To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - V8, V6, R6. Co polecacie ?

motomaciey - 2015-07-11, 16:36
Temat postu: V8, V6, R6. Co polecacie ?
Silnik w jednym z moich Chryslerów nie jest w najlepszym stanie, szukam czegoś z automatyczną skrzynią biegów, napędem na tył i bez zbędnej elektroniki co będzie pasowało do amerykańskiego samochodu.
Polecicie coś łatwo dostępnego, na mechanicznym aparacie zapłonowym i bez wtrysku?
Myślałem nad silnikiem z Opla Omegi albo od BMW ale kompletnie się na tym nie znam...

ETek - 2015-07-11, 19:00

W oplu omedze v6 jest na wtrysku ale spoko silniczek jak się o niego dba i to jeździ i jeździ :)
kosior30 - 2015-07-11, 19:48

Najczęstsza przeróbka do wszelkich buggy, replik itp. to 2,0 ze Sierry. Mega trwały motór.
Hvil - 2015-07-12, 07:16

jesli chodz o przeszczep jakiegos prostego uniwersala to jak kosior mowi silniki forda najlepszebo relatgwnie sa proste. ja do lotusa wsadzilem zeteca2.0 blacktop. Ale do takiego Amierykanca to proponowalbym 2.8 v6 ze scorpio. starsza konstrukcja ale latwo ja na gaznik przerobic i jest wytrzymala.
motomaciey - 2015-07-12, 07:26

ETek, a ile kabli trzeba żeby go podłączyć? Są jakieś komputery, strowniki?
kosior30, 2.0 to ja mam w standardzie, jak już przeróbka to na całego :D W tych budach fabrycznie siedziały R6 4.0, a częstą praktyką w Australii jest montowanie smallblock'ów także miejsca jest sporo ;)

motomaciey - 2015-07-12, 07:28

Hvil, czy te Fordy 2.8 wychodziły w automacie?
dex - 2015-07-12, 08:04

Szukaj 2,9 Coswortha z automatem 4 biegowym.
A z elektroniką i kabelkami w razie potrzeby pomogę.
Trzeba będzie tylko odpowiednie schematy znaleźć, z czym nie powinno być problemu.

Hvil - 2015-07-12, 08:12

motomaciey, spokojnie, podejrzewam, ze i spialbys ze swoja wykonujac odpowiednia flansze. byly fabryczne automaty, ale 90% skrzyn tylnonapedowych ma demontowalny przedni dzwon i mozna po przerobkach zaadoptowac tylko dzwon z manuala. ja spialem zeteca ze stara idiotoodporna n9 kupujac gotowy dzwon pod ten zestaw na jebaju.

mozna jak dex pisze latwo elektryke zrobic, ja okroilem elektryke do minimum. gaźniki zamiast wtrysku, sygnal z tpsa, czyjnika walu, megajolt co to za zaplonu mape odpowiada i pozostawiony fordowski rozdzielacz i cewki. ale w tych starych 2.9 v6 to jest chyba jeszcze na palcu to zadnych przerobek nie trzeba.

ETek - 2015-07-12, 09:15

motomaciey, Niestety kable i sterownik potrzebny ...
Dodek - 2015-07-12, 09:50

2,9 od forda ma pod 200 koni idelanie pasuje do tego konceptu.
automaty też tam bywały , ew 2,5 v6 lub 2,6 r6 od starej omegi.

jednakże 2.9 + automat wydaje sie być najrozsądniejszy - w miare tanio można kupić całe jeźdzace auto i nast wypruć silnik skrzynie i most
Raz nawet widziałem na oczy transita z lat 90 po takim swapie.
http://olx.pl/oferta/ford...html#b8d1cd3b76
jest gaz automat , wiazka sterwoniki , reszte mozna rozkrecić ew bude sprzedac na zlom i i jak jesteśmy jakieś 1000zl do przodu
Hvil, + podoba mi sie twoja koncepcja + gaźniki z starego sportowego japonskiego litra.

toudi - 2015-07-12, 10:13

Jak chcesz malo elektroniki to coś takiego http://www.corsa-a.pl/for...bdc93e87b69b294 MEGASQUIRT robi robotę z każdym silnikiem.A jak w przyszłości będziesz chciał kompresor to go mozna na nim wystroic.Kolega miał go w cc 1.2 turbo i mial dwie mapy przełaczane pod kierą 110 i 148koni;)
ETZ9994 - 2015-07-12, 11:02

Wg mnie silniki BMW dobrze by się do tego nadawały ze względu na spory dostęp części i silników na rynku,wytrzymałość i ekonomiczność biorąć pod uwagę moc tych silników.Polecam silnik R6 m50b25 2.5l 192km pali srednio 8-10lbenz lub silnik V8 m60b30 3.0l 230km spalanie 9-12benz albo silnik v8 4.0 286km spalanie ok 15l. Tutaj silnik 3.0 na przykładzie Lady 2107 https://www.youtube.com/watch?v=1vJkRD0oF30 https://www.youtube.com/watch?v=KrvFuUZAfGI
motomaciey - 2015-07-12, 11:26

Hvil, z przekładaniem skrzyni jest za dużo kombinowania, koncepcja jest taka żeby z 2 Ltres przełożyć cały silnik ze skrzynią do 180-tki bo jest zdrowszy, a potem wrzucić tam większy piec.
dex, na pewno zgłoszę się do Ciebie po poradę :piwo:
toudi, to co wkleiłeś to ciekawa rzecz jednak wolę się uwsteczniać i trzymać gaźników ;)
ETZ9994, czy te silniki wychodziły z automatycznymi skrzyniami biegów, mechanicznym zapłonem i gaźnikami? Ci od tej Łady to jacyś debile...

Chcę uniknąć plątaniny gumowych rur pod maską, zastosować okrągły filtr jak w amerykańcach, a czasem dla szpanu poruszać się bez niej :cool:

Poniżej Centura z V8-mką



...i z R6-tką, silnik o tyle fajny, że łatwo jest zastosować gaźniki motocyklowe :grin:


ETZ9994 - 2015-07-12, 20:11

Gaznik w europejskich silnikach to rzadkość.Dlaczego wtrysk odpada?
arlamir - 2015-07-12, 20:43

Silnik m30b30 bmw rzędowa szóstka na mechanicznym rozdzielaczu zapłonu z e34 oraz e31 no ale tam jest trochę kabli, znowu skrzynie automaty ponoć chwalone są za trwałość podobnie jak i silniki. zależy co chcesz osiągnąć ale roboty z przeszczepem będziesz miał co niemiara, źle zamontujesz poduszki silnika to przy mocnym wdepnięciu wykręci serducho ( w e30 widziałem jak takie coś się dzieje ). Zastanów się nad czymś co było oryginalnie w serii mocniejszego odrobinę mniej przeróbek będziesz miał.
jannex - 2015-07-12, 21:51

A jaki masz budżet na swap?
Hvil - 2015-07-12, 22:57

Ja w zetecu mam 4 gaźniki z cbr 900, piknie to hula ale tragicznie pali:-)

A wracając do Twego swapu, BMW są niczego sobie, ale w Polsce statystycznie łatwiej zdrowy silnik Forda niż BMW kupić.

A te v6 są oldschoolowe, proste i jakbym miał szerszą ramę to bym z zeteca na rzecz starszego v6 zainwestował. One też bywały z automatem.

motomaciey - 2015-07-13, 09:55

ETZ9994 napisał/a:
Dlaczego wtrysk odpada?

Nie lubię wtrysków :P Gaźniki jestem w stanie sam ustawić, na wtryskach się nie znam.

arlamir, oryginalnie wychodziły większe silniki ale na rynek australijski, sprowadzenie takiego silnika nie wchodzi w grę.

jannex, mógłbym wydać kilkanaście tysięcy ale im więcej kasy zostanie w kieszeni tym lepiej ;)

Spotkał się ktoś z Was z silnikiem V6 3.3 z Chryslera Stratusa? Trafione modele można dostać w podobnych pieniądzach co Fordy Scorpio, a jednak wciąż pod maską byłby Chrysler :D

dex - 2015-07-13, 11:03

motomaciey, po pierwsze wtrysku nie ma się co bać.
Tam nic nie trzeba regulować, ponieważ komputer robi to za Ciebie automatycznie.
Po drugie osiągi na wtrysku, nie są okupione znacznym wzrostem spalania.
Po trzecie, bardzo niskie temperatury nie wpływają na konieczność grzebania przy układzie.

To może zastanów się nad 2,8 V6 30V z Audi.
193KM przy 6000 obr./min. i 230 Nm przy 3000 obr.min w serii.
Kompletny silnik kupisz do 1,5 tys.zł, wiązkę z komputerem ogarnę Ci bez problemu.
Robię wiązki do VAG-a pod TDI, a te od benzyny niewiele się różnią.
Do tego silnika dostaniesz skrzynię, jaką sobie zapragniesz, z automatami włącznie, w rozsądnych cenach.
Jest tego dużo na rynku.

Diagnostyka po złączu OBD jest dziecinnie prosta i będziesz ogarniał ją sam po 5 minutach szkolenia :)
Części ogólnodostępne i w rozsądnych cenach.

Znam te silniki osobiście, ponieważ mój ojczulek miał taki w A4, a teraz taki sam ujeżdża w A6.
Oba na sekwencyjnym gazie pracują bez zająknięcia.

A4 przy masie 1450kg, napędzie FWD i ciężkiej nodze na pedale przyspieszenia w mieście spalało 14l LPG, na trasie potrafiło zejść do 12 przy prędkościach 120-140km/h.

W A6 przy większej masie, quatro i automacie w mieście spala 17l LPG.

Dynamika silnika jest piękna.
Już od 1500obr./min. generuje taki moment, że wyprzedzanie na 5 biegu bez redukcji przy 120km/h to bajka.
Po redukcji do 3ki od 120 do 180km/h w jakieś 4s. :)
Rozpędziłem dziada do 245km/h na 4 biegu (5-cio biegowy manual) i zabrakło mi drogi do zapięcia 5.

100km/h robił w 7s. o ile nie spaliłem startu.
160km/h pojawiało się na blacie po kolejnych 5s.

kosior30 - 2015-07-13, 11:50

V6 ze stratusa moja siostra miała w Grand Voyagerze. Całkiem sprawnie bujało to tę budę, a po trasie schodziło do 8,5L przy prędkościach autostradowych. Automat przeciętny, szału nie ma, kickdown trochę musi się namyśleć, no ale w końcu to nie dsg. Jak go kupiła miał 120tys. mil, a jeździła nim parę ładnych lat, w tym kilkukrotnie trasy Hiszpania-Polska i z twgo co pamiętam nie działo się dosłownie nic. Jak ze wszystkim - musisz trafić zadbany egzemplarz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group