To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - Opony Kormoran Gamma B2

PiotrekPL - 2015-06-14, 22:01
Temat postu: Opony Kormoran Gamma B2
Witam.
Będę w najbliższym czasie chciał zmienić opony w swoim "autobusie" (Renault Espace III). Do wymiany kwalifikuje raczej cały komplet więc szukam czegoś budżetowego. Chińczykom nie ufam (mimo że Yamaha z tyłu ma Shinko :mrgreen: ). Nie chcę też używek ani bieżnikowanych. Przeglądając ogłoszenia trafiłem na Kormorany Gamma B2. Komplecik za 830zł z wysyłką. Jeździł ktoś może na tych gumach lub może coś powiedzieć na ich temat? Z góry dzięki za opinie :piwo:

Mycek123 - 2015-06-14, 22:48

Ojciec T4 jeździ juz chyba 6 lat albo lepiej na zimowych kormoranach i caly czas 6 mm bieżnika jest takze mogę spokojnie polecić.
Seba_830 - 2015-06-15, 08:22

Mycek123, bieżnik może i ma, ale jak z twardością? PiotrekPL, kiedyś w rodzinnym puncie mieliśmy jakieś kormorany i po sezonie, czyli przebiegu około 20 tyś km nie zostało z nich nic. Teraz w leganzie mamy dębice furio i tu jest już lepiej, są już chyba czwarty sezon i już się kończą Ale i tak długo wytrzymały. Warte uwagi są też fuldy ecocontrol, parę osób w rodzinie je miało lub ma i są wytrzymałe
kosior30 - 2015-06-15, 14:28

PiotrekPL, Kormorany są jak cena. Akurat o modelu Gamma nie mogę nic powiedzieć, natomiast inne, które miałem na suchym jeszcze jakoś się toczą, natomiast po mokrym masz lodowisko.

Jak chcesz coś tańszego, to ja bym na Twoim miejscu poszukał używek jakichś z metką klasy premium - Goodyear, Continental. Idzie wyhaczyć np. 2-letnie po małym przebiegu w dobrych pieniądzach.

Seba_830 - 2015-06-15, 17:50

Z tymi używkami to bym uważał bo może się trafić jakaś pokrzywiona opona. Co do goodyear-a to mieliśmy kiedyś takiej firmy i huczały niemiłosiernie.
PiotrekPL - 2015-06-15, 18:35

Używki to kupił bym tylko z pewnego źródła a o takie ciężko. Zresztą wychodzę z założenia że jeśli ktoś kupuje nowe opony klasy Premium to nie po to żeby za 2-3 lata zmieniać je dla kaprysu. Używane to przeważnie albo stare albo z jakimiś wadami. Co z tego że bieżnik wysoki i wizualnie ok jak potem trzęsie karoserią i telepie kierownicą. Po prostu trzeba mieć szczęście. Jeśłi chodzi o te Kormorany to z tego co się naczytałem to ludzie głównie narzekali na głośność (72dB). O parametrach trakcyjnych na tle chińskiej konkurencji były raczej pozytywne opinie. No i trzeba pamiętać że to klasa budżetowa i przy takiej cenie nie można za bardzo wybrzydzać:)
skalpel9977 - 2015-06-15, 19:09

Ja na wiosne kupowałem właśnie takie oponki do seata cordoby kormoran Gamma B2. Jak dla mnie za tą kase to git opona, może ciutke wieksze spalanie głośne jakoś tam bardzo nie są, trzymie się aż piach się klei :razz: może dębice zobacz podobno jest lepsza od kormorana
wojciech944 - 2015-06-15, 19:46

http://m.moto.pl/MotoPL/1..._sie_czego.html
jak widać w teście szału nie ma, ale tragedii też nie.
Zobacz sobie jeszcze oponki Koreańskie takie jak Nexen, Hankook, czy Kumho, są niewiele gorsze od Czołowych producentów, a przy tym o wiele tańsze :wink:

kosior30 - 2015-06-16, 15:39

PiotrekPL napisał/a:
Zresztą wychodzę z założenia że jeśli ktoś kupuje nowe opony klasy Premium to nie po to żeby za 2-3 lata zmieniać je dla kaprysu


A ja bym powiedział, że raczej właśnie jest dokładnie odwrotnie. To tak, jak z autami - często ludzie sprzedają 3-5 latki, bo chcą jeździć cały czas nowym. Więc sprzedają w momencie, kiedy jeszcze dostaną za niego w miarę dobry pieniądz, ale na "ostatni dzwonek" przed rozpoczęciem etapu psucia się. Z oponami to samo - niektórzy wychodzą z założenia, że 3-letnia opona już jest stara.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group