To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250

Marcin W. - 2014-11-29, 22:44

Bo te typy tak mają i mimo mojej kampanii "Regulatorom Mega dziękujemy..." :dokitu: zawsze znajdą się osoby które je kupują. :kura: Mogłeś też coś już upalić po zamontowaniu tego regulatora innych kombinacjach tobie znanych i teraz zrobił większy problem pewnie...
Dodek - 2014-11-29, 23:16

Cała ta instalacja wyglada na jop twoju mat - pierwsze co polecam wsiąść w ręce schemat i kupić nową skrzynkę bezpieczników na płytkowe.
Nast ogarnąć przewody wg tego najprostszego schematu i na końcu sprawdzić ładowanie :wink:

Marcin W. - 2014-11-29, 23:18

Dodek, "I to jest pomysł na piątkę" :grin: Dziękuje i Dobranoc :piwo:
danieldeni20 - 2014-11-29, 23:31

Dodek napisał/a:
Cała ta instalacja wyglada na jop twoju mat - pierwsze co polecam wsiąść w ręce schemat i kupić nową skrzynkę bezpieczników na płytkowe.
Nast ogarnąć przewody wg tego najprostszego schematu i na końcu sprawdzić ładowanie :wink:


Z taką kupiłem ;/ Niestety Motorek w kiepskim stanie i jedynie co fajnie chodziło to silnik ..nowa kostka bezpieczników jest na liście ..

To jaki regulator mam kupić właśnie robię listę nowych rzeczy do 1500zł i w nich jest regulator ten niebieski.. przecież jakby to nie działało to by nie sprzedawali .. podobno stare takie w alu obudowie były ok.. Mi się wydaje , że się spaliło coś dalej .. tylko co?

Marcin W. - 2014-11-29, 23:35

danieldeni20, w sumie odpowiedz co do regulatora masz w schemacie od kolegi Dodek, a dokładniej to regulator Jezpol RNA2 9d jak by co to mogę go mieć pisz na PW :kura:
danieldeni20 - 2014-11-29, 23:38

Marcin W. napisał/a:
danieldeni20, w sumie odpowiedz co do regulatora masz w schemacie od kolegi Dodek, a dokładniej to regulator Jezpol RNA2 9d jak by co to mogę go mieć pisz na PW :kura:


tylko w ori jest 5 przewodów wpięte .. reszta ma iść wek? Ten regulator idzie wyrwać z Neta za 31zł ;]

czy na którymś z 4 konektorze z tego foto powinno iść napięcie? Jeśli tak to nie idzie ..


Marcin W. - 2014-11-29, 23:43

Masz wyżej schemat przecież wszystko jest fajnie opisane.... :torba":
danieldeni20 - 2014-11-29, 23:47

Sorka .. zawsze boję się czytać, wolę pytać ;D

Czyli DF to +

Miernikiem sprawdzając DF jako + a minus miernika do ramy i efekt jest taki, że na mierniku zero ładowania

Dodek - 2014-11-30, 00:03

danieldeni20, nie ma sie czego bać, i w ramach otuchy dodam , iż czytanie nawet naprawdę nie boli :wink:

Co do sprawdzania alternatora jest odzielny temat na forum http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14037

danieldeni20 - 2014-11-30, 00:17

Dodek napisał/a:
danieldeni20, nie ma sie czego bać, i w ramach otuchy dodam , iż czytanie nawet naprawdę nie boli :wink:

Co do sprawdzania alternatora jest odzielny temat na forum http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14037


Już zamawiam ten Regulator od Poloneza :) Jutro obadam jak sprawdzić ładowanie alternatora ;)

halcik - 2014-11-30, 09:33

A ja tak z innej beczki, czy blaszka łącząca platyny z kondensatorem opiera się o śrubę regulacji zapłonu? Jeśli tak to na pewno nie powinna :)
danieldeni20 - 2014-11-30, 09:37

halcik napisał/a:
A ja tak z innej beczki, czy blaszka łącząca platyny z kondensatorem opiera się o śrubę regulacji zapłonu? Jeśli tak to na pewno nie powinna :)


Możesz to gdzieś zaznaczyć i pokazać o co chodzi?

halcik - 2014-12-01, 13:24

Pewnie się mylę, ale na pewno warto zwrócić na to uwagę

mar09 - 2014-12-05, 15:48

Pytanie do MEGA elektryków/elektroników: ETZ 250; ładownie jest ale spada bardzo równo i stopniowo do 11,8-11,6V na światłach i chyba zaburza zapłon ... silnik wpada w niestabilny bieg jałowy. Wzbogacenie mieszanki pomogło na przygasanie ale chwilami jest nerwowo. Bez świateł trzyma w normie 12,6-12,8V na jałowych, poza jałowymi ładuje wzorowo >14V bez różnicy z/bez świateł. Napięcia na styku 61 prostownika spada tak samo liniowo. Przekładane i sprawdzane wszystko łącznie z zapłonem, aku roczny banner trzyma 12,6-7 po nocy, wymienione najważniejsze złącza, nawet w innej ramie siedział lecz bez różnicy. :?:

Dodam, że silnik nowy nie jeżdżony, wypalone 2L na regulację, wał lekko przesunięty 0,2mm w stronę zapłonu lecz wyśrodkowany, zapłon Janka bez podkładek.

DAAD - 2014-12-05, 16:13

Sprawdź diody w prostowniku. I połączenia uzwojeń lutowane na płytce alternatora.
elektryk111 - 2014-12-05, 19:09

Może drgania silnika na wolnych obrotach powodują że któryś z kabli (od zapłonu)albo jest przetarty i czasem zwiera np.do masy albo luźny konektor słabo łączy.
Napięcie ładowanią wygląda na dobre,bo na światłach na granicy świecenia się kontrolki ładowania te 11,8 to jeszcze nie tragedia.

kosior30 - 2014-12-06, 11:26

Szukasz zwarcia w przełączniku świateł.
DAAD - 2014-12-06, 13:46

elektryk111 napisał/a:

Napięcie ładowanią wygląda na dobre,bo na światłach na granicy świecenia się kontrolki ładowania te 11,8 to jeszcze nie tragedia.


Jak może być dobre 11,8????????????????
Wtedy nawet akumulator nie jest podtrzymywany.

mar09 - 2014-12-06, 13:52

Diody, altki, wirniki, regulatory, itp sprawdzane i przekładane po kilka sztuk ...bez efektów.
DAAD - 2014-12-06, 14:00

Czy dysponujesz amperomierzem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group