Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250
elektryk111 - 2014-12-06, 17:11
DAAD,
Na granicy świecenia się kontolki ładowania już niema,a jeśli dodatkowo zapłon i światła pobierają te 7-8 amper to po minucie pracy na jałowych obrotach napięcie może oscylować w okolicy 12 v.
Wszystko zależy jak niskie są te jałowe obroty
Aha; Takie napięcie samo w sobie nie jest przyczyną wypadania zapłonów.
mar09 - 2014-12-07, 10:49
DAAD napisał/a: | Czy dysponujesz amperomierzem? |
Dysponuję tylko multimetrem jak na razie, obroty 1000-1500, po włączeniu oświetlenia silnik wyraźnie szybciej schodzi z obrotów i po ok. 10 sek zamiast 12,7V spada na poniżej 11,8V.
dawfil - 2017-06-29, 13:49
Witam . Mam taki sam problem jaki Pan miał z mz na światłach w miesci gasł po trasie smigal ,bez swiatel tak samo. Czy rozwiazal Pan problem??? Pozdrawiam
dawfil - 2017-06-29, 13:55
Czy mógłby ktos pomoc mi z tym?? kumulator juz troche latek ma, ale trzyma napiecie, 12,6 ma po zgaszeniu silnika i po jakims czasie nawet wzrasta kilka kresek, wiec aku dobry tak? Kupilem elektorniczny regulator napiecia i nadal ten sam problem, gdyby mozna bylo jedzic bez swiatel motorek jezdizl by i jezdzil, najgorzej w miescie - wlasciwie to tylko wtedy gdy stoje na swiatalch albo w korku mam w dodatku wlaczony kierunkowskaz i motoerk zaczyna slabnac, gasnac ,swiatla sprawdzam reka za dnia i prwie nic nie swieca aku calkowicie rozladowany, moglbym kupic nowy aku ale czy to nei bedzie strata pieniedzy/??
ETZ_PRORIDER - 2017-06-29, 21:07
Jeśli masz jeszcze oryginalną cewkę WN to ją wymień, problem zniknie.
elektryk111 - 2017-06-30, 11:32
dawfil napisał/a: | moglbym kupic nowy aku ale czy to nei bedzie strata pieniedzy/?? |
Strata,ale żeby coś zyskać to najpierw trzeba coś zainwestować.
Pomógł by jeszcze zapłon elektroniczny,ale on też nie jest za darmo.
dawfil - 2017-07-07, 11:40
Problem rozwiazany, akumulator byl powodem ktorego trzeba bylo zmienic na nowy . Poprzednik nie trzymal pradu i sie szybko rozladowywal
dawfil - 2017-08-11, 07:49
jednak nie akumulator, a szczotki w alternatorze. Pozdrawiam
bartkal91 - 2017-09-14, 10:02
Mam pytanie do tematu. objawy są w sumie identyczne, czyli zakłucenia uniemożliwają odczyt poprawnej wartości ładowania. po przetestowaniu 3 różnych regulatorów i zabiciu jednego od piaggio- a taki ładny był doszedłem do Polskego ape na 3 piny i ładowanie jest stabilne, ale niestety poniżej 12V aku jest nowe i po krótkiej jeździe na zgaszonym silniku napięcie wzrosło.
Nie ma róznicy na światłach czy bez.
Wirnik z nowym grafitem jak i stojan jest oryginał po naprawie przez elektryka- było przetarcie na stojanie.
Zapłon platynkowy na nowych częściach poza cewką, która jest 1991 rocznik zalakierowana i nie ma przebicia na zewnątrz nawet przy wysokich częstosliwościach- w przeciwieństwie do chińskiej po 1500 km przebiegu.
Ciekawa sprawa jest taka, że na oryginalnym bezpieczniku od wzbudzenia nie działała lampka ładowania, po zamontowaniu 5A świeci na zgaszonym, a gaśnie około 1200 obr.
Mam w odwodzie wirnik chiński na miedzi, który był nieciśnięty i przwdopodobnie spowodowałprzetarcie stojana- już jest sprasowany jak trzeba, może założe i sprawdze jak na nim jest sytuacja.
Moje pytanie na dziś- jaki bezpiecznik stosowaliście na wzbudzenie przy regulatorze 3 pinowym?
ETZ_PRORIDER - 2017-09-14, 13:32
2A.
Więc jakieś ładowanie masz czy w ogo
ogóle brak?
|
|
|