jakiegoś czasu borykam sie z brakiem ładowania w MZ TS 250.
Instalacje mam połączoną na nowo, wszystko połączone zgodnie ze schematem.
Akumulator mam nowy. Regulator także wygląda na nowy ale nie jestem pewien jego sprawności.
Tak więc ładowania nie ma wcale, kontrolka sie stale świeci, 6,3V na odpalonym silniku.
Stojan ma dokładnie 2,2Om czyli jest sprawny. A zresztą mam dwa stojany i nie ładuje na żadnym z nich.
Cewka wzbudzenia ma 4,1Om czyli sprawna, mam dwie druga ma 5,3Om.
Wirnik, także mam dwa, nie ładuje na żadnum z nich. Pierwszy który był w motocyklu na oko wygląda dobrze, nie widać zeby gdzieś był przyjarany. Ale gdy próbowałem go pomierzyc wychądza jakieś jaja
bo łączy on każdy z kadym polem na komutatorze, opory wachaja sie od 0,5om do 1om
Drugi zaś łączy tylko na niektórych polach, opory w granicach 23Om.
Podczas pomiarów zauwarzyłem że gdy cewka wzbudzenia jest podlaczona i przykrecona do masy, stojan ma 0,4om oporu - tzn. nie ma nic bo tyle to maja przewody miernika.

Spróbuje jeszcze coś pogrzebac z tą cewką, ciekawi mnie czemu nie ma oporu jak jest przykrecona, może gdzieś zwiera, a może tak ma być? Sam już niewiem.

Pisałem już tu kiedyś w tej sprawie, odpowiedzi nie uzyskałem. Próbowałem coś zrobić z pomocą kolegi z forum, męcze sie już z tym ladowaniem 2 miesiace i dalej dupa.

kosior30 - 2014-03-11, 12:08

A nie możesz sprawdzić przebicia cewki wzbudzenia miernikiem? Na wzbudzeniu nie ma aż takich prądów, więc bez obciążenia prądowego powinieneś to samym miernikiem wychwycić.
ETZPOWER94 - 2014-03-11, 12:25

Cewka przebicia już nie ma. Miała bo winna była śrubka którą sie przekręca koniec cewki do df, jest za dluga i dotyka do stojana.
Po skruceniu śrubki stojan ma 2,2Om, już jest w porządku, ale ładowania dalej brak

Kosior Tobie chodzi żebym sprawdził na odpalonym silniku, zaraz to zrobię

DODANO:

Nawet nie musiałem odpalać...
Po zamontowaniu stojana na wirnik oba styki cewki zwieraja do masy. Przejscie jest z jednego styku do masy, z drugiego do masy, a co za tym idzie df też zwiera do masy, d+ takze, gdzie bym nie przylozyl to jest przejscie.
Opór zamontowanego stojana ma 1,7Om, cewka także ma 1,7Om. O co tu chodzi? Ja już zgłupiałem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group