To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - tuning mz 250 policyjnej ?

Allu - 2006-08-15, 22:03
Temat postu: tuning mz 250 policyjnej ?
To na tym polegalo to całe podrasowanie na mz policyjną ? http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=119837734
rybson13 - 2006-08-15, 22:10

eeeeeeeeeee niby jaki zmniejszony opor?? dla mnie jescze wiekszy bo to olej zaczyna wtedy mieszac jak mikser... ladnie sie musi pienic hipol hiehie, wg mnie nie ma roznicy czy taka czy inna etz policyjna wg mnie miala inny gaznik, zebatke zdawcza,
gruby - 2006-08-15, 22:11

hmmm a moze sobie zalicytuje

[ Dodano: 2006-08-15, 22:12 ]
ale wiesz zawsze moga miec wiecej zebow a zebatka zdawcza to juz swoja droga....

KingNothing - 2006-08-15, 22:26

Hm... slyszalem ze policyjne byly troche zdlawione, zeby spelniac normy ochrony srodowiska. Osobiscie szczerze watpie, zeby ta zebatka sie roznila od oryginalnej. Zmian w silniku by nie robili za duzo zachodu...
Ciowiec - 2006-08-15, 22:57

popieram przedmówcę - silniki w policyjnych były słabsze z powodu konieczności wydłużenia kolektora dolotowego oraz spełnienie norm czystości spalin. W silniku nie było żadnych zmian - zębatki te same.
Jedynie w modelu ETS policyjnym była skrzynia 5-biegowa (powszechnie w ETS oraz ES ówcześnie 4 biegi).
osobiście uważam, że taka zębatka więcej zaszkodzi silnikowi, gdyż oryginalne wycięcia w tej zębatce miały powodować rozchlapywanie oleju na wałki skrzyni biegow - natomiast przerobiona zębatka na pewno zmienia intensywność smarowania skrzyni - czy na lepszą - nie wiem. Ale konstruktorzy w seryjnych MZ zrobili dobrą robotę, więc nie ma tu nic do przerabiania.........
pozdr

Stojo - 2006-08-15, 23:32

ok ale to były dławione MZ na zachód i bodajże NRD, a do polski 250/251 milicyjne/policyjne trafiały takie jak dla zwykłych "śmiertelników"
Ciowiec - 2006-08-15, 23:55

Stojo napisał/a:
do polski 250/251 milicyjne/policyjne trafiały takie jak dla zwykłych "śmiertelników"

wydaje się to bardzo prawdopodobne, jednak, nie mam 100% pewności............

hubertbaran - 2006-08-16, 10:01

ETZ miały inny kruciec dolotowy.
TS policyjne miały inne przełozenie 4 biegu(mocniejsze kosztem predkosci).
ETS miały 5 biegów.
TS/1 miały inny wydech i zastosowanno "podrasowana" prądnice która miała 75W.

Ciowiec - 2006-08-16, 10:18

hubertbaran napisał/a:
ETZ miały inny kruciec dolotowy

hubertbaran napisał/a:
ETS miały 5 biegów


o tym była już mowa. o róznicach między milicyjną a "zwykłą" ETZ było już sporo dyskutowane na tym forum..........

hapnik - 2006-08-16, 19:22

Najlepsza jest oryginalna zębatka i nie ma co kombinować :-P
SOVIETVW - 2006-08-16, 21:24

panowie moja jest wyrwana z Bydgoskiej policji i te MZ przynajmniej ETZ policyjne w polsce nieroznily sie niczym od cywilnej,w silniku zadnych zmian,te wszytskie bajki o innych kruccach,przelozeniach w skrzyni,albo tak jak z ta zembatka albo ze policyjna ma 25 koni, to poprostu bajki,rozbieralem dwa silniki w moim zyciu policyjnych MZ moj i mojego kolesia nie roznia sie niczym.A juz wiekszej bzdury jak z ta zembatka to ja w zyciu nieslyszalem.Slabsze wersje owszem były ale nigdy w polsce,a stłamszone były wlasnie ze wzgledu na te normy ekologioczne,i zaraz wam zacytuje tutak fragment z oryginalnej instrukcji do motocykla MZ z 89r "IFA mobile-DDR"ktora wlasnie dostalem na urodzinki, chyba wystarczajaco wiarygodne zródlo danych,sa to dane z tabelki osiagow silnikow od 125 po 251. a wiec maksymalna moc "15.4 kW przy 5.500obr/min (12,5 kW przy 5.000 w wykonianiu dla RFN) " a teraz maksymalny moment obrotowy "27,4 Nm przy 5.200 obr/min (24.5 Nm przy 4.500 obr/min w wykonianiu dla RFN)"

[ Dodano: 2006-08-16, 21:33 ]
wiec wychodzily stłamszone ale na europe zachodnią czyli RFN i te inne,bo tam obowiazywaly juz normy emisji spalin,i to nie tylko dla policji były stlamszone tylko wsztskie bo co za sens było by zamulac policyjne MZ skoro ich sa tylko sladowe ilosci w porownaniu z cywilnymi wiec jaka by to byla ochrona srodowiska ja tylko maly procent MZ spelnialo by te normy.Za to w krajach jeszcze wtedy bloku wschodniego czyli Polska,DDR,Czecho-słowacja czy ZSRR nieprzywiazywano do tego zbytnio uwagi i dlatego mozemy cieszyc sie niestlamszonymi MZ-tkami,a jedyna prawda co do policyjnych MZ to jest taka ze były wyposazone w zebatki 18z,ale tez niewiem po co bo w cale to lepiej niejedzie niz na 21,a max predkosc to 100 km/h

mundy - 2006-08-18, 12:22

Cytat:
ale wiesz zawsze moga miec wiecej zebow a zebatka zdawcza to juz swoja droga....
_________________

zebw maja na bank tyle samo co cywilna MZ

SOVIETVW - 2006-08-24, 00:47

gdyby ta zebatka mial wiecej zebow to by sie niemiescila a jak mniej to niesiegala by do zebow na zabieraki to chyba ze oczywiste ze wplywa to bezwzglednie nasrednice zebatki wiec takiech zmien niemoglo byc bo pocuagalo by to za soba ingerecje w konstrukcje silnika a to bzdura niczemu niesluzaca.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group