To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi, części, allegro - opinie - Regeneracja gaźników.

chicken19 - 2016-02-09, 12:16
Temat postu: Regeneracja gaźników.
Jeśli ktoś chciałby zregenerować gaźnik w starszej MZ lub IFA to znalazłem gościa który się tym zajmuje.Pytałem o ETZ ale pisał żeby się dowiadywać bo na razie nie ma części.Poniżej lista gaźników do motocykli które regeneruje może komuś się przyda.

Obecnie posiadam części do gazników motocyklowych BVF-ifa-bk , BVF-Awo simson , BVF-Mz jaskółka ,Pegaz ,G16 , G20 ,K28 ,AMAL ,AMAK ,LINKER , SUM.

Edit.Nie wiem dlaczego link nie wszedł.Jak już pisałem wyżej cen nie znam bo pytałem tylko o ETZ,ale napisałem do gościa właśnie aby podał cennik.Odpisze to podam.
http://reges.pl/gazniki.htm

motomaciey - 2016-02-09, 12:39

Kto, gdzie, cena?
halcik - 2016-02-09, 14:47

I co robi w gaźniku?
chicken19 - 2016-02-13, 18:14

Właśnie przyszedł e-mail.Jest to kompletna regeneracja.

Maksymalny koszt odrestaurowania gaźników:

BVF-ifa-bk 260 zł szt
BVF-Awo simson 250 zł
BVF-MZ jaskółka 250 zł
Pegaz G16 150 zł
Pegaz G20 180 zł
Pegaz 26/24 GM U1/U3 240 zł
K-28 240 zł
AMAL 300 zł
AMAK 300 zł
SUM 250 zł
LINKER 400 zł
Wszystkie części obecnie są produkowane na obrabiarkach sterowanych
numerycznie
i są zgodne z oryginałem .

motomaciey - 2016-02-13, 19:23

Co to znaczy "kompletna regeneracja"? Nadal nie wiemy co w gaźniku jest regenerowane.
chicken19 - 2016-02-13, 20:31

Macieyu kliknijże łaskawie na link.Wszystko jest tam opisane.
motomaciey - 2016-02-13, 21:16

Wybacz ale podany link nie wyczerpuje tematu. Co w przypadku gdy korpus gaźnika jest zużyty od środka, a przepustnica rozkalibrowana? Skąd wzięte są wymiary oryginalnych elementów skoro takie już nie występują jako nowe?
intr - 2016-02-13, 22:24

najprawdodobniej z dtrek lub innych dokumentów fabrycznych. Sa takie w obiegu. Do junaka np można znaleźć całą i jak ktos ma zacięcie to moze calego junkersa zbudować od podstaw ;)
Dodek - 2016-02-13, 22:47

Zobaczcie co potrafi ten gość
https://www.youtube.com/watch?v=nRPJQVOxkmo
https://www.youtube.com/watch?v=sPCq-evtVn0

Ariel - 2016-02-14, 09:14

U Hetmanna w Puszczykowie regenerowałem dwa gaźniki.
Jeden od MZ TS 250/1 a drugi od Junaka M10.
Co do cen to były niższe niż te podane w poście powyżej
ale wynika to z tego że regeneracja była robiona w 2010 lub 2011 roku.

halcik - 2016-02-14, 14:19

A to dziwne, dla lata temu pytałem o możliwość regeneracji gaziora do trophy to mi odmówił.
chicken19 - 2016-02-14, 18:23

motomaciey napisał/a:
Wybacz ale podany link nie wyczerpuje tematu. Co w przypadku gdy korpus gaźnika jest zużyty od środka, a przepustnica rozkalibrowana?

Podejrzewam że korpus jest roztaczany na jednakową średnicę i do niego na wymiar dorabiana jest nowa przepustnica.Nie drążyłem tematu z gościem bo interesował mnie tylko gaźnik ETZ ale pomyślałem że może ktoś szuka warsztatu który regeneruje starsze modele to pomyślałem że rzucę na forum.



Ariel napisał/a:
U Hetmanna w Puszczykowie regenerowałem dwa gaźniki.
Jeden od MZ TS 250/1 a drugi od Junaka M10.
Co do cen to były niższe niż
e podane w poście powyżej
ale wynika to z tego że regeneracja była robiona w 2010 lub 2011 roku.


Ariel to są maksymalne ceny usług za naprawdę mocno zużyty gaźnik.

Marcin W. - 2016-03-01, 22:15

Może by było dobrym pomysłem zapytać czy nie mógł by zrobić kompletnych zestawów naprawczych gaźników do naszych MZ?- Widzę że robi takie ale do innych motocykli... :piwo: Patrzcie pozycja 33
http://reges.pl/gaznik/gaznnaprawa.htm

halcik - 2016-03-02, 08:13

Rozmawiałem z nim. Gaźniki od MZ oczywiście robi, ale nie wszystkie. Jestem posiadaczem MZ Trophy i o regenerację takiego mi chodziło. W odpowiedzi usłyszałem, że takich akurat nie robi :cry: Ale i tak wepchnę mu go na siłę żeby spróbował przynajmniej skasować luz na przepustnicy. Z dyszami będę sobie musiał poradzić sam (Chodzi o dorobienie nowych, poprzedni właściciel poprzekładał od nowszych gaźników, a dysze są większe)
wadmed - 2016-03-02, 11:14

Tego Pana znam z forum AWO. Chłopaki oddawali tam gaźniki od awoków BVF i byli rozgoryczeni.
Naprawa polegała na szkiełkowaniu i wymianie zestawów regeneracyjnych dostępnych na alledrogo (gdzie iglica ma inny kształt ogólnie dupiate) nic nie robił z przepustnicą okrągło - płaskie dorabia admin.
Gaźniki miały jeszcze w sobie kulki szklane!!!
Na filmie też jest komentarz fachowca "właściciel musi sobie dopasować" - jak oddaję gaźnik do regeneracji to ma być gotowy do założenia!!! Czy jak Intr albo inny robi wał to każe coś dopasowywać???
Ja bym tam nie oddawał gaźnika.

rastuch - 2016-03-06, 13:53

Tyle że Tomek robi do Awiaków. Nie wiem czy taka sama wchodzi do zerówki :wink:
motomaciey - 2016-03-06, 16:34

wadmed, cieszę się, że tutaj o tym napisałeś bo od początku miałem wątpliwości co do tej "renowacji". Zjadłem zęby na starych Pegazach i wiem, że rozkalibrowanych wymiarów czy zerwanych gwintów nie załatwi się szkiełkowaniem ale nie jest to oczywiste dla wszystkich i przez takiego "fachowca" mogą się grubo naciąć...
rastuch - 2016-03-06, 17:08

Podobno nowe przepustnice do jaskolkowych gaznikow kladzie-opinia od goscia co serwisowal u niego gaznik
Jacek635 - 2016-11-28, 09:16

Ja regeneruje gaźniki. http://www.wueska.pl/down...47628&mode=view
prototypownia.net.pl

Hvil - 2016-11-28, 10:24

Jacek635, Czy tłukące się przepustnice i wyrobione dysze nie są dla Ciebie problemem?
Jak z regeneracją pływaków?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group