To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - V8, V6, R6. Co polecacie ?

Hvil - 2015-07-13, 11:59

dex, a do tych silników są skrzynie tylnonapędowe, o układzie silnik-skrzynia wzdłużnie?
motomaciey - 2015-07-13, 16:08

dex, Wypowiesz się nt. V8 z Audi?
kosior30, miałem już Ci punktów nie dawać ale w pełni się należy :P Czy Voyager Twojej siostry nie miał tego silnika poprzecznie?

dex - 2015-07-13, 16:56

Hvil, racja, o tym fakcie zapomniałem, ale zawsze można zrobić quatro :D

motomaciey, nie miałem nigdy do czynienia osobiście, więc nic nt. użytkowania.
Co do instalacji, to jedna bajka. W razie potrzeby ogarniemy.

Dodek - 2015-07-13, 17:06

motomaciey, fajnie podsunąłeś temat z v8 w starych setkach 100c4 i a6c4 (sam ujeźdzam) montowali silniki 4.2 w układzie wzdłużnym 280 albo 326km ( lub nowsze z a6c6 i a8 maja po 340km) silniki dość wytrzymałe (rozrząd na łańcuchach) ale skatowane lubią pić olej. w 100% spinano je z napędem quattro (zarówno automaty jak i ręczne skrzynie) jednakże jest możliwość wyeliminowania przedniego napędu (wyjecie i zalepienie półosiek) i zablokowanie torsena (centralny dyfer) , co powoduje tyle ze napęd mamy przekazywany 100% na tył, ale to wyższa szkoła jazdy bo trzeba rozkręcać skrzynie biegów.

kiedyś na forum audi c4 jeden user robił swap silnika v8 z audi c4 z org skrzynia i dyfrem w starym volvo 240 https://vimeo.com/81547557
http://bb3.audi-c4.pl/vie...php?f=75&t=1405 - tu jest cały temat ale musisz sie zalogować aby to zobaczyć - ale temat jest dość obszerny bo ma 35 stron i 500 postów z opisówką krok po kroku ale jest dość ciekawy.

Ps Voyager ma tylko przedni napęd

motomaciey - 2015-07-13, 17:12

dex, czyli rozumiem, że AUDI V6 ma napęd na przód?

Po spędzeniu kilku godzin na capri.pl coraz bardziej przekonuję się do Forda. Szkoda, ze Capri MK1, które miałem na oku było swa razy droższe niż moje dwa Chryslery razem wzięte :roll:

Hvil - 2015-07-13, 21:14

motomaciey, ja chyba rozumiem Twoje rozterki, chłopaki mają koncepcje na fajne projekty, ale grzebanie w automacie 4x4 audicy, blokowanie torsena, to ja chyba widzę w profesjonalnych projektach driftingowych czy rajdowych. W stodole pod domem trochę drogi i skomplikowany gips.

Ja miałem do swojego lotusa setki koncepcji, a poszedłem optymalnym prostym torem. Gaźniki - bo mniej kabli i myślenia do czego one są
Ford - bo może o epokę technologicznie w tył ale samemu wszystko i na łatwej dostępności
Dodatkowo silniki forda mają bez przeróbek adekwatne skrzynie tylnonapędowe.

A zaczynałem od koncepcji 1.8T jakie wychodziły tylko poprzecznie ze skrzynią od łady. Już nawet miałem dzwon przerobiony by pasował... i na tym się skończyło.

Prostota i koszty wzięły górę.
Ja się przymierzam do Capri na zimę. :piwo: Ale mnie bardziej MK II ciągnie.

Mam dla niej KL-ZE z kompresorem na palecie:)

dex - 2015-07-14, 08:33

motomaciey, Wszystkie Audi mają w standardzie FWD i w opcji Quatro.
To samo dotyczy A8.
Zwyczajnie zapomniałem, że twoje to Chryslery ;)

O ile ręczne skrzynie z VAG-a rozbierałem i są banalnie proste, o tyle automatu w quatro raczej bym się nie czepił.
Ale z drugiej strony patrząc, można dorobić flanszę pod inną skrzynię, byle by wałki sprzęgłowe pasowały.

Robiłem tak w Dexfalii.
Musiałem skrzynię obrócić o 165st.
Mam znajomego, który w dobrej cenie wypala laserem różne graty, więc koszty nie zabijają.

Hvil - 2015-07-14, 08:37

dex, ja do skrzyni n9 robiłem flanszę pod zeteca i właśnie zabrakło wałka ze skrzyni, ale każdy kto ma Tig, jest w stanie odciąć oryginalny kawałek dzwonu skrzyni i przyspawać flanszę w miejscu odpowiednio zdystansowanym.
motomaciey - 2015-07-14, 09:55

Co to znaczy FWD?
Hvil - 2015-07-14, 10:06

Front Wheel Drive - po naszemu tak jak w Tico
Rear Wheel Drive - tak jak w polonezie

Chodzi o to, że Ty masz amierykańce RWD z ustawieniem silnik i skrzynia wzdłużnie.


Większość nowych samochodów, w tym audi ma FWD+ ustawienie poprzeczne silnik, przeszczep czegoś takiego do Twojej budy to jest budowanie od zera pojazdu.

Szukaj zestawów wzdłużnie ustawionych ze skrzynią automat RWD, na myś przychodzi mi marka:
-Ford (za którym oponuję namiętnie)
-mazda mx-5, stara RX-7 <vankiel pod maską to je coś, ale raczej nie do stodołowych napraw)
-BMW
-Stare silniki opla np omega
-różnej maści amerykańce
-polskie polonezy i kanty
- bardzo ciekawe silniki i idiotodporne skrzynie mają stare volvo, ja chciałem most ze stasrego volvo spiąć w swoim lotku, ale postawiłem na wielowahaczówkę, teraz żałuję...

ETZ9994 - 2015-07-14, 11:12

Jeszcze radził bym ci zastanowić się nad silnikiem z mercedesa 123 beczki jeśli koniecznie chcesz silnik na gazniku.Tu masz rozpiske silników https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W123
motomaciey - 2015-07-14, 12:55

A może Jaguar? Silniki duże, mocne, a dawcy w przyzwoitych pieniądzach: http://olx.pl/oferta/jagu...html#9e6fc692ad
Hvil - 2015-07-14, 13:00

motomaciey, z jaguarem będą jaja ze skrzynią. Ten automat ma jakichś zewnętrzny komputer czy coś tam i pierdylion kabli, przynajmniej w mogelu XJ z 2000-2004 tak jest. Chyba, że masz kogoś co umie miernika używać pod ręką to można się porywać. Na pewno jedne z najwytrzymalszych konstrukcji w stawce.
Seba_830 - 2015-07-14, 13:30

Możesz jeszcze pokombinować z silnikiem Rovera 1.8 VVC, do polonezów to wstawiają więc problemu z przeróbką nie powinno być. Jedyny problem to może być instalacja ale podobno pasuje od poloneza 1.4 w którym był silnik od ROVERA.
Hvil - 2015-07-14, 13:37

Seba_830, 1.8 serii K czy tym bardziej 1.8 vvc hondowskie roznosi skrzynię poldka w dwa dni na torze radom. Kolega takiego właśnie lotka zrobił i przesiada się na skrzynkę mt75:P
motomaciey - 2015-07-14, 13:43

Seba_830, problemem nie jest tutaj instalacja ale fakt, że to 1.8, to tak jakbym do Harley'a pchał silnik od Jawy...

Oryginalnie w Centurach montowano sześciocylindrowe rzędowe silniki HEMI 215, 245 i 265 o pojemnościach 3.5, 4,0 i 4.3l, taki silnik byłby idealny. Pytanie gdzie takiego szukać :?

Hvil - 2015-07-14, 13:52

motomaciey, mój kolega ma jakiegoś starego jeepa cherokee z takim silnikiem. 4.0 w R6 i rzeczywiście to jest mocarz. Ale do takich wozów to mi się bardziej vki widzą :piwo:
ETZ9994 - 2015-07-14, 14:09

Nie baw się w jakieś wynalazki typu Jaguar,Rover,Ford.Musisz szukać silników w aut tylnonapędowych zeby nie robić zbytniej rzeźby przy montażu ale i tak pewnie twoja skrzynia wał trzeba bedzie zmienić a twój dyfer i półośki tego nie wytrzymają przy mocnych silnikach.Wg mnie w gre wchodzi tylko Mercedes,Bmw,Silniki z Opla Omegi i tylnionapędowe Volva bo części do tego w brud a silnik np od bmw 3.0 v8 kompletny Swap kupisz już za ok 3tys zl i każdy mechanik obeznany w tych markach ci to ogarnie i sam znajdziesz dużo informacji na różnych forach
Hvil - 2015-07-14, 14:55

ETZ9994, fordy mają rwd skrzynie i silniki wzdłużne fabrycznie - scorpio, sierra
mhga - 2015-07-14, 15:55

Jak ma być po amerykańsku to może coś tego typu: http://olx.pl/oferta/siln...html#09a0877569 small block 5.2l v8? Facet ma do niego jeszcze za 80 zł nowy wałek rozrządu. Problem pewnie będzie ze znalezieniem do tego króćca, gaźnika i skrzyni.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group