To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250

Allu - 2006-12-09, 19:35

Wodzu, tak .
William - 2006-12-10, 01:07

Wodzu napisał/a:
A ja mam pytanie: czy rozładowany akumulator może być przyczyną kłopotów z odpaleniem MZ ?
Oczywiście. MZ posiada przecież zapłon akumulatorowy.
Huberto - 2006-12-10, 09:28

William napisał/a:
MZ posiada przecież zapłon akumulatorowy.

Dla ścisłości - zapłon bateryjny, taka bardziej fachowa nazwa :razz:

William - 2006-12-10, 09:34

Hubert-Moto napisał/a:

Dla ścisłości - zapłon bateryjny, taka bardziej fachowa nazwa :razz:
Aby komuś się nie pomyliło, że MZ to motorek na baterie. :smile:

Z zapłonem akumulatorowym też się można spotkać w literaturze.

nobo1000 - 2008-01-12, 22:55

Kuba084 napisał/a:
Kto mi pomoże
torche nie w tym dziale ale chyba nie zaszkodzi jak zapytam. Do cewki zapłonowej idą 2 przewody. Jeden idzie z silnika a drugi to do masy go podpiąć czy gdzie bo juz nie pamiętam a robiłem nową instalację i zapomniałem spojrzeć a schematy są troche nie widoczne. Proszę pomóżcie. Dzięki bardzo
drugi od cewki idzie do skrzynki bezpiecznikow drugi bezpiecznik od lewej strony jak nie zamieniałes oczywiście kabli. w cewce sa dwa wyjscia pierwsze to zielony kabel idzie do alternatora z cewki oznaczonej nr 1 i drugi podwójny czerwono czarny z których pierwszy idzie do stacyjki a drugi jak juz mówiłem do skrzynki bezpiecznikow
Michał_22 - 2008-01-12, 23:55

Dokładnie tak jak pisze nobo1000, ale w cewce mozna kable podpiac na odwrot i nic sie nie stanie :piwo:
Józio - 2008-01-22, 14:32
Temat postu: elektryka
jetem posiadaczem takiego pieknego motorku jakim jest Mz 250 no ale kurcze
od niedawna pojawił mi sie problem z moja piękną czerwoną rakieta a jest
on nastepujący jak jezdziłem bez właczonych swiateł motor smiga jak by
był prosto z fabryki ,natomiast gdy włacze swiatła i kawałek przejade motor
sam gasnie a akumulator sie rozładowywuje bardzo szybko, dodam ze akumulator
jest nowy

wozi - 2008-01-22, 15:42

A nie wywala ci bezpieczników :?: :wink:
buli_87 - 2008-01-22, 15:45

regulator napiecia, sprawdz czy jest ladowanie , multimetrem, chemat w lape,ale najpredzej regulator i napewno masz mechaniczny na ktorym jest przebicie
Antczak - 2014-07-05, 16:18

Podepnę się pod temat.Też w Mojej Etz 250 z 1986r nie mam ładowania.Zaczęło to się gdy spalił mi się bezpiecznik i kontrolka mi się świeciła.Założyłem nowy i kontrolka zgasła ale ładowanie wynosiło 12V.Zacząłem od wymiany regulatora na Elektroniczny dedykowany Mz ale to nic nie pomogło.Sprawdzałem luty kabli W U V(jak dobrze mówię) na stojanie i też są ok.Również sprawdziłem szczotki i też są dobre,podmieniłem prostownik(diody) i jest to samo.Od regulatora odłączyłem kable żółto-czerwony ten od prostownika i podłączyłem ,,+'' woltomierza do niego a ,,-'' do masy akumulatora.I wychodzi mi 13,8-14V a gdy podłączę do regulatora i podepnę woltomierz do Akumulatora to jest 12-12,5V.Dodam że akumulator nowy ma 9A.Sprawdzałem to wszystko jak na nowym tak i na starym regulatorze i jest to samo.Co Radzicie? :neutral:
elektryk111 - 2014-07-05, 17:05

Najpierw sprawdż wszystkie bezpieczniki czy dobrze łączą (możesz przeczyścić szczotką drucianą a potem possmarować końcówki wazeliną techniczną lub w ostateczności smarem) i czy któryś nie jest spalony,a potem czy któraś wsuwka nie wypadła.Potem napisz czy po odłączeniu kabla czerw-żułtego końcówkę miernika przykładałeś do kabla czy do końcówki regulatora,bo z twojego postu trudno to wywnioskować.
Aha i napisz jakie napięcie jest na aku przy zgaszonym moto.

Antczak - 2014-07-05, 17:54

Już zrobiłem,posprawdzałem wszystko jak w serwisów ce piszą i doszedłem.Dokładniej mówiąc podłączyłem na odwrót kable DF+ z kablem 51.Mój błąd,wiem.Ale i tak dzięki za dobre chęci ;)
Kicaj - 2014-08-12, 10:05

Mam od niedawna MZ ETZ 250 i po zrobionym remoncie wszystko smigało jak należy. Natomiast gdy pojechalem 10 km i zrobilem 2 godziny postoju to pozniej motor miał problemy z odpaleniem i gdy juz zapalił i jadąc wrzucałęm luz motor gasł. Dopchałem motor do domu, podłączyłem pod prostownik i od razu zapalił. Ostatnio sytuacja sie powtórzyła, ale pomiedzy tymi sytuacjami jezdzilem motorem troche i nic sie nie działo, po 1 razie wyczyscilem przewody i sprawdzilem całą skrzynke. Dodam tylko że MZ-ta miałą światło gdy nie chciała zapalic.
elektryk111 - 2014-08-12, 10:37

Najpierw sprawdz jakie jest napiecie na aku przy zgaszonym moto i przy odpalonym i napisz to bedziemy myslec.
lucas100 - 2014-10-02, 18:28
Temat postu: brak ładowania
Panowie pomóżcie bo mnie szlag trafi.Akumulator nowy,instalacja nowa,wirnik regenerowany u kolegi z forum przejscie ma 5 omów,szczotki nówki,regulator nowy elektronik,prostownik sprawny,Stojan na kazdym z uzwojeń ma przejście bez oporów nie pamietam dokładnie ale było tak jak pisaliscie.Po odpaleniu moto ma ładowanie cały czas 12,3v na światłach i 12,7 bez swiateł.Kable sprawne nie zamienione.A jak włącze kierunki to świecą czesciej im bardziej przygazuje.
wojtek.mz - 2014-10-02, 20:42

lucas100, Może miernik masz popsuty ?
ETZPOWER94 - 2014-10-02, 20:51

Podpinaj żarówke ew. miernik, kolejno pod U V W alternatora odlączając uprzednio przewody.
Żarówka powinna swiecic a wraz ze zwiekszajacymi obrotami powinna się rozświetlać.
Jeśli będzie tak jak napisałem, alternator masz sprawny.

lucas100 - 2014-10-02, 21:41

Ok jutro sprawdze i dam znać.Miernik 100% sprawny i porzadny za dużą kasę;-).Jeszcze pytanko,czy nic się nie spali jeśli motocykl będzie chodził z odpietymi tylko 3 fazami z altka?Innych nie odpinac tak?Mierzyć na napiecie zmienne między wyprowadzeniami a masą?
lucas100 - 2014-10-03, 09:42

Dziś patrzyłem i na każdej z faz jest po 3v napięcia zmiennego gdy przygazuje,na wolnych poniżej 1v.
lucas100 - 2014-10-03, 14:05

Przepraszam żle mierzyłem i wyszło teraz 2 volt na wolnych i 7 na wysokich.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group