To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Mocna iskra z paru milimetrów, a brak z bliska...

belski1 - 2016-09-15, 19:19
Temat postu: Mocna iskra z paru milimetrów, a brak z bliska...
Witam :wink: mam na imię Adam mam 26 lat oraz ETZ 150 która kupiłem nie dawno.
Mój problem polega na tym, że nie mogę odpalić motocykla, świeca jest mokra wiec paliwo dochodzi, a iskra na niej jak w temacie...mianowicie jak przykładam świece do cylindra to miedzy elektroda a ta zagięta blaszka nie ma iskry ogóle, a jak jest to malutka.. natomiast jak zrobię przerwę miedzy świeca a cylindrem np 1 cm to iskra jest bardzo jasna i mocna która przeskakuje z elektrody na cylinder. Dodam ze MZ stała u mechanika na tą sama bolączkę. Mechanik wziął 300 zł, ja zrobiłem z 10 km i dalej to samo. Mówił ze zrobił swoja masę; cos robiło zwarcie w regulatorze napięcia przez co rozładowywał się akumulator; ustawił zapłon (mam platyny), i przeczyścił gaźnik.
Świece wymieniałem i to samo... jak to możliwe żeby z dnia na dzień takie cos się stało..?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Marcin W. - 2016-09-15, 19:46

Ogólnie skasował cię i to grubo :shock: a problem dalej jest... Wymień kondensator, przerywacz ewentualnie jeszcze.... :piwo:
ETZ_PRORIDER - 2016-09-15, 19:48

Wymień cewkę WN.
sIaj - 2016-09-15, 19:52

Na całkiem nowej świecy zaraz po założeniu jest tak samo? Tzn. jest przed pierwszym odpaleniem iskra jest tak samo słaba?
belski1 - 2016-09-15, 20:06

Mam nowe platyny i cewke..a całkiem nowej swiecy nie patrzyłem bo mam kilka dobrych używanych... ale po zmianie swiecy jest to samo.
sIaj - 2016-09-15, 20:09

Użyj nowej czystej świecy i nim odpalisz silnik to sprawdź jak jest na niej iskra.
Sprawdź też jak jest podłączona cewka, tzn. styk nr.1 powinien być do przerywacza a styk nr. 15 do zasilania.

belski1 - 2016-09-15, 20:27

Dobra to jutro zobaczę a jak nie to kupie cdi i będzie z głowy
romanETZ - 2016-09-15, 21:15

Wróć do mechanika - za taką kasę silnik powinien chodzić jak zegarek. Ale zanim do niego dotrzesz spróbuj dobrze wyczyścić świecę - wygrzej nad kuchenką - wkręć ciepłą i próbuj palić.
Ja miałem podobnie - gaźnik tak rzygał paliwem że świece od razu zalewało i zwykłe przetarcie i przedmuchanie nie pomagało - olej z mieszanki zwierał świece i iskra była nie tam gdzie trzeba.

belski1 - 2016-09-16, 18:51

sIaj... dzisiaj kupiłem nowa świecę jak mówiłeś, wkręciłem i mz zapaliła...Na tamtych świecach iskra jeśli w ogóle była to była koloru bardzo jasny żółty a ta co dziś kupiłem to
fioletowy-niebieski, to ma jakieś znaczenie? Zdaje się iskra to iskra ale grunt ze mz pali :grin:

sIaj - 2016-09-16, 19:16

Kolor żółty to niska energia iskry. Iskra powinna być biało-niebieska. Możliwe że fioletowy też się tam pojawia. Masz problem ze składem mieszanki i na świecy wytwarza się osad, który powoduje upływ energii elektrycznej.
belski1 - 2016-09-16, 19:30

To paliwo co mam w zbiorniku to 45:1 to przez to?
Reich - 2016-09-16, 22:51

Paliwo wymień i podreguluj gaźnik. Zacznij od poprawnego ustawienia pływaków (jak to zrobić znajdziesz w instrukcji serwisowej) i odpowiedniego ustawienia iglicy.
belski1 - 2016-09-17, 06:43

tamten mechanik mówił ze gaźnik wyregulował aj
Marcin W. - 2016-09-17, 07:15

belski1, Tam ten mechanik jest dobry w kasowaniu lecz coś nie bardzo w naprawie MZ... :klnie:
romanETZ - 2016-09-17, 11:23

belski1, Gaźnik pewnie wyczyścił i tyle. Ustaw poziom paliwa na 11mm od góry - wszystko znajdziesz w instrukcji. Mieszanka 1:50. Wysokość iglicy trzeba eksperymentować - zacznij 2 wycięcie od góry. Kolor świecy dużo powie o ustawieniu gaźnika - tyle że trzeba trochę pojeździć, dobrze rozgrzać motor 10-15-20km. :piwo:

P.S. Świece na których był problem z iskrą spróbuj reanimować (pisałem wyżej). :?

belski1 - 2016-09-19, 18:50

Witam ponownie, dzis odpaliłem swoja mz. Popracowała troche i zauważyłem ze jakies czarne tłuste cos kapie z tłumika czy to równez może bys od tego ze mam paliwo 45:1 oraz to o czym mówił romanETZ? Z tego co mi wiadomo to poprzedni właściciel wymieniał simmeringi nie długo przed tym jak przestał korzystać z motocykla...będą jaja jak okarze się ze to paliwo za tłuste a nic wiecej
Reich - 2016-09-19, 19:45

belski1, a czytasz co do ciebie ludzie piszą czy czekasz na telepatyczny serwis MZ klubu?
Wymieniłeś paliwo?
Zalałeś tym razem mieszanką 1:50?
Ustawiłeś poziom paliwa w komorze pływakowej?

belski1 - 2016-09-19, 19:50

dzisiaj nie miałem na to czasu jutro na pewno to zrobie. :razz:
romanETZ - 2016-09-19, 20:22

Przy prawidłowym ustawieniu - nadmiar zalegającego niespalonego oleju w tłumiku wyrzuci (wypali) w czasie dłuższej jazdy - początkowo będzie dymił. Tym się nie przejmuj.
belski1 - 2016-09-21, 17:27

Dziś zmniejszyłem poziom paliwa w gaźniku i iskra jest cały czas, nic nie zalewa. Az się nie chce wierzyć ze 300 zł za to gowno zapłaciłem a sam mogłem to zrobić... ale w końcu to jest mój pierwszy motocykl :oops:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group