Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250
Marcin W. - 2014-11-29, 22:44
Bo te typy tak mają i mimo mojej kampanii "Regulatorom Mega dziękujemy..." zawsze znajdą się osoby które je kupują. Mogłeś też coś już upalić po zamontowaniu tego regulatora innych kombinacjach tobie znanych i teraz zrobił większy problem pewnie...
Dodek - 2014-11-29, 23:16
Cała ta instalacja wyglada na jop twoju mat - pierwsze co polecam wsiąść w ręce schemat i kupić nową skrzynkę bezpieczników na płytkowe.
Nast ogarnąć przewody wg tego najprostszego schematu i na końcu sprawdzić ładowanie
Marcin W. - 2014-11-29, 23:18
Dodek, "I to jest pomysł na piątkę" Dziękuje i Dobranoc
danieldeni20 - 2014-11-29, 23:31
Dodek napisał/a: | Cała ta instalacja wyglada na jop twoju mat - pierwsze co polecam wsiąść w ręce schemat i kupić nową skrzynkę bezpieczników na płytkowe.
Nast ogarnąć przewody wg tego najprostszego schematu i na końcu sprawdzić ładowanie |
Z taką kupiłem ;/ Niestety Motorek w kiepskim stanie i jedynie co fajnie chodziło to silnik ..nowa kostka bezpieczników jest na liście ..
To jaki regulator mam kupić właśnie robię listę nowych rzeczy do 1500zł i w nich jest regulator ten niebieski.. przecież jakby to nie działało to by nie sprzedawali .. podobno stare takie w alu obudowie były ok.. Mi się wydaje , że się spaliło coś dalej .. tylko co?
Marcin W. - 2014-11-29, 23:35
danieldeni20, w sumie odpowiedz co do regulatora masz w schemacie od kolegi Dodek, a dokładniej to regulator Jezpol RNA2 9d jak by co to mogę go mieć pisz na PW
danieldeni20 - 2014-11-29, 23:38
Marcin W. napisał/a: | danieldeni20, w sumie odpowiedz co do regulatora masz w schemacie od kolegi Dodek, a dokładniej to regulator Jezpol RNA2 9d jak by co to mogę go mieć pisz na PW |
tylko w ori jest 5 przewodów wpięte .. reszta ma iść wek? Ten regulator idzie wyrwać z Neta za 31zł ;]
czy na którymś z 4 konektorze z tego foto powinno iść napięcie? Jeśli tak to nie idzie ..
Marcin W. - 2014-11-29, 23:43
Masz wyżej schemat przecież wszystko jest fajnie opisane....
danieldeni20 - 2014-11-29, 23:47
Sorka .. zawsze boję się czytać, wolę pytać ;D
Czyli DF to +
Miernikiem sprawdzając DF jako + a minus miernika do ramy i efekt jest taki, że na mierniku zero ładowania
Dodek - 2014-11-30, 00:03
danieldeni20, nie ma sie czego bać, i w ramach otuchy dodam , iż czytanie nawet naprawdę nie boli
Co do sprawdzania alternatora jest odzielny temat na forum http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14037
danieldeni20 - 2014-11-30, 00:17
Już zamawiam ten Regulator od Poloneza Jutro obadam jak sprawdzić ładowanie alternatora
halcik - 2014-11-30, 09:33
A ja tak z innej beczki, czy blaszka łącząca platyny z kondensatorem opiera się o śrubę regulacji zapłonu? Jeśli tak to na pewno nie powinna
danieldeni20 - 2014-11-30, 09:37
halcik napisał/a: | A ja tak z innej beczki, czy blaszka łącząca platyny z kondensatorem opiera się o śrubę regulacji zapłonu? Jeśli tak to na pewno nie powinna |
Możesz to gdzieś zaznaczyć i pokazać o co chodzi?
halcik - 2014-12-01, 13:24
Pewnie się mylę, ale na pewno warto zwrócić na to uwagę
mar09 - 2014-12-05, 15:48
Pytanie do MEGA elektryków/elektroników: ETZ 250; ładownie jest ale spada bardzo równo i stopniowo do 11,8-11,6V na światłach i chyba zaburza zapłon ... silnik wpada w niestabilny bieg jałowy. Wzbogacenie mieszanki pomogło na przygasanie ale chwilami jest nerwowo. Bez świateł trzyma w normie 12,6-12,8V na jałowych, poza jałowymi ładuje wzorowo >14V bez różnicy z/bez świateł. Napięcia na styku 61 prostownika spada tak samo liniowo. Przekładane i sprawdzane wszystko łącznie z zapłonem, aku roczny banner trzyma 12,6-7 po nocy, wymienione najważniejsze złącza, nawet w innej ramie siedział lecz bez różnicy.
Dodam, że silnik nowy nie jeżdżony, wypalone 2L na regulację, wał lekko przesunięty 0,2mm w stronę zapłonu lecz wyśrodkowany, zapłon Janka bez podkładek.
DAAD - 2014-12-05, 16:13
Sprawdź diody w prostowniku. I połączenia uzwojeń lutowane na płytce alternatora.
elektryk111 - 2014-12-05, 19:09
Może drgania silnika na wolnych obrotach powodują że któryś z kabli (od zapłonu)albo jest przetarty i czasem zwiera np.do masy albo luźny konektor słabo łączy.
Napięcie ładowanią wygląda na dobre,bo na światłach na granicy świecenia się kontrolki ładowania te 11,8 to jeszcze nie tragedia.
kosior30 - 2014-12-06, 11:26
Szukasz zwarcia w przełączniku świateł.
DAAD - 2014-12-06, 13:46
elektryk111 napisał/a: |
Napięcie ładowanią wygląda na dobre,bo na światłach na granicy świecenia się kontrolki ładowania te 11,8 to jeszcze nie tragedia. |
Jak może być dobre 11,8????????????????
Wtedy nawet akumulator nie jest podtrzymywany.
mar09 - 2014-12-06, 13:52
Diody, altki, wirniki, regulatory, itp sprawdzane i przekładane po kilka sztuk ...bez efektów.
DAAD - 2014-12-06, 14:00
Czy dysponujesz amperomierzem?
|
|
|