To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Modele specjalne - MZ ETZ 502 prototyp

hartman - 2012-09-17, 15:37


motomaciey - 2012-09-17, 16:00

Co to, skąd to ?
hartman - 2012-09-17, 18:06

Fabryczne ETZ 500. Podobno powstało 10 sztuk. Moc 24 konie, vmax 140 ,ale nie wiem na ile te dane są prawdziwe. Stoi w muzeum w Berlinie.


http://www.erstesberliner-ddr-motorradmuseum.de/




Sławuch - 2012-09-17, 19:56

hartman, na tym zdjęciu widać po co jest przetłoczenie po prawej stronie baku w etz 250, wiedzieli co robili :piwo:
Zuh - 2012-09-17, 21:55

Trzeba pamiętać żeby odkręcić dwa kraniki żeby potem nie było tak jak z jawą :wink:
modzelak - 2012-09-17, 22:04

W poście Jeżaka w linku z yotube kolega DaBuzz92 mądrze napisał,że w muzeum jest to co ludzie przyniosą.I ja go w sprawie tej MZ 500 popieram!!!

[ Dodano: 2012-09-17, 22:14 ]
Ten "prototyp" ma mocowania pod zaprzęg,więc gdzie ten muzealny wózek??

hartman - 2012-09-18, 09:00

Dla niektórych szklanka zawsze będzie do połowy pusta. Fajnie jest uświadamiać fabrykę co zrobiła ,a czego nie :lol:
intr - 2012-09-18, 09:11

koledzy zbyt zapatrzeni w stare pierdoloty ;)

W każdym razie ten muzealny eksponat, to nie fabryczna 500, tylko składak jakiegoś pasjonata. Fabryczna wydumka bazowała na zmodyfikowanej ramie, silnik też wyglądał inaczej. To dla zaostrzenia apetytu jak ktoś jeszcze nie widział:



Jak widać dolot nie jest zrobiony tak obskurnie, że nadaje się tylko na ładną bezdeszczową pogodę.





PS: Tak naprawdę trudno mówić tutaj o fabrycznej wydumce. Motocykl nie był produkowany seryjnie. Fabryka MZ, to była ogromna firma. Ciężko teraz określić, czy był to wymysł jednego z inżynierów, czy osoby tam pracującej. W każdym razie dokumenty na temat tego co wyżej są.

sIaj - 2012-09-18, 20:26

Aha no to robimy pięć-setę :twisted:
hektor - 2012-09-18, 20:33

intr napisał/a:
W każdym razie ten muzealny eksponat, to nie fabryczna 500, tylko składak jakiegoś pasjonata.
Potwierdzam. Kartery tam gdzie łączą się silniki są nieszczelne. Tam jest taka dziura, że można tam coś wsadzić :torba":
kosior30 - 2012-09-19, 01:33

hektor napisał/a:
Tam jest taka dziura, że można tam coś wsadzić


Ciekawe co tam hektor chciał wsadzać :hmm:

hartman - 2012-12-18, 11:23

Ostatnio przypadkiem znalazłem takie oto zdjęcia. Może komuś się przyda :)
hartman - 2013-12-09, 18:53

Nowa porcja fotek :mrgreen: Nie tylko MZ TWIN
hartman - 2013-12-09, 18:54

Ciąg dalszy
grzybol - 2013-12-09, 22:44

Zwróćcie uwagę na różnicę po stronie zapłonu w egz. muzealnym a w tych jeżdzących, np. w tej czerwonej sztuce na ostatnim zdjęciu, w poście kolegi hartman.
No i tu się nasuwa pytanie, jak układ zapłonowy, był rozwiązany? Dwa halle i dwa moduły ?

ETZ_PRORIDER - 2013-12-10, 10:28

grzybol, Wydaje mi się, że to bardziej na platynkach jak w dżawie
Rav90 - 2013-12-10, 16:22

Zwróć uwagę na literkę "E" w oznaczeniu modelu.
saska251 - 2013-12-10, 16:58

grzybol napisał/a:
Zwróćcie uwagę na różnicę po stronie zapłonu w egz. muzealnym a w tych jeżdzących, np. w tej czerwonej sztuce na ostatnim zdjęciu, w poście kolegi hartman.
No i tu się nasuwa pytanie, jak układ zapłonowy, był rozwiązany? Dwa halle i dwa moduły ?

Styknie jeden moduł , tylko ze zmienionym nadajnikiem, dwie cewki, albo cewka podwójna i iskra co 180stopni.

sIaj - 2013-12-10, 17:01

A po co zmieniać nadajnik? Wystarczy przerzutnik na wejściu modułu.
Patrz -> Trabant.

ETek - 2014-05-29, 16:58

A tu nawet filmik z jazdy:D https://www.youtube.com/watch?v=mUyMVp8lMWg


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group