Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250
Allu - 2006-12-09, 19:35
Wodzu, tak .
William - 2006-12-10, 01:07
Wodzu napisał/a: | A ja mam pytanie: czy rozładowany akumulator może być przyczyną kłopotów z odpaleniem MZ ? | Oczywiście. MZ posiada przecież zapłon akumulatorowy.
Huberto - 2006-12-10, 09:28
William napisał/a: | MZ posiada przecież zapłon akumulatorowy. |
Dla ścisłości - zapłon bateryjny, taka bardziej fachowa nazwa
William - 2006-12-10, 09:34
Hubert-Moto napisał/a: |
Dla ścisłości - zapłon bateryjny, taka bardziej fachowa nazwa | Aby komuś się nie pomyliło, że MZ to motorek na baterie.
Z zapłonem akumulatorowym też się można spotkać w literaturze.
nobo1000 - 2008-01-12, 22:55
Kuba084 napisał/a: | Kto mi pomoże
torche nie w tym dziale ale chyba nie zaszkodzi jak zapytam. Do cewki zapłonowej idą 2 przewody. Jeden idzie z silnika a drugi to do masy go podpiąć czy gdzie bo juz nie pamiętam a robiłem nową instalację i zapomniałem spojrzeć a schematy są troche nie widoczne. Proszę pomóżcie. Dzięki bardzo | drugi od cewki idzie do skrzynki bezpiecznikow drugi bezpiecznik od lewej strony jak nie zamieniałes oczywiście kabli. w cewce sa dwa wyjscia pierwsze to zielony kabel idzie do alternatora z cewki oznaczonej nr 1 i drugi podwójny czerwono czarny z których pierwszy idzie do stacyjki a drugi jak juz mówiłem do skrzynki bezpiecznikow
Michał_22 - 2008-01-12, 23:55
Dokładnie tak jak pisze nobo1000, ale w cewce mozna kable podpiac na odwrot i nic sie nie stanie
Józio - 2008-01-22, 14:32 Temat postu: elektryka jetem posiadaczem takiego pieknego motorku jakim jest Mz 250 no ale kurcze
od niedawna pojawił mi sie problem z moja piękną czerwoną rakieta a jest
on nastepujący jak jezdziłem bez właczonych swiateł motor smiga jak by
był prosto z fabryki ,natomiast gdy włacze swiatła i kawałek przejade motor
sam gasnie a akumulator sie rozładowywuje bardzo szybko, dodam ze akumulator
jest nowy
wozi - 2008-01-22, 15:42
A nie wywala ci bezpieczników
buli_87 - 2008-01-22, 15:45
regulator napiecia, sprawdz czy jest ladowanie , multimetrem, chemat w lape,ale najpredzej regulator i napewno masz mechaniczny na ktorym jest przebicie
Antczak - 2014-07-05, 16:18
Podepnę się pod temat.Też w Mojej Etz 250 z 1986r nie mam ładowania.Zaczęło to się gdy spalił mi się bezpiecznik i kontrolka mi się świeciła.Założyłem nowy i kontrolka zgasła ale ładowanie wynosiło 12V.Zacząłem od wymiany regulatora na Elektroniczny dedykowany Mz ale to nic nie pomogło.Sprawdzałem luty kabli W U V(jak dobrze mówię) na stojanie i też są ok.Również sprawdziłem szczotki i też są dobre,podmieniłem prostownik(diody) i jest to samo.Od regulatora odłączyłem kable żółto-czerwony ten od prostownika i podłączyłem ,,+'' woltomierza do niego a ,,-'' do masy akumulatora.I wychodzi mi 13,8-14V a gdy podłączę do regulatora i podepnę woltomierz do Akumulatora to jest 12-12,5V.Dodam że akumulator nowy ma 9A.Sprawdzałem to wszystko jak na nowym tak i na starym regulatorze i jest to samo.Co Radzicie?
elektryk111 - 2014-07-05, 17:05
Najpierw sprawdż wszystkie bezpieczniki czy dobrze łączą (możesz przeczyścić szczotką drucianą a potem possmarować końcówki wazeliną techniczną lub w ostateczności smarem) i czy któryś nie jest spalony,a potem czy któraś wsuwka nie wypadła.Potem napisz czy po odłączeniu kabla czerw-żułtego końcówkę miernika przykładałeś do kabla czy do końcówki regulatora,bo z twojego postu trudno to wywnioskować.
Aha i napisz jakie napięcie jest na aku przy zgaszonym moto.
Antczak - 2014-07-05, 17:54
Już zrobiłem,posprawdzałem wszystko jak w serwisów ce piszą i doszedłem.Dokładniej mówiąc podłączyłem na odwrót kable DF+ z kablem 51.Mój błąd,wiem.Ale i tak dzięki za dobre chęci
Kicaj - 2014-08-12, 10:05
Mam od niedawna MZ ETZ 250 i po zrobionym remoncie wszystko smigało jak należy. Natomiast gdy pojechalem 10 km i zrobilem 2 godziny postoju to pozniej motor miał problemy z odpaleniem i gdy juz zapalił i jadąc wrzucałęm luz motor gasł. Dopchałem motor do domu, podłączyłem pod prostownik i od razu zapalił. Ostatnio sytuacja sie powtórzyła, ale pomiedzy tymi sytuacjami jezdzilem motorem troche i nic sie nie działo, po 1 razie wyczyscilem przewody i sprawdzilem całą skrzynke. Dodam tylko że MZ-ta miałą światło gdy nie chciała zapalic.
elektryk111 - 2014-08-12, 10:37
Najpierw sprawdz jakie jest napiecie na aku przy zgaszonym moto i przy odpalonym i napisz to bedziemy myslec.
lucas100 - 2014-10-02, 18:28 Temat postu: brak ładowania Panowie pomóżcie bo mnie szlag trafi.Akumulator nowy,instalacja nowa,wirnik regenerowany u kolegi z forum przejscie ma 5 omów,szczotki nówki,regulator nowy elektronik,prostownik sprawny,Stojan na kazdym z uzwojeń ma przejście bez oporów nie pamietam dokładnie ale było tak jak pisaliscie.Po odpaleniu moto ma ładowanie cały czas 12,3v na światłach i 12,7 bez swiateł.Kable sprawne nie zamienione.A jak włącze kierunki to świecą czesciej im bardziej przygazuje.
wojtek.mz - 2014-10-02, 20:42
lucas100, Może miernik masz popsuty ?
ETZPOWER94 - 2014-10-02, 20:51
Podpinaj żarówke ew. miernik, kolejno pod U V W alternatora odlączając uprzednio przewody.
Żarówka powinna swiecic a wraz ze zwiekszajacymi obrotami powinna się rozświetlać.
Jeśli będzie tak jak napisałem, alternator masz sprawny.
lucas100 - 2014-10-02, 21:41
Ok jutro sprawdze i dam znać.Miernik 100% sprawny i porzadny za dużą kasę;-).Jeszcze pytanko,czy nic się nie spali jeśli motocykl będzie chodził z odpietymi tylko 3 fazami z altka?Innych nie odpinac tak?Mierzyć na napiecie zmienne między wyprowadzeniami a masą?
lucas100 - 2014-10-03, 09:42
Dziś patrzyłem i na każdej z faz jest po 3v napięcia zmiennego gdy przygazuje,na wolnych poniżej 1v.
lucas100 - 2014-10-03, 14:05
Przepraszam żle mierzyłem i wyszło teraz 2 volt na wolnych i 7 na wysokich.
|
|
|