To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250

Anzel - 2006-08-17, 00:47
Temat postu: Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250
Witam wszystkich.mam problem z moim najnowszym nabytkiem tj.etz 250 1986r.nie ma ona ładowania(świeci sie czerwona lampka)gdzie moge szukac przyczyny?szczotki mam zalozone nowe a instalacja elektryczna jest sprawna(swiatla itp)prosze o kontakt na gg 904138 osoby ktore czaja ten temat-to dla mnie wazne!
Twigel - 2006-08-17, 07:21

zobacz czy masz wzbudzenie, sprawdz prad na poszczegolnycg diodach
gruby - 2006-08-17, 09:47

http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=2310
leszko85 - 2006-08-17, 12:21

Jak coś to mam do sprzedania regulator napięcia do etz elektronik. Cena 18zeta+przesyłka.Używany tylko 2 miechy.
bartekstr - 2006-08-17, 23:09

sprawdz regulator napiecia, pobudzenie i czy czasami jakies kable nie sa przerwane lub nie dotykaja masy
Marcin W. - 2006-08-18, 00:49

Witam :-)
1)Sprawdz bezpiecznik taki szklany 2A możliwe że jest spalony,lub nie ma styku(przygnij blaszki stykajace bezpiecznik,przeczyść je) przeczyść i nasmaruj konekterki tego bezpiecznika wazeliną techniczną,
2)prześledz cały obwód ładowania za pomocą schematu elektrycznego i sprawdzaj poszczególne obwody, czyszcząc styki i smarując je wazeliną techniczną,
3)weź miernik i daj na zakres sprawdzania diód prostowniczych pomierz je(mają przewodzic w jednym kierunku jak jest dobra to pomiar powinien wskazać napięcie na złączu diody od 400mV do 650mV jak pokazuje 000 to dioda ma zwarcie i trzeba ja wymienic najlepiej dac wszystkie tego samego typu zachowujac dopuszczalny max. prąd
4) sprawdz regulator (podmień jak masz inny może jakis kolega ma to pożycz od niego do sprawdzenia lub kup nowy elektroniczny 20zł np. od Fiata 125,Poloneza lub inny

Radzio89 - 2006-08-19, 00:30

bartekstr napisał/a:
pobudzenie


hahaha lol :mrgreen: Jak juz to "wzbudzenie" :-P Ale dobrze ze wprowadziles troche humoru:P

Co do tematu to kontrolka ładowania swieci sie wtedy gdy obwód sie zamyka poprzez alternator nie wzbudzający napiecia. W momencie gdy alternator wytwarza napiecie na żarówce kontrolki są 2 plusy i nie swieci. Wydaje mi sie iz diody nie maja tutaj znaczenia. znaczenie ma bezpiecznik obwozu wzbudzenia (2A) i regulator nap. lub cos nie tak z alternatorem np. Szczotki nie stykają lub spalone jest uzwojenie, albo jakis kabelek nie styka.

Anzel - 2006-08-19, 09:43

Wiecie jesli chodzi o lekktryke to jesli sa wiecej niz 3 kable to zaczynam sie gubic.Odstawilem ETZ ddo kumpla i juz skolowalem elektroniczny regulator jeszcze skocze po niego bo Miku ma a mieszka 1 km ode mnie :mrgreen: załozymy i zobacze co bedzie dalej :P
Qba - 2006-08-19, 20:51

To j się dokleje nie chce robić burdelu, mam taki problem w 251 że jak odstaiw na kilka dni to mam AQ rozładowane prowie do zera, kontrolki ldwo świecą. Odpiołem tan kabel co idzie do stacyjki i jest to samo, jak odepne AQ całkowicie to może stac i tydzień i nic, dochodze do wniosku że to regulator napięcia bo jak mierze to na wolnych obrotach na AQ jest 12 V (około) od 2,5 tyś zaczyna rosnąć, przy 3 tyś jest 14,4V (czyli tak jak ma być) ale jest problme jak przygazuje więcej tak w okolice 6 tyś to wywala na AQ nawet 16V a to nie jest dobre. Miałem jeszcze mierzyć prąd ładowania ale brakło mi czasu. Pytanie polega na dlaczego dopiero od 2,5 tyś zaczyna wzrastac napięcie czy dopiero od tego zakresy ładuje skoro jest alternator i kontrolna nie świeci na wolnych obrotach. I drugie czy regulator napięcia może rozładować AQ gdy jest uwalony (blaszka w regulatorze chodzi i zwiera na wyższych obrotach, nie jest przypalony itp. styki czyściłem). I czy jak założe regulator od fiata 125p jak pisał Marcin W., to czy nie rozwali mi AQ bo w fiacie jest duży (chyba 55Ah) a w moto tylko 5,5Ah. Bo mam akurat 2 sztuki od "kanta" jeden elektronik drugi mechaniczny. Jak myślicie.

Aha czy ktoś kupował regulator elektroniczy z agmotu?? jak to się sprawuje, dobre to za 32 zł kod 17/332, i czym się różni od tego za 20 zł, wizyalnie ilością styków ale to nie ma nic do tego. CHyba to jest chwyt że ten droższy jest do MZ a tańszy uniwersalny.

Marcin W. - 2006-08-20, 11:54

Witam :-)
Ajni- mój kolega miał załozony regulator elektroniczny od Fiata 125 (lub poloneza) i nic złego sie nie stało jesli masz taki na stanie to spróbój założyc i pomierz prąd ładowania,oraz napięcie i bedziesz wiedział czy sie nadaje, możliwie ze mocowanie nie bedzie pasowac idealnie,ale jesli bedzie spełniac swoja funkcje to drugorzedny problem...oczywiscie mozesz kupic i orginalny nie bede bronił...POZDRAWIAM

Qba - 2006-08-20, 12:05

Jak napiosałem posta to czytałem co nieco o tych regulatporach i zasadzie działania i rzeczywiście może być jakikolwiek, jutro pewnie spróbuje założyć elektronika od "kanta" (fiat 125p) bo szkoda mi kasy na nowego, można to lepiej zainwestować. Dzięki
Anzel - 2006-08-20, 12:06

chlopaki razem z MIKIM zalozylismy regulator elektroniczny(Miku ma taki sam) i nadal ladowania nie ma!bezpieczniki sa cale,kable oryginalne a styki w puszce i pod siedzeniem wyczyscilem!moze to cos w alternatorze??Szczotki sa nowiutkie a MIKU perfecto ustawil zaplon.....ja juz k***a nie wiem co to jest..... :-(
Qba - 2006-08-20, 12:23

hmm zostaje alternator do sprawdzenia. Może poszły uzwojenia na stojanie. Tutaj masz "troche" opisu http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=1018 i pomierz oporność uzwojeń piwinny miec tak jak to pisze eMZetkowicz mieć kilka omów. Potem sprawdzać miernikiem ciągłość instalacji może te nowe sczotki sa do du**, zdarza się. a że sie nie świeci diodka to nie masz wzbudzenia. Sprawdzaj wg schematu po kolei ciągłość instalacji, może gdzies po drodze jest przerwany lub przetarty, np. jak w karterze przechodzi może być dociśnięty pokrywą, często się tak zdarza.
Anzel - 2006-08-20, 15:10

ok.Miku ma calutki sprawny zaplon w zapasie to ewentualnie przełożymy te elementy od niego.a jesli nadal nie bedzie to kupie nowa baterie(ta ma na oko ze 2 lata) i bede kable wymienial :P :-?
Qba - 2006-08-20, 21:41

hmm zapłon nie ma nic do ładowania.
Anzel - 2006-08-25, 21:14

PROBLEM ROZWIAZANY :d-NIE WIEM CO TO MA DO RZECZY ALE DOSTALEM OD KUMPLA CALUTKA POLKE Z LICZNIKAMI I STACYJKA(JA NIE MIALEM POLKI TYLKO STACYJKE LUZEM) I JAK ZALOZYLEM WSZYSTKO TO OD RAZU ZAPALILA OD BUTA I LADOWANIE JEST I WSZYSTKO-MOZE STACYJKA MI COS SWIROWALA I KONTROLKA KLAMALA?? :d WAZNE ZE CHODZI :d
daniel1621 - 2006-12-08, 19:06

dzisiaj postanowiłem poprawić troche stan mojej instalacji (światła, podświetlenie zegarów, kontrolki, itp). Po zakończeniu chciałem sprawdzić czy wszystko działa i zostałem niemile zaskoczony bo kontrolka ładowania mi cały czas świeci. Wcześniej było OK a teraz coś jej odpierd... Wszystko śmiga elegancko, ładowanie jest tylko kontrolka cały czas świeci.
Dlaczego kontrolka świeci skoro ładowanie jest :?: :?:

Kuba084 - 2006-12-08, 19:20

Kto mi pomoże
torche nie w tym dziale ale chyba nie zaszkodzi jak zapytam. Do cewki zapłonowej idą 2 przewody. Jeden idzie z silnika a drugi to do masy go podpiąć czy gdzie bo juz nie pamiętam a robiłem nową instalację i zapomniałem spojrzeć a schematy są troche nie widoczne. Proszę pomóżcie. Dzięki bardzo

William - 2006-12-08, 19:23

Kuba084, w klubowej bazie plików ( http://www.mz-club.pl/dload.php ), masz schematy instalacji, zarówno ideowe, jak i przestrzenne. Wystarczająco wyraźne.
Wodzu - 2006-12-09, 19:07

A ja mam pytanie: czy rozładowany akumulator może być przyczyną kłopotów z odpaleniem MZ ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group