To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Zapłon - cewka przegrzewana i spalona - MZ ETZ 251

wost - 2006-07-25, 07:18
Temat postu: Zapłon - cewka przegrzewana i spalona - MZ ETZ 251
witam
mam takia sprawe - mialem male problemy z pradem (wracalem ostatnio bez ladowania) - podladowalem akumulatorek, podpialem i przekrecilem kluczyk. postal tak sobie na wlaczonym zaplonie kolo 15 minut, podszedlem, wlaczylem kierunki - super migaja, nacisnalem sygnal i rozlegl sie huk jakby 10 petard na raz walnelo :cry: dotykam cewki a ta az parzy!! co sie moglo stac?? pewnie juz po cewce (wczoraj juz nie mialem sily sprawdzac) ale sie wymieni i nie ma problemu.... szukam przyczyny!! czy ktos ma jakis pomysl co sie moglo stac??

z gory dziekuje za kazdy pomysl....

Stojo - 2006-07-25, 08:30

było już, w książe "jeżdżę....." pisze, że jak masz zwykły zapłon i zostawisz na włączonym zapłonie, to może się tak zdarzyć że będziesz miał zwarte platynki i wtedy prąd będzie płynął przez cewke, nagrzeje ją i spali, ale w w opisie widze że masz 251 (czyli elektronik), ja też mam elektronika i nie wiem czy w elektroniku to też się stanie ale raczej tak, bo przecież zapłon to zapłon
Wodzumz - 2006-07-25, 08:40

Spaliłeś cewkę. Przyczyna-motocykl stał na włączonym zapłonie. Jaki masz regulator napięcia? Mechaniczny czy elektroniczny?
wost - 2006-07-25, 09:31
Temat postu: spalona cewka.....
witam
dzieki za informacje.... regulator mam elektroniczny, ten niebieski z 5 kabelkami (chodzi bardzo dobrze). mam tylko nadzieje ze poza cewka nic sie nie uszkodzilo.... bo bardzo sobie chwale zaplon elektroniczny i oby sie nie uszkodzil przy okazaji ale to sie zobaczy dzisiaj jak juz zakupie nowa cewke.....

I JUZ NIGDY WIECEJ NIE ZOSTAWIE WLACZONEGO ZAPLONU (musze sobie zapamietac ze jak zadzwoni telefon to trzeba go wylaczyc....)

dzieki

wojciech944 - 2006-07-25, 11:52

wost, spoko, teraz sie nauczysz :)
Klima - 2006-07-25, 19:41

mie tez cewka wystrzeliła w gokarcie jak nie wyłaczyłem zapłonu. Pozniej dwa dni skrobałem z ramy to coś brazowe co jest wewnątrz cewki :mrgreen:
Nostradamus - 2006-07-25, 20:17

to jest olej transformatorowy
eMZetkowicz - 2006-07-25, 23:30

Dokłednie jak powyżej wszystko, jeśli chodzi o zapłon elektronicznyto w swojej praktyce zauważyłem, że montowano tam różne odpowiedniki tranzystora mocy, jesli miałeś wersje 15A to nie powinno mu sie nic stać, jedynie uszkodzona cewka, no chyba że w wyniku eksplozji cewki nastąpiło wewnętrzne zwarcie, wówczas tranzystor mógł paść, ale to skrajny przypadek, powinno być dobrze, a jak nie będzie to zgłoś sie do mnie z sterownikiem.
tomasz102 - 2006-07-25, 23:32

a czy jak cewka jest hmm bardzo ciepła, to źle? może mieć walniete uzwojenie pierwotne, i jak to dokładnie sprawdzić?
wojciech944 - 2006-07-26, 00:03

ciepła mzoe być (musi) bo wydziele sie na niej duza moc, ale zeby wybuchła, to musiała miec jakąć wade,...
eMZetkowicz - 2006-07-26, 00:05

Sprawdź opór uzwojenia, jedyna metoda, owszem nawet sprawna sztuka sie musi po dłuższym czasie grzać...
wost - 2006-07-26, 08:01
Temat postu: a jednak cewka dziala.....
witam
najdziwniejsze jest w tym wszystkim to ze cewka jednak dziala!!!!! iskra taka ze chlopa by zabilo..... nie zdazylem jej odpalic bo czyscilem zbiornik z syfu z naszych stacji i nie chcialo mi sie juz go zakladac ale przejrzalem cala instalacje - wszystko swieci i mruga ;-)
tylko w takim razie co tak strzelilo??!!?? i jakie beda skutki na przyszlosc??
dzisiaj ja uruchomie i podziele sie "wrazeniami" :)

pozdrawiam

Madzia - 2006-07-26, 15:26

wost napisał/a:
w takim razie co tak strzelilo??!!??
sprawdz czy masz powiertze w oponach :mrgreen: :mrgreen:
mundy - 2006-07-27, 00:38

A moze to Ci wystrzeliła miesznka w wydechu :lol: ... Choć to niemożliwe , skoro mówisz że niczym nie ruszaleś ( chodzi o ukl sterujacy iskrą) i było buuuuuuum!...
Ale wg, mnie to nie cewka wn strzeliła .....

WALDEK150 - 2006-07-29, 20:39

Mam pytanie związane z cewką. Moja cewka po 15 minutach jazdy jest już gorąca czy to jest normalne?? A podłuższej jeździe to jest bardzo gorąca można nawet się oparzyć!!
mundy - 2006-07-29, 21:17

Nie powinna się aż tak grzać :-/ ........ Po dłuzszej jeździe moze byc najwyżej ciepła.........

Jak masz moizliwoesc to podłącz inną i zobacz czy będzie to samo , ob takie grzanie moze,być powodem zbliżajacej sie awarji tejże cewki wn...........

wojciech944 - 2006-07-29, 21:38

moze nawet parzyc, przy takich tempraturach otoczenia i wolnej jezdzie to nic nadzwyczajnego,
lecz nie przecze, moze byc cos nie tak, najlepiej jak byś zmierzył jej opór i napięcie łądowania...
PS. drut którym jest nawinieta wytrzymuj do 150 st. ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group