To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi, części, allegro - opinie - Opony ETZ 125/150/251 TS 250/1

daniel1621 - 2006-12-26, 17:23

czyli nawet 110 jest za duża :shock:
SOVIETVW - 2006-12-26, 17:34

110 tez figoruje w tabeli jako opna do 251 ale nie z profilem 90 tylko 80,ale na np 100/80 roznica jest wyrazna i da sie odczuc pod kazdym wzgledem na lepiej,no ocziscie nie wyglada juz tak na 110,ale mialem wczesniej Metzelerke Laser 100/80 i MZ szła jak burza,moge tez powiedziec ze paliła spokojnie o caly literek mniej niz na 110/90,osiagi spadły do tego stopnia ze na zebatce 21 na ktorej MZ z opona 100/80 radzila sobie bezproblemu,to na tej 110/90 na V jak zobaczyla gorke albo zawial ostry wiatr to masakra bywało ze tracila predkosc,a o reakcji jakiej kolwiek na gaz niebyło mowy,poprostu bujalem na IV na maxa i dopiero wbijalem V ktora sluzyla tylko do podtrzymania predkosci.
daniel1621 - 2006-12-26, 17:37

heh, to już chyba wiem czemu mi MZ tyle pali. Z przodu mam 110 a z tyłu 130. Chyba musze coś z tym zrobić
adrian_sekowski - 2006-12-26, 19:19

Dzięki za wszystkie rady i prosze o dalej jezeli macie jeszcze coś....

Nie wiem co kupie może kupie ta oponke co kolega podesłał link ponieważ niechce mieć rometa tylko porządną maszyne (na scigacza mnie nie stac narazie :D ) więc chociaż niech sie prezentuje

Planuje zrobić jak kolega jeden pisał na przód 110\80\18 (lub 110\90\18) a na tył 130\80\16 (lub 130\90\16) ale mam pytanie ile ci pali na tych oponach?

macie racje moja 251 pali troszke dużawo (nigdy nie patrzyłem ale z 7 bierze:D) a zebatke mam bodajrze 19 i to jest może przyczyna ze stożek mi cały czas pada :/ według mnie chodzi dobrze a czy może być jescze lepiej?

nie chce kupować wązkich opon bo naprawde wygląda to jak romet a nie moto z potencjałem :P zreszta 120km/h mi styka narazie grunt to że ma całkiem dobrze sie prezentować na swiatłach czy parkingu

a na światłach prawie żadne auto nie ma szans...... tylnie koło - krutko bo jedynka krutka a na 2 słaba jest z wiadomych przyczyn :D

dodałem fotki ale jakies nie kolorowe wyszły i usunołem :/
na piachu jak zrywa zasadziłem to spokojnie z 50m było kurzu :D

jazda po lecie i grzazkim piachu sama przyjemność be dwójkę idzie prawie jak na zwykłej gruntowej drodze tylko z gazem trzeba uwarzać bo jak już pisałem troszke mocy ma :D

led1 - 2007-01-09, 12:55

Gdzieś była taka fajna tabela przelicznikowa, np 3.50 to 100(PRZYKŁAD!!!). Niech ktoś zapoda linka do niej.
fasza - 2007-01-10, 15:49

siemano
Nie wiem jak to jest z tymi oponami dokładnie więc kupiłem prawie taką samą jaką miałem. Nowa różni się od Starej proktycznie jedną rzeczą, a mianowicie nazwą - stara to był Pneumant a nowa to Metzeler, ale bierznik wygląda identycznie. Wymiar to 110/80-16 - ma być oryginalny.

Chciałem tu foty władować ale niewiem jak :oops:

wojciech944 - 2007-01-10, 18:20

110/80 to jest górna granica
Adamuh, opony sie pompuje tyle co w instrukcji zaleca producent motocykla a nie "maxymalnie"

streetfighter44 - 2007-01-20, 14:58

hetman ja mam 110/90/16 tył i mi etka zamyka licznik leci spokojnie 140 ale ile za to pije wole nie pisać i mi wystarczy te 130 w zupełności bo etz to turystyk a nie szlifierka żeby robił 100 km\h w 3 s takie osiągi nie sa mi potrzebne
SOVIETVW - 2007-01-20, 15:13

streetfighter44 napisał/a:
hetman ja mam 110/90/16 tył i mi etka zamyka licznik leci spokojnie 140
,jasne to ze zegar taki Ci pokazuje to nie znaczy ze tyle poleci,naprawde dobra MZ idzie 130-135 i wiecej nie da rady,wiec licznik niezle Ci zawyza,siłą rzeczy na oponie z takim profilem dobry licznik musi zanizac,wiec jesli Tobie nadal pokazuje 140 to nie mam pytań co do wiarygodnoisci jego wskazań,pewnie samochodem jak by cie mijał to mjiał by ze 120,pozatym w miescu 140 w MZ w rzeczywistosci jest 135,wez sie przyjrzyj,czyli gdyby nawet szla by naprawde tyle te 140 co pokazuje licznk to w rzeczywistosci było by to 135,ale widze ze przeklamania masz nie samowite,pozniej sa historie ze szla 140 i jeszcze wiecej, zaloz se opone 100/80/16 to bedziesz sie cieszył sie etką co wyciska 150 ,bo pewnie tyle pokaze. :wink: ,pozneij jakies szczawie sie mnie pytaja czy niechcem spzredac bo slyzeszli ze MZ to jak 140 niewyciska to slaba jest :lol: ,a ja mowie tak tak :wink:
streetfighter44 - 2007-01-23, 20:46

SOVIETVW sory pomyłka oponke mam 110/80/16 a po drugie i tak tyle nie jezdze mi wystarczy w mzcie 120 max to nie jest w koncu japończyk żeby tyle jeżdżić a z tym że liczmik pokazuje 140 a jade naprawde 135 km\h to ci wierze bo każdy motor ma jakiś błąd odczytu na prędkościomierzu jakieś 5 % ale ja tak tylko napisałem przeciez nie chciałem sie pochwalić a te 140 to było po zakupie moto jak chciałem sprzwdzić ile poleci , czy nie jest zajechana itp.
OlseN - 2007-01-23, 21:07

Ja sobie włożyłem teraz na przód 3,25-16 Pirelli MT 65a na tył 120/90-16Bridgestone Exedra G 534. Bierzniki kieunkowe, szosowe. Zdaje sobie sprawę że MZ będzie wolniejsza i max będzie mniejszy, ale wygląd poszedł o 100% w górę no i przyczepnośc o niebo lepsza. Z przodu zaszprychowałem sobie kółko 16 cali. W trasie i tak nie przekraczam 100 km/h więc zbierając wszystkie + i - widze tylko korzyść.
lukaszbiernacki - 2007-01-24, 21:11

Do 251 powinna być zakładana 100/80-16 czyli 3.25-16
Ntav - 2007-01-24, 21:49

Mam pytanko, bo nieznalazłem tematu o EtZ 150 na temat opon to zapytam sie tutaj aby nie robić niepotrzebnego tematu, jakie oponki nadają się na suchy piach i żwir lecz i błotko. Poza crossowymi ! ?
hubertbaran - 2007-01-24, 22:58

3.25;| oryginalnie w mojej TS była opona 3.5-16...wiec w ETZ 251 niemoze byc cieńsza.
Qba - 2007-01-24, 23:08

w 251 jest 3.25 przynajmniej tak jest w papierach.
KingNothing - 2007-01-24, 23:15

A nie 3.5? Mi się wydaje że w 251 3.5, a w 150 3.25. Jakby co to mnie poprawcie.
wojciech944 - 2007-01-25, 00:37

3.5 a 3.25 przeciez to jest praktycznie to samo, różnica to 6,5 mm!
3.5 odpowiada 90/80
zalecane opony na tył do 251 (16 cali) to 3.25-3.5, lub 90/80-110/80
do 150 (16 cali) to 3,25-3.5, lub 90/80
do 250 (18 cali) to 3.25-4.1, lub 90/90-110/90

na przód do 251/150/250 (16/18 cali) to 2.75-3.25

buli_87 - 2007-02-01, 14:01

Witam a na przid 100/90/18 moze byc do 251?? czy to nie za szeroka??
Pawelek92 - 2007-07-04, 06:31

Więc jesli chcial bym miec MZ 251na oponach enduro to jakie rozmiary trzeba miec zeby to optymalnie dobrac zeby nie bylo zadnych strat? I czy od bieznika cos tez zalezy? Zmiany zebatek ani podobne zabiegi nie wchodza w gre. I jeszcze mam pytanko czy w mz da rade zamontowac bezdetkowe opony? I czy w zwiazku z tym sa jakies wieksze problemy?
wamnok - 2007-07-04, 08:52

Na pewno więkzy bieżnik zdeydowanie wpływa na spadek mocy moto, na bardziej gładkich (szosowych) jest mu lżej, MZ to motocykl szosowy. A rozmiary to moim zdaniem maksymalnie z przodu 3.00 (90/90) a tył 3.50 (100/90 lub 100/80). Ja ma przód 90/90 i tył 100/80 i moto na piątce buja na dotyk manetki, wkręca się ładnie na obroty. Kiedyś miałem z tyłu 4.00 to nie było już tak zwinna. Zapewne dużo wpłynął też remont silnika ale opony także mają duży wpływ. Przejedz się kolażówką a rowerem z szerokimi oponami i dużym bierznikiem to sam zobaczysz o co chodzi, bo wtedy Ty będziesz robił za silnik i zobaczysz jak on się wówczas czuje :) . Co do opon bezdętkowych to nie wiem dokładnie ale chyba nie na oryginalne felgi taki patent i trzebaby też felgi zmieniać..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group