To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Bezstykowy zapłon CDI 12V 80W MZ trophy i podobne

Hvil - 2016-01-04, 20:24

Ale drogi strasznie...:-(
rastuch - 2016-01-04, 22:31

Tez patrzyłem na ten zestaw na olx. Ale jakoś tak mi ryżowo zajeżdza. Nie przekonało mnie to
wadmed - 2016-01-04, 22:55

Hvil napisał/a:
Ale drogi strasznie...:-(

Niestety ale ceny nie będą niższe.

Maciej S. - 2016-01-05, 07:52

Wydaje się, że to rozsądna alternatywa. Wielu z was zarzuca temu rozwiązaniu, że chińskie? I co z tego? Iel obecnie produktów mamy robionych lokalnie? Jaka jest gwarancja, że wape też nie jest z chin. Byłem w chinach, widziałem ile tych skuterów jeździ, jak o nie dabają, wogóle nie dbają, to są woły robocze wożące wszystko od 4 ludków do 8 butli gazowych 11kg itp. Popatrzcie co tu jest: koło magnesowe, jeżeli dorobiony jest poprawnie stożek to co tu się może zepsuć? Cewki, trochę drutu miedzianego, no może się izolacja zjarać ale taki sam jest w każdym innym urządzeniu elektromechanicznym. Regulator napięcia to zwykły stratny stabilizator jakich wiele we współczesnych moto. No, układ zapłonowy może bardziej zaawansowany, ale takie rozwiązania działają w milionach bzykaczy.
70W tyłka nie urywa, ale separując zapłon od oświetlenia mamy gwarancję, że jak przeciążmy układ to i tak do domu powinien dojechać.
Wersja mocniejsza to już komfort, możliwoś zainstalowania np grzanych łapek.

Podkreślam, jeżeli producent zrobił to dobrze i pasuje jak plug-and-play to wróżę mały sukces bo cena vape jest zdecydowanie przepalona niezależnie jaki jest super-duper.
Może taka konkurencja wymusi jakiś pozytywny ruch cenowy.

Hvil - 2016-01-05, 08:30

Maciej S., zgadzam się z Tobą, ja biorę dość duży udział w napędzaniu chińskich fabryk.... nie branża motoryzacyjna, ale import firmy około 106 kontenerów 40tek na rok. To jest tylko wynajem fabryki, jakość i wygląd zależy od polityki importera...zapłaci więcej ma lepsze, olewa to chce taniej, będzie taniej.

Nie mam nic przeciw chińskim produktom, ale temat siaja, pewniejszy niż ten z ogłoszenia, bo Siaj jak każdy wie zawsze oferuje swoje know how razem z produktem...i mam nadzieję, trochętaniej jak u tego gościa będzie:-)

!2 v na 70W wystarcza, wszakże nowe prądnice 6v MZ dawały coś koło 60 W, z tego nie bardzo widzę by chociaż te 90% mocy zostało po tylu latach.... Więc jak się ząłoży pewne 70W na 12v, przy tym napięciu można gotowe ledy zakładać, więc bilans prądowy na bank wyjdzie na plus i spokojna jazda.

Także Janku 3mam kciuki i czekam na prototyp:-)

dex - 2016-01-05, 08:43

Hvil napisał/a:
jakość i wygląd zależy od polityki importera...zapłaci więcej ma lepsze, olewa to chce taniej, będzie taniej.

I właśnie o to mi chodzi, kiedy piszę, że chińskie.
Pokaż mi importera, któremu zależy na jakości, a nie najlepszym zysku ;)
Chińczycy potrafią produkować sprzęt dużo lepiej i dokładniej niż chociażby u nas w kraju, w końcu wysłali człowieka w kosmos (i nawet wrócił :D ).
Do tego wypadałoby przetestować jakość połączenia Wał-Magneto i zbadać wyważenie układu.
Bo to, że regulator i moduł padnie dość szybko, to więcej niż pewne.
Na szczęście nie są strasznie drogie i dostępne prawie wszędzie od ręki.
Nie zmienia to faktu, że bez zapasowego zestawu moduł+regulator, nigdzie dalej od domu bym się nie ruszał.
No i jak wspomniał Janek, sprawność tej prądnicy w funkcji obrotów pozostaje kwestią do wyjaśnienia.

sIaj - 2016-01-05, 14:03

Maciej S. własnie diabeł tkwi w szczegółach czy jakoś tak :P Właśnie owy drut czy karkas w tych chińskich to totalna tandeta. Zmieniałem połączenia drutu i ledwo to można polutować, w zasadzie można tylko raz bo później to już się wszystko topi i pęka.

Oczywiście sam nie będę miał nic lepszego bo niby skąd, chociaż jak będą problemy to postaram się o coś lepszego. Regulator i sterownik mogę robić sam.

Maciej S. - 2016-01-05, 15:45

Ja nie chcę nikogo krytykować. Uważam, że dobrze się dzieje, że ktoś podniósł tę rękawicę. Slaj tobie również kibicuję i cały szkopuł polega na tym, aby produkcja tego urządzenia rozpowszechniła się bardziej niż poza to forum, aby szersza społeczność miała do tego dostęp, co pozwoli zarobić twórcy pomysłu, będzie miał środki na ew. usprawnienia i może wpłynie na obniżkę ceny vape (chociaż może nie bedzie to potrzebne skoro będą produkty równie trwałe, ale wyraźnie tańsze).
Skłonny jestem zaryzykować te kilkaset złotych i przetestować tego z olx'a.
Tak jak poprzednik pisał, do tego rozwiązania wożeie zapasowej cewki i modułu zapłonowego czy regulatora jest niezbędnę i myślę, że dla każdego innego wykonania powinno się posiadać, w końcu jeżdżąc na przerywaczu, też mam w zapasie kondensator, przerywacz i szczotki do prądnicy. To nie są duże elementy a dają chociaż poczucie komfortu psychicznego.

Hvil - 2016-01-05, 19:16

dex, ale właśnie ja uważam, że niektóre chińczyki to sprawdzone sprzęty i takie rzeczy jak moduł i regiel nie padną jak się dobre weźmie.

A co do jakości, może w kwestii części do Mztek czy Wsk tak jest z handlarzami, ale to na nich wymaga rynek, mnóstwo klientów nie myśli dalekowzrocznie.

W mojej branży ok, są czasem miny i tanie produkty ale dywersyfikuje się ofertę:) i na odwalanie fuszery nie ma szans bo marka upadnie.

Ale wracając do MZ i części, mój dostawca części, de facto też importuje pod własną marką niektóre i ma często dwa rodzaje, dla sklepów Allegro, Ci chcą najtańszy szit i dla stacjonarnych sklepów, który nawet za chiński gaźnik dopłacą 5 dolarów w jego cenie zakupu by był na bank skalibrowany, sprawdzony i działający. To samo wały, IFA wcale nie ma wyłączności na produkcję w tej tajwańskiej fabryce.

jannex - 2016-01-05, 21:31

Z ceną Vapniaka do Jest inna bajka. Do jawy wszystko czeskiej produkcji jest okrutnie drogie, sami popatrzcie na ceny np wału, wydechów czy czegokolwiek. Ale fakt jest taki że dokładnie wszystko pasuje z kostkami instalacji włącznie, nawet zapłonu się nie ustawia.
Chiński zapłon mam w wsk i ogólnie jest ok ale z prądem rewelacji nie ma. Ładowanie na niskich obrotach nie istnieje, 13V przekracza dopiero na średnich obrotach. Skończyło się tak że wcale nie mam akumulatora i światła jako - takie ale nie mam klaksonu.

Dominator94 - 2016-07-27, 20:52
Temat postu: Mz ts 150 zaplon cdi z chinczyka
Witam!Nie wiem czy temat dodałem w dobrym dziale jeżeli nie proszę o przeniesienie i z góry przepraszam za problem.Ostatnio na olx znalazlem ofertę zapłonów cdi z chińskich skuterów do np mz za 270 pln. Jako że w mojej mz ts 150 ładowania brak od pół roku wpadłem na pomysł żeby zrobić sobie taki zapłon samemu.Wykręciłem zapłon z mojego gównianego i nie chodzącego już Zumico, wywaliłem cały zapłon z mz i od razu pojawił się problem magneto nie pasuje wgl na czop wału, ale myslę sobie to nic rozwierciłem nity,wywaliłem tą częśc co wchodzi na wał i wspawałem tam ten grzybek od magneta od wski ponieważ tylko on mi pasował na czop.Wszystko ładnie pięknie tylko że te magneto wchodzi za daleko i całym sobą ociera o karter, a nie chcę nic w nim wycinać żeby w razie niewypału wrócić do starego zapłonu.Więc tak zrobiłem sobie fajną płytkę pod zapłon taką zeby jak najdalej go ,,odepchnąć,, od karteru i teraz wszystko ustało na tym magnecie.najlepiej by było jak by wydłużył czop wału ale,wtedy w razie czego do orginalnego zapłonu,a może zastosować tam jakąś tulejkę?czy ktoś ma jeszcze jakiś lepszy pomysł.Jeżeli coś nie jasno opisałem proszę mówić.Mam nadzieję że ktoś już robił takie coś i mi pomoże, bo kombinuję jjuż jak mogę by pożegnać się z tym orginalnym zapłonem 6v.
halcik - 2016-07-28, 09:33

Musisz szukać takiego, jak to ująłeś grzybka, który siądzie w odpowiednim miejscu. W tej chwili zniszczyłeś sobie magneto do CDI bo i tak musisz tam wymienić ten grzybek. Sam iskrownik dopasujesz dopiero po osadzeniu magneta na wale, tak aby siedział jak najbliżej magneta. Po prostu pomyliłeś kolejność operacji. Na pewno są gotowe "grzybki" które siądą prawidłowo na wał bo właśnie takie rzeczy widziałeś na olx.
PS. spawanie magneta to niestety zły pomysł. Rozumiem, że wyważenie i bicie nie są dla ciebie ważne, tak samo jak najbliższe łożysko. Życzę jak najrzadszych wymian tego ostatniego

sIaj - 2016-07-28, 13:06

W 150 ts jest wiele problemów do przeskoczenia z powodu zbyt małego miejsca pod pokrywą.
Jestem na etapie prototypu układu do tego modelu, jakby ktoś był zainteresowany egzemplarzem do testu to można pisać.

halcik - 2016-07-28, 14:15

Jeśli model nie jest taki ważny to mogę się zgłosić do ES 250/2
Dominator94 - 2016-07-29, 07:44

wpadłem na pomysł i chyba tak zrobię zę rozwalę jeden nie działajacy wirnik i tą część z niego co wchodzi na wał wspawam w magneto.Jak myślicie te zapłony z olx są w miarę zrobione?bo powoli odechciewa mi się robić go samemu
halcik - 2016-07-29, 10:36

Spawanie nie jest dobrym pomysłem, już Ci o tym pisałem. Jak już chcesz zaoszczędzić to kombinuj z tym co masz. Ale jak Ci pisałem uważam, że oszczędność na zapłonie będzie kosztem żywotności silnika
Dominator94 - 2016-07-29, 12:53

masz rację z tym spawaniem, wgl nie pomyślałem o tym że te magneto będie miało bicia.Albo spróbuję tego grzyba jakoś przynitować albo zadzwonię do tego gostka co oferuję te zapłony czy byłaby możliwość zakupu samego magneta ewentualnie zakupie cały ten zapłon.Posiada ktoś takie coś w swojej ts? nie trzeba przy takim zapłonie przerabiać tego karteru co prykrywa cały ten zapłon? bo jak zakładałem te swoje magneto to wadziła tam jedna ścianka od tej pokrywy.I chciałbym usłyszeć opinie tych co mają takie zapłony w swoich ts bo szukałem już dużo na ten temat ale o ts jest mało, a nawet mozna powiedziec że nie ma nic :D
Dominator94 - 2016-08-18, 10:46

siema! zeby juz nie zakładac nowego tematuto pisze tu.Załozyłem do swojej mz ten zapłon i wszystko jest ok tylko ma ona problemy z wkreceniem sie na obroty , a gdzieś od 2,5 tys obrotów idzie jak rakieta.jak myslicie co to może być bo brak mi juz pomysłów.regulowałem już wszystko jak trzeba ale to nic nie daje.pomocy
daroohd - 2016-08-21, 18:21

Dominator94 napisał/a:
siema! zeby juz nie zakładac nowego tematuto pisze tu.Załozyłem do swojej mz ten zapłon i wszystko jest ok tylko ma ona problemy z wkreceniem sie na obroty , a gdzieś od 2,5 tys obrotów idzie jak rakieta.jak myslicie co to może być bo brak mi juz pomysłów.regulowałem już wszystko jak trzeba ale to nic nie daje.pomocy



Witam a sprawdzałeś zapłon lampą jak sie zachowuje na obrotach ..jak masz chiński moduł to on moze byc problemem.

Dominator94 - 2016-08-22, 09:37

moduł mam od 4t ponieważ ten od 2 t co dostałem z zapłonem padł zaraz 1 dnia.Tak mysle ze to tylko to bedzie przyczyną


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group