To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - MZ ES 250/1 - Brak możliwości poprawnego ustawienia zapłonu

puzel - 2016-11-09, 12:21

Dzięki że podłączyłeś mój post do tematu nazwą pasującego do mojego problemu ale nie wiem czy zwróciłeś uwagę że ten temat dotyczy zapłonu z przyśpieszaczem, który u mnie nie występuje. Widzę że nie ma innej możliwości jak tylko zrzucać wirnik. Wypust na wirniku pod krzywką jest na swoim miejscu.
motomaciey - 2016-11-09, 14:45

W takim razie sprawdź czy śruba jest prosta.
puzel - 2016-11-09, 19:33

Tak więc zdemontowałem dzisiaj prądnicę i wirnik i sprawa ma się następująco. Pod wirnikiem klin był na swoim miejscu, co jakaś doróbka powybijana na bokach (pewnie dorabiany z gwoździa), dorobiłem nowy z wiertła fi 4mm. Krzywka wygląda ok, wypust wchodzi w ząbek na wirniku. Całość przykręcona i pomiary dalej bez zmian. Zauważyłem jeszcze jedną sposobność. Na nowym przerywaczu dało się ustawić zapłon 0,6mm przed GMP (przerywacz niby węgierski, aczkolwiek stawiałbym na chinę). Natomiast po zamontowaniu starego przerywacza udało się maksymalnie ustawić na 1,7 przed GMP co i tak jest za mało a i jak motocykl wcześniej chodził to właśnie występował syndrom opuźnionego zapłonu (przerywał na wyższych obrotach, nie dało się jechać szybciej niż 60km/h, a w dodatku kolanko i tłumik zrobiły się aż fioletowe). Niestety stary przerywacz jest i tak na wykończeniu (powypalane, powykruszane platynki).

Powrzucałbym zdjęcia ale nie chcą się załadować na serwer


Jedyne sensowne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy żeby to jakoś wyrgulować to ściąć ten ząbek na wirniku, w którym blokuje się krzywka i wtedy ją ustawić tak aby dało się ustawić odpowiednie wyprzedzenie zapłonu

Hvil - 2016-11-09, 19:49

A odżywka do 6 czy 12 volt? Podobno się roznia
puzel - 2016-11-09, 19:52

pojęcia nie mam. zaraz spróbuję wrzucić zdjęcia. Przepraszam że w formie linków ale nie potrafię wkleić obrazka

https://zapodaj.net/05609adbe829f.jpg.html

https://zapodaj.net/b5d4b73f39ff5.jpg.html

https://zapodaj.net/008a3d871024f.jpg.html

https://zapodaj.net/c9ea0ab0e52c3.jpg.html

tomek@1966 - 2016-11-09, 20:08

Na pierwszym zdjęciu widać jakąś nierówność na początku wału,trzeba by to usunąć żeby wirnik dobrze siedział,to tak co zauważyłem
motomaciey - 2016-11-09, 20:10

Masz inną krzywkę na podmianę?
tomek@1966 - 2016-11-09, 20:12

I to jest najpewniej przyczyna twoich kłopotów,przerabiałem to kiedyś mój wał był potraktowany młotkiem i powstał delikatny grzybek,który powodował delikatne bicie wirnika a co za tym idzie brak możliwości ustawienia właściwego wyprzedzenia zapłonu.
herrq666 - 2016-11-09, 20:16

Płaszczyzna styku wirnika z krzywką jest równa i prostopadła do osi wirnika?
tomek@1966 - 2016-11-09, 20:20
Temat postu: wal
chodzi mi o fragment zaznaczony na czerwono
puzel - 2016-11-09, 20:39

Czop wału jest równy, gładki i bez uszkodzeń, nie ma grzybka na końcu, chyba tylko takie złudzenie wyszło na zdjęciu. Najbardziej podejrzana wydaje mi się być krzywka, ze wstępnych pomiarów wydaje mi się że wystarczyłoby naciąć dodatkowy rowek na ząbek, tak żeby obrucić ją bardziej w prawo
Bajbus16 - 2016-11-09, 20:59

Przerywacz składa się z dwóch elementów- młoteczek i kowadełko. Jeśli kupujesz nowe elementy to wiedz, że wszystkie zagięcia wykonane są standardowo przez producenta, co nieraz nie odpowiada standardom po założeniu na urządzenie. Proponuję Ci zrobić według mojej propozycji ustawiania zapłonu.
1. Skręć wszystko tak jak powinno być. Krzywki prądnice i płytkę z przerywaczem.
2. Ustaw płytkę z przerywaczem w połowie podłużnych prowadnic do regulacji.
3. Ustaw ZZ czyli 3,3mm przed GMP
4. Sprawdź ile wynosi przerwa pomiędzy krzywką a piętką przerywacza.
5. Odginając, lub doginając kowadełko ustaw tak, aby piętka dotykała krzywki a przerwa wynosiła właściwy wymiar.
6. Teraz przesuwając płytkę z przerywaczem w lewo, lub prawo ustaw prawidłowy punkt podnoszenia przerywacza
Możesz to zrobić przy pomocy żaróweczki,
Powodzenia, jeśli skorzystasz z mojej propozycji.
Opis dotyczy zapłonu bez przyspieszacza jaki jest stosowany w "zerówkach" czy "jedynkach".

brzankis - 2016-11-09, 21:55

Mi to wygląda na nieodpowiednią kszywkę, nic poza tym. Śruba raczej nie jest ugięta bo wtedy krzywka lubi dwukrotnie otwierać platyny.
puzel - 2016-11-09, 22:18

Padło na krzywkę. Nacięłem dodatkowy rowek i teraz udało się wyregulować zapłon 3,3 przed GMP. Pytanie jeszcze od czego to była krzywka :roll:
brzankis - 2016-11-09, 22:24

Nie drążyłem tematu ale dwie,różne krzywki w ES ach były stosowane bo takowe posiadam ;-)
Bajbus16 - 2016-11-09, 23:17

Ja mam trzy prądnice i w każdej nadlewek na płytkę z przerywaczem jest przesunięty o inny kąt. Też miałem kłopot z ustawieniem zapłonu. Teraz mam elektroniczny z przyspieszaczami od sIaj i jestem bardzo zadowolony. Silnik pracuje równo łatwiejsze odpalanie i co najważniejsze to nie odbija kopniak.
motomaciey - 2016-11-10, 11:26

Możliwe, że krzywka jest od JAWY, były tam bardzo podobne prądnice.
Micius - 2016-11-10, 13:20

Najprostsze wytłumaczenie to ktoś zamontował krzywkę od starego małego silnika MZ125 - 150 lub skuterów IWL. Różnica wizualna jest taka iż krzywka do małego silnika posiada na stronie czołowej wytłoczenie, a krzywka do silników 175-250-300 ma czoło gładkie. Nie są to krzywki zamienne ale dla niektórych Es to Es. U ciebie chyba widziałem pod śrubą wytłoczenie
puzel - 2016-11-11, 11:15

Dokładnie, na czole krzywki jest takie podtoczenie.. Musiałem naciąć dodatkowy rowek obok aby poprawnie ustawić zapłon. MZtka odpala teraz od pierwszego kopnięcia i odzyskała moc. Jeszcze pozostaje problem z wychechłanym gaźnikiem, który najprawdopodobniej jest od zerówki
Micius - 2016-11-11, 12:54

Szkoda, i tak powinieneś nową kupić, a ja starą krzywkę bym przygarnął.
Jeździsz ruskiem?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group