To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ TS 150

Plonek - 2007-05-08, 19:52

hmm a w jakim stanie cewka wzbudzenia ? Obadaj czy nic nie jest pozrywane wkoło niej, czy nie jest luźna. Popatrz też przy okazji na szczotkotrzymacze, no i na stan samych szczotek.
pawzl - 2010-07-22, 12:50
Temat postu: Jak sprawdznic ladowanie w MZ TS 150
Witam! Czy może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić ładowanie w TS 150? Bo kupiłem nowy regulator elektroniczny i chyba mi nie ładuje nie wiem jak to sprawdzić...
winiar91 - 2010-07-22, 13:03

Odpal moto i odlącz akumulator :)
Ktoś na forum coś takiego proponował, tylko nie pamietam do jakiego typu mz ;P

tomek17t - 2010-07-22, 13:28
Temat postu: ;D
Masz moze miernik napiecia elektroniczny ? W Domu ?
Jesli tak to + do + - do - i jak dodasz gazu napiecie podwinno podskoczyc do 12V i wyzej a jesli nie laduje to po dodaniu gazu dalej wartosc bedzie ta sama okolo 12 V w zaleznosci od rozladowania Aku;D
POzdrawiam =)

kaze_k - 2010-07-22, 14:25

napięcie powinieneś mieć 6.7-7.8 V :) ts ma 6V instalacje :P
pawzl - 2010-07-22, 18:14

Miernik mam. Czyli + do + przy aku a drugi do masy? i miernik ustawić tak jak bym sprawdzał ile V ma aku ta?
adam251 - 2010-07-22, 18:51

Ta.
pawzl - 2010-07-23, 13:50

Przed odpalaniem aku miał 5.89 gdy go odpaliłem spadło do 5.45 dodałem gazu i skoczyło mi jedynie do 5.50/1 to chyba trochę za mało. O co chodzi? Dodam jeszcze ze gdy odpaliłem motor odpiąłem aku tak jak radził winiar91, to motor zgasł.
tomek17t - 2010-07-23, 14:28
Temat postu: ;/
Czyli Ladowania to ty kolego nie masz raczej nie jest to wina regulatora bo gdyby sie spalil ladowanie by bylo bardzo wysokie ja tak bynajmniej mialem.
I jeszcze na ile V to ustawiles ;p
Bo na tym czujnika jest duzo parametrow.
20 V chyba tak :> ?

pawzl - 2010-07-23, 19:28

Tak dałem na 20. A co może być przyczyną braku ładowania?
Chinczyk - 2010-07-23, 21:01

-Uszkodzone diody prostownicze
-Uszkodzony wirnik
-Źle zrobiona instalacja
-Uszkodzony regulator napięcia (ale to już wykluczone)

pawzl - 2010-07-23, 21:33

Uszkodzone diody prostownicze? TS 150 ich nie ma. Instalacje mi robił elektryk. A wirnik jak sprawdzić? Albo może macie jakiś schemat jak podłączyć ten elektroniczny regulator?
Chinczyk - 2010-07-24, 15:59

Sorry!
Nie spajrzałem że mowa o TS. :torba":
Poszukaj na forum a znajdziesz schemat.

pawzl - 2010-07-24, 16:55

Ok a co z tym wirnikiem jak go sprawdzić? Szukałem u wujka Google i jest tylko opisane jak go sprawdzić w ETZ a nie w TS...
ETZPOWER94 - 2014-03-11, 11:48

Witam.
OD jakiegoś czasu borykam sie z brakiem ładowania w MZ TS 250.
Instalacje mam połączoną na nowo, wszystko połączone zgodnie ze schematem.
Akumulator mam nowy. Regulator także wygląda na nowy ale nie jestem pewien jego sprawności.
Tak więc ładowania nie ma wcale, kontrolka sie stale świeci, 6,3V na odpalonym silniku.
Stojan ma dokładnie 2,2Om czyli jest sprawny. A zresztą mam dwa stojany i nie ładuje na żadnym z nich.
Cewka wzbudzenia ma 4,1Om czyli sprawna, mam dwie druga ma 5,3Om.
Wirnik, także mam dwa, nie ładuje na żadnum z nich. Pierwszy który był w motocyklu na oko wygląda dobrze, nie widać zeby gdzieś był przyjarany. Ale gdy próbowałem go pomierzyc wychądza jakieś jaja
bo łączy on każdy z kadym polem na komutatorze, opory wachaja sie od 0,5om do 1om
Drugi zaś łączy tylko na niektórych polach, opory w granicach 23Om.
Podczas pomiarów zauwarzyłem że gdy cewka wzbudzenia jest podlaczona i przykrecona do masy, stojan ma 0,4om oporu - tzn. nie ma nic bo tyle to maja przewody miernika.

Spróbuje jeszcze coś pogrzebac z tą cewką, ciekawi mnie czemu nie ma oporu jak jest przykrecona, może gdzieś zwiera, a może tak ma być? Sam już niewiem.

Pisałem już tu kiedyś w tej sprawie, odpowiedzi nie uzyskałem. Próbowałem coś zrobić z pomocą kolegi z forum, męcze sie już z tym ladowaniem 2 miesiace i dalej dupa.

kosior30 - 2014-03-11, 12:08

A nie możesz sprawdzić przebicia cewki wzbudzenia miernikiem? Na wzbudzeniu nie ma aż takich prądów, więc bez obciążenia prądowego powinieneś to samym miernikiem wychwycić.
ETZPOWER94 - 2014-03-11, 12:25

Cewka przebicia już nie ma. Miała bo winna była śrubka którą sie przekręca koniec cewki do df, jest za dluga i dotyka do stojana.
Po skruceniu śrubki stojan ma 2,2Om, już jest w porządku, ale ładowania dalej brak

Kosior Tobie chodzi żebym sprawdził na odpalonym silniku, zaraz to zrobię

DODANO:

Nawet nie musiałem odpalać...
Po zamontowaniu stojana na wirnik oba styki cewki zwieraja do masy. Przejscie jest z jednego styku do masy, z drugiego do masy, a co za tym idzie df też zwiera do masy, d+ takze, gdzie bym nie przylozyl to jest przejscie.
Opór zamontowanego stojana ma 1,7Om, cewka także ma 1,7Om. O co tu chodzi? Ja już zgłupiałem.

motomaciey - 2014-03-11, 14:43

Paczka z prądnicą doszła ?
Nitrox13 - 2014-04-10, 18:21

Witam mam to samo od około miesiąca padło ładowanie i już na wolnych jest oki ale jak TS-ka dostanie trochę po gazie na trasie traci ładowanie i jedzie do momentu kiedy jeszcze w akumulatorze jest coś prądu jak braknie tak ratuje tylko PRZEŁĄCZENIE KLUCZYKIEM NA PRĄDNICE ALE W TEDY BRAK ŚWIATEŁ,NO ALE JEDZIE :)
Dosłownie 10 minut temu wróciłem i tak mi wpadło do głowy czy cewka się nie grzeje,nawet nie gasiłem zdemontowałem mały dekiel i co?! Gorąca że w palcach zaciśniętych nie utrzymasz dzisiaj będzie ciężki wieczór i jeszcze regulator do wymiany bo jest już po nim bo podczas sprawdzenia miernikiem skok jest od 0.25 do 7.54(na wyłączonych światłach)coś niesamowitego O_O

ETZPOWER94 - 2014-08-11, 20:06

Witam ponownie.

Niestety ale problem powrócił :sad:
Kiedy juz sie uporałem z tym nieszczesnym ładowaniem, kontrolka gasła tak na oko przy 3kRPM, ładowanie mialem ok 7-7,5V. Jezdziłem, jezdziłem aż ostatnio zauwarzyłem że kontrolka ładowania dziwnie sie zachowuje, jak jechalem to gasła i na moment sie zapalała. Mysle sobie, zonowu to samo, pewnie nie mam ladowania.
Przy sprawdzaniu miernikiem na akumulatorze mam 6,11V czyli dupa :sad:

Mam dwie TSki, wiec zaczołem mierzyc i porównywać wyniki
Wszystkie pomiary na odpietych kablach, bez cewki wzbudzenie
Miedzy DF - masa = 2,3 Om - tak samo w obydwóch motorach
Miedzy D+ - masa= jest różnie 5, 20, 24Om zalezy jak przekrece wałem. W drugiej Ts mam tam od 40-50 Om
Miedzy D- - D+ = 2 Om a w drugim 30-40 Om

Jezeli mierze cewke wzbudzenia mam 2,4 Om na podlaczonej, jak odlace ma 5Om, w drógim czy tak, czy tak ma 5Om czyli cos tak jak by u mnie zwierało, ale nic na to nie wskazuje.
Na poczatek podmieniłem regulatory, różnica była taka że na moim elektronicznym kontrolka ładowania gasnie przy wyzszych obrotach - napiecie 6,11V- 6,14V
Na regulatorze mechanicznym kontrolka gasnie zaraz po odpaleniu przy 1kRPM - napiecie równierz 6,11-6,14V.
Mierzyłem napiecie miedzy DF - masa, D+ - masa i czasem dochodziło do 1,3V.
Moim zdaniem cos mam nie tak z pradnica.
Jeszcze jedno, ostatnio odpaliła mi do tyłu, ogarnołem to po chwili gdy wrzuciłem bieg. Czy mogło przez to coś sie zwalic z ładowaniem?
Licze na waszą pomoc :piwo:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group