Usługi, części, allegro - opinie - Opony ETZ 125/150/251 TS 250/1
daniel1621 - 2006-12-26, 17:23
czyli nawet 110 jest za duża
SOVIETVW - 2006-12-26, 17:34
110 tez figoruje w tabeli jako opna do 251 ale nie z profilem 90 tylko 80,ale na np 100/80 roznica jest wyrazna i da sie odczuc pod kazdym wzgledem na lepiej,no ocziscie nie wyglada juz tak na 110,ale mialem wczesniej Metzelerke Laser 100/80 i MZ szła jak burza,moge tez powiedziec ze paliła spokojnie o caly literek mniej niz na 110/90,osiagi spadły do tego stopnia ze na zebatce 21 na ktorej MZ z opona 100/80 radzila sobie bezproblemu,to na tej 110/90 na V jak zobaczyla gorke albo zawial ostry wiatr to masakra bywało ze tracila predkosc,a o reakcji jakiej kolwiek na gaz niebyło mowy,poprostu bujalem na IV na maxa i dopiero wbijalem V ktora sluzyla tylko do podtrzymania predkosci.
daniel1621 - 2006-12-26, 17:37
heh, to już chyba wiem czemu mi MZ tyle pali. Z przodu mam 110 a z tyłu 130. Chyba musze coś z tym zrobić
adrian_sekowski - 2006-12-26, 19:19
Dzięki za wszystkie rady i prosze o dalej jezeli macie jeszcze coś....
Nie wiem co kupie może kupie ta oponke co kolega podesłał link ponieważ niechce mieć rometa tylko porządną maszyne (na scigacza mnie nie stac narazie ) więc chociaż niech sie prezentuje
Planuje zrobić jak kolega jeden pisał na przód 110\80\18 (lub 110\90\18) a na tył 130\80\16 (lub 130\90\16) ale mam pytanie ile ci pali na tych oponach?
macie racje moja 251 pali troszke dużawo (nigdy nie patrzyłem ale z 7 bierze:D) a zebatke mam bodajrze 19 i to jest może przyczyna ze stożek mi cały czas pada :/ według mnie chodzi dobrze a czy może być jescze lepiej?
nie chce kupować wązkich opon bo naprawde wygląda to jak romet a nie moto z potencjałem zreszta 120km/h mi styka narazie grunt to że ma całkiem dobrze sie prezentować na swiatłach czy parkingu
a na światłach prawie żadne auto nie ma szans...... tylnie koło - krutko bo jedynka krutka a na 2 słaba jest z wiadomych przyczyn
dodałem fotki ale jakies nie kolorowe wyszły i usunołem :/
na piachu jak zrywa zasadziłem to spokojnie z 50m było kurzu
jazda po lecie i grzazkim piachu sama przyjemność be dwójkę idzie prawie jak na zwykłej gruntowej drodze tylko z gazem trzeba uwarzać bo jak już pisałem troszke mocy ma
led1 - 2007-01-09, 12:55
Gdzieś była taka fajna tabela przelicznikowa, np 3.50 to 100(PRZYKŁAD!!!). Niech ktoś zapoda linka do niej.
fasza - 2007-01-10, 15:49
siemano
Nie wiem jak to jest z tymi oponami dokładnie więc kupiłem prawie taką samą jaką miałem. Nowa różni się od Starej proktycznie jedną rzeczą, a mianowicie nazwą - stara to był Pneumant a nowa to Metzeler, ale bierznik wygląda identycznie. Wymiar to 110/80-16 - ma być oryginalny.
Chciałem tu foty władować ale niewiem jak
wojciech944 - 2007-01-10, 18:20
110/80 to jest górna granica
Adamuh, opony sie pompuje tyle co w instrukcji zaleca producent motocykla a nie "maxymalnie"
streetfighter44 - 2007-01-20, 14:58
hetman ja mam 110/90/16 tył i mi etka zamyka licznik leci spokojnie 140 ale ile za to pije wole nie pisać i mi wystarczy te 130 w zupełności bo etz to turystyk a nie szlifierka żeby robił 100 km\h w 3 s takie osiągi nie sa mi potrzebne
SOVIETVW - 2007-01-20, 15:13
streetfighter44 napisał/a: | hetman ja mam 110/90/16 tył i mi etka zamyka licznik leci spokojnie 140 | ,jasne to ze zegar taki Ci pokazuje to nie znaczy ze tyle poleci,naprawde dobra MZ idzie 130-135 i wiecej nie da rady,wiec licznik niezle Ci zawyza,siłą rzeczy na oponie z takim profilem dobry licznik musi zanizac,wiec jesli Tobie nadal pokazuje 140 to nie mam pytań co do wiarygodnoisci jego wskazań,pewnie samochodem jak by cie mijał to mjiał by ze 120,pozatym w miescu 140 w MZ w rzeczywistosci jest 135,wez sie przyjrzyj,czyli gdyby nawet szla by naprawde tyle te 140 co pokazuje licznk to w rzeczywistosci było by to 135,ale widze ze przeklamania masz nie samowite,pozniej sa historie ze szla 140 i jeszcze wiecej, zaloz se opone 100/80/16 to bedziesz sie cieszył sie etką co wyciska 150 ,bo pewnie tyle pokaze. ,pozneij jakies szczawie sie mnie pytaja czy niechcem spzredac bo slyzeszli ze MZ to jak 140 niewyciska to slaba jest ,a ja mowie tak tak
streetfighter44 - 2007-01-23, 20:46
SOVIETVW sory pomyłka oponke mam 110/80/16 a po drugie i tak tyle nie jezdze mi wystarczy w mzcie 120 max to nie jest w koncu japończyk żeby tyle jeżdżić a z tym że liczmik pokazuje 140 a jade naprawde 135 km\h to ci wierze bo każdy motor ma jakiś błąd odczytu na prędkościomierzu jakieś 5 % ale ja tak tylko napisałem przeciez nie chciałem sie pochwalić a te 140 to było po zakupie moto jak chciałem sprzwdzić ile poleci , czy nie jest zajechana itp.
OlseN - 2007-01-23, 21:07
Ja sobie włożyłem teraz na przód 3,25-16 Pirelli MT 65a na tył 120/90-16Bridgestone Exedra G 534. Bierzniki kieunkowe, szosowe. Zdaje sobie sprawę że MZ będzie wolniejsza i max będzie mniejszy, ale wygląd poszedł o 100% w górę no i przyczepnośc o niebo lepsza. Z przodu zaszprychowałem sobie kółko 16 cali. W trasie i tak nie przekraczam 100 km/h więc zbierając wszystkie + i - widze tylko korzyść.
lukaszbiernacki - 2007-01-24, 21:11
Do 251 powinna być zakładana 100/80-16 czyli 3.25-16
Ntav - 2007-01-24, 21:49
Mam pytanko, bo nieznalazłem tematu o EtZ 150 na temat opon to zapytam sie tutaj aby nie robić niepotrzebnego tematu, jakie oponki nadają się na suchy piach i żwir lecz i błotko. Poza crossowymi ! ?
hubertbaran - 2007-01-24, 22:58
3.25;| oryginalnie w mojej TS była opona 3.5-16...wiec w ETZ 251 niemoze byc cieńsza.
Qba - 2007-01-24, 23:08
w 251 jest 3.25 przynajmniej tak jest w papierach.
KingNothing - 2007-01-24, 23:15
A nie 3.5? Mi się wydaje że w 251 3.5, a w 150 3.25. Jakby co to mnie poprawcie.
wojciech944 - 2007-01-25, 00:37
3.5 a 3.25 przeciez to jest praktycznie to samo, różnica to 6,5 mm!
3.5 odpowiada 90/80
zalecane opony na tył do 251 (16 cali) to 3.25-3.5, lub 90/80-110/80
do 150 (16 cali) to 3,25-3.5, lub 90/80
do 250 (18 cali) to 3.25-4.1, lub 90/90-110/90
na przód do 251/150/250 (16/18 cali) to 2.75-3.25
buli_87 - 2007-02-01, 14:01
Witam a na przid 100/90/18 moze byc do 251?? czy to nie za szeroka??
Pawelek92 - 2007-07-04, 06:31
Więc jesli chcial bym miec MZ 251na oponach enduro to jakie rozmiary trzeba miec zeby to optymalnie dobrac zeby nie bylo zadnych strat? I czy od bieznika cos tez zalezy? Zmiany zebatek ani podobne zabiegi nie wchodza w gre. I jeszcze mam pytanko czy w mz da rade zamontowac bezdetkowe opony? I czy w zwiazku z tym sa jakies wieksze problemy?
wamnok - 2007-07-04, 08:52
Na pewno więkzy bieżnik zdeydowanie wpływa na spadek mocy moto, na bardziej gładkich (szosowych) jest mu lżej, MZ to motocykl szosowy. A rozmiary to moim zdaniem maksymalnie z przodu 3.00 (90/90) a tył 3.50 (100/90 lub 100/80). Ja ma przód 90/90 i tył 100/80 i moto na piątce buja na dotyk manetki, wkręca się ładnie na obroty. Kiedyś miałem z tyłu 4.00 to nie było już tak zwinna. Zapewne dużo wpłynął też remont silnika ale opony także mają duży wpływ. Przejedz się kolażówką a rowerem z szerokimi oponami i dużym bierznikiem to sam zobaczysz o co chodzi, bo wtedy Ty będziesz robił za silnik i zobaczysz jak on się wówczas czuje . Co do opon bezdętkowych to nie wiem dokładnie ale chyba nie na oryginalne felgi taki patent i trzebaby też felgi zmieniać..
|
|
|