To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - Polonez 1.6 GLE - brak ładowania - kontrolka nie pali się

motomaciey - 2015-10-09, 17:33
Temat postu: Polonez 1.6 GLE - brak ładowania - kontrolka nie pali się
Sprawdzone miernikiem - 12,86V bez odbiorników. Alternator 70W. Przewody przy alternatorze dobrze podłączone, pasek nowy, dobrze naciągnięty. Dwa dni temu po odpaleniu kontrolka żarzyła się jakiś czas ale potem przestała więc nic z tym nie robiłem, teraz nie pali się w ogóle.
Jakieś pomysły?

dex - 2015-10-09, 19:24

Regulator i szczotki do sprawdzenia.
Najlepiej mostek prostowniczy też sprawdź.
Jeśli kontrolka się nie żarzy, to może być spalona zarówka, lub obwód wzbudzenia alternatora padł.
Generalnie opis sprawdzania alternatora MZ zadziała i w tym przypadku.
To w gruncie rzeczy, takie same prądnice.

pzet - 2015-10-09, 20:40

Gdy kontrolka sie nie pali to jest brak przejścia miedzy szczotkami a komutatorem, żarzenie sie kontrolki podczas pracy alternatora (wyższe obroty) to tez objaw zużycia szczotek luk komutatora, może też być spalona któraś dioda (jedna mała dioda) W alternatorze wzbudzanie nastepuje poprzez kontrolkę, brak kontrolki brak wzbudzania.
Stawiam na przetarty komutator

grzybol - 2015-10-10, 02:37

A ja obstawiam ujaraną diodę :mrgreen:
Całkiem niedawno robiłem altek z Felicji z podobnymi objawami, a technologicznie z tej samej ery co Poldek.
Nie ma rady, trza rozbierać :P

motomaciey - 2015-10-10, 08:25

No to rozbieram :piwo:
motomaciey - 2015-10-11, 23:04

Uchylę rąbka tajemnicy, rozbierać nie usiałem, brak przejścia na przewodzie wzbudzenia ;)
Bajbus16 - 2015-10-11, 23:25

Takie żarzenie się żarówki kontrolki ładowania wskazuje na słaby docisk szczotki do pierścienia wirnika, lub zły styk na zworkach regulatora napięcia, o ile jest mechaniczny.
motomaciey - 2015-10-12, 08:04

Po usunięciu awarii przewodu kontrolka nie żarzy się, zapala i gaśnie jak trzeba :)
dex - 2015-10-12, 10:03

motomaciey, zmierzyłeś przy okazji napięcie ładowania?
Szczotki i wygląd komutatora też dobrze sprawdzić przed zimą :)

motomaciey - 2015-10-12, 11:06

13,86V na włączonych wszystkich odbiornikach: włączone wszystkie światła (w tym długie i krótkie na raz), halogeny, wycieraczki, dmuchawy, webasto, koguty i syreny. Alternatora nie będę rozbierał tylko założę stówatowy od Alfy 156.
dex - 2015-10-12, 14:39

Popraw szybko te Waty na Ampery, zanim ktoś więcej zauważy...
motomaciey - 2015-10-13, 07:40

Dobra, dobra, stóamperowy :roll: :P
saska251 - 2015-10-13, 13:20

Stu, gościu, stu... :D
motomaciey - 2015-10-13, 13:25

Stówa... towy :ysz:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group