Elektryka/elektronika - Mocna iskra z paru milimetrów, a brak z bliska...
belski1 - 2016-09-15, 19:19 Temat postu: Mocna iskra z paru milimetrów, a brak z bliska... Witam mam na imię Adam mam 26 lat oraz ETZ 150 która kupiłem nie dawno.
Mój problem polega na tym, że nie mogę odpalić motocykla, świeca jest mokra wiec paliwo dochodzi, a iskra na niej jak w temacie...mianowicie jak przykładam świece do cylindra to miedzy elektroda a ta zagięta blaszka nie ma iskry ogóle, a jak jest to malutka.. natomiast jak zrobię przerwę miedzy świeca a cylindrem np 1 cm to iskra jest bardzo jasna i mocna która przeskakuje z elektrody na cylinder. Dodam ze MZ stała u mechanika na tą sama bolączkę. Mechanik wziął 300 zł, ja zrobiłem z 10 km i dalej to samo. Mówił ze zrobił swoja masę; cos robiło zwarcie w regulatorze napięcia przez co rozładowywał się akumulator; ustawił zapłon (mam platyny), i przeczyścił gaźnik.
Świece wymieniałem i to samo... jak to możliwe żeby z dnia na dzień takie cos się stało..?
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Marcin W. - 2016-09-15, 19:46
Ogólnie skasował cię i to grubo a problem dalej jest... Wymień kondensator, przerywacz ewentualnie jeszcze....
ETZ_PRORIDER - 2016-09-15, 19:48
Wymień cewkę WN.
sIaj - 2016-09-15, 19:52
Na całkiem nowej świecy zaraz po założeniu jest tak samo? Tzn. jest przed pierwszym odpaleniem iskra jest tak samo słaba?
belski1 - 2016-09-15, 20:06
Mam nowe platyny i cewke..a całkiem nowej swiecy nie patrzyłem bo mam kilka dobrych używanych... ale po zmianie swiecy jest to samo.
sIaj - 2016-09-15, 20:09
Użyj nowej czystej świecy i nim odpalisz silnik to sprawdź jak jest na niej iskra.
Sprawdź też jak jest podłączona cewka, tzn. styk nr.1 powinien być do przerywacza a styk nr. 15 do zasilania.
belski1 - 2016-09-15, 20:27
Dobra to jutro zobaczę a jak nie to kupie cdi i będzie z głowy
romanETZ - 2016-09-15, 21:15
Wróć do mechanika - za taką kasę silnik powinien chodzić jak zegarek. Ale zanim do niego dotrzesz spróbuj dobrze wyczyścić świecę - wygrzej nad kuchenką - wkręć ciepłą i próbuj palić.
Ja miałem podobnie - gaźnik tak rzygał paliwem że świece od razu zalewało i zwykłe przetarcie i przedmuchanie nie pomagało - olej z mieszanki zwierał świece i iskra była nie tam gdzie trzeba.
belski1 - 2016-09-16, 18:51
sIaj... dzisiaj kupiłem nowa świecę jak mówiłeś, wkręciłem i mz zapaliła...Na tamtych świecach iskra jeśli w ogóle była to była koloru bardzo jasny żółty a ta co dziś kupiłem to
fioletowy-niebieski, to ma jakieś znaczenie? Zdaje się iskra to iskra ale grunt ze mz pali
sIaj - 2016-09-16, 19:16
Kolor żółty to niska energia iskry. Iskra powinna być biało-niebieska. Możliwe że fioletowy też się tam pojawia. Masz problem ze składem mieszanki i na świecy wytwarza się osad, który powoduje upływ energii elektrycznej.
belski1 - 2016-09-16, 19:30
To paliwo co mam w zbiorniku to 45:1 to przez to?
Reich - 2016-09-16, 22:51
Paliwo wymień i podreguluj gaźnik. Zacznij od poprawnego ustawienia pływaków (jak to zrobić znajdziesz w instrukcji serwisowej) i odpowiedniego ustawienia iglicy.
belski1 - 2016-09-17, 06:43
tamten mechanik mówił ze gaźnik wyregulował aj
Marcin W. - 2016-09-17, 07:15
belski1, Tam ten mechanik jest dobry w kasowaniu lecz coś nie bardzo w naprawie MZ...
romanETZ - 2016-09-17, 11:23
belski1, Gaźnik pewnie wyczyścił i tyle. Ustaw poziom paliwa na 11mm od góry - wszystko znajdziesz w instrukcji. Mieszanka 1:50. Wysokość iglicy trzeba eksperymentować - zacznij 2 wycięcie od góry. Kolor świecy dużo powie o ustawieniu gaźnika - tyle że trzeba trochę pojeździć, dobrze rozgrzać motor 10-15-20km.
P.S. Świece na których był problem z iskrą spróbuj reanimować (pisałem wyżej).
belski1 - 2016-09-19, 18:50
Witam ponownie, dzis odpaliłem swoja mz. Popracowała troche i zauważyłem ze jakies czarne tłuste cos kapie z tłumika czy to równez może bys od tego ze mam paliwo 45:1 oraz to o czym mówił romanETZ? Z tego co mi wiadomo to poprzedni właściciel wymieniał simmeringi nie długo przed tym jak przestał korzystać z motocykla...będą jaja jak okarze się ze to paliwo za tłuste a nic wiecej
Reich - 2016-09-19, 19:45
belski1, a czytasz co do ciebie ludzie piszą czy czekasz na telepatyczny serwis MZ klubu?
Wymieniłeś paliwo?
Zalałeś tym razem mieszanką 1:50?
Ustawiłeś poziom paliwa w komorze pływakowej?
belski1 - 2016-09-19, 19:50
dzisiaj nie miałem na to czasu jutro na pewno to zrobie.
romanETZ - 2016-09-19, 20:22
Przy prawidłowym ustawieniu - nadmiar zalegającego niespalonego oleju w tłumiku wyrzuci (wypali) w czasie dłuższej jazdy - początkowo będzie dymił. Tym się nie przejmuj.
belski1 - 2016-09-21, 17:27
Dziś zmniejszyłem poziom paliwa w gaźniku i iskra jest cały czas, nic nie zalewa. Az się nie chce wierzyć ze 300 zł za to gowno zapłaciłem a sam mogłem to zrobić... ale w końcu to jest mój pierwszy motocykl
|
|
|