To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Montujemy akcesoryjny gaźnik Mikuni 30mm do MZ ETZ 250/251

tomasz1998w2 - 2017-04-25, 23:30

Gazior dochodzi do końca krućca czy nie i jest wtedy przeskok w środku?
Marcin W. - 2017-04-26, 19:10

Króciec MZ ETZ 250 ma jak by spłaszczenie bo bokach tam faktycznie przydało by się też nie co powiększyć otwór w króćcu o około 2mm.
Robiłem tak z króćcem w MZ ETZ 175 adoptując gaźnik Dellroto 28mm aby nie było tego "progu" i szkodliwych zawirowań. :piwo:

Marcin W. - 2017-05-02, 00:53

Panowie sprawdzałem gdzie obecnie znajduje się przesyłka z dyszami do gaźnika dotarła do Polski i jest w Warszawie. :grin:
W końcu wziąłem się za składanie silnika od MZ ETZ 250 z okazji rozpoczęcia nowego sezonu motocyklowego. :grin:
Zatem będę miał jak sprawdzić ten gaźnik jak już wszystko będzie gotowe a dysze dojdą w końcu.



Kto z was również zdecyduje się również na zakup tego gaźnika teraz lub w przyszłości niech się odezwie w tym temacie. :piwo:

Allu - 2017-05-02, 08:05

Ja już mam, tylko taki o przelocie 28mm do starszych mz. Odezwę się jak znajdę trochę wolnego czasu..
Adax - 2017-05-02, 11:53

Poproszę kolegę z Danii żeby posprawdzał wszystkie dysze, iglice itd w jego Mikuni który kupił w GB jako set przystosowany do ETZ 250/300. Może ci to ułatwi sprawę.
Marcin W. - 2017-05-02, 13:27

Adax, dzięki na pewno zaoszczędzi sporo czasu. :piwo:
Wciąż się zastanawiam czy założyć cylinder standardowej pojemności czy 300cm3.
Mam oryginalny tłok na IV szlif a do 300cm brakuje mi głowicy, choć coś mi mówi że tu lepiej będzie zastosować chociażby tymczasowo standardowy cylinder bez fajerwerków...
Silnik ten będzie miał docelowo "ponadstandardowe wyposażenie"- mam na myśli dozownik. :lol:
Zapewne będą nieco inne dysze potrzebne ewentualnie inne nastawy tego gaźnika w zależności na jaki cylinder się zdecyduję. Myślę że pomocny może być tutaj taki fajny przyrząd do regulacji i podglądu prawidłowego spalania mieszanki w silniku o którym na forum pisał kosior30 w tym temacie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=20576
Przy dobierania akcesoryjnych gaźników ten przyrząd może bardzo się przydać i nie pozwoli "zagłodzić" naszych silników w MZ które dopiero są po remoncie głównym.


Spodziewam też konieczności przerobienia cięgieł Bowdena tj. linki gazu, i ssania. Mam tam jakieś w pogotowiu także od WSK 175 którą zastosowałem z powodzeniem w MZ ETZ 150 w której adoptowałem gaźnik Dellroto tam była potrzeba przerobienia linek również.
Jeśli zdecydujecie się na przeróbkę linki i będzie konieczne lutowanie końcówki to oryginalne jej zakończenie zamontujcie w gaźniku. Chodzi o to że jak puści ta tulejka którą będziecie lutować nie wpadła do cylindra bo będą flaki w oleju... :klnie: :sciana:
Możliwe też że wystarczy tylko oskubać pancerz linki oryginalnej i wszystko będzie pasować, doprecyzuje później jak to wychodzi. :piwo:

Marcin W. - 2017-05-05, 20:56

Witajcie :piwo:
Chciałem Was poinformować że dziś dostałem dysze do omawianego tutaj gaźnika. :grin: Choć kupione u jednego sprzedawcy dwa różne typy przyszły w osobnych paczkach i jakoś się zastanawiam jak im się im to opłaci wysyłać za darmo. :? ale skarżyć się nie będę... :piwo:
Zamówiłem je 18.04 a doszły dziś czyli 05.05.2017. Jak by nie te majówki do dotarły by pewnie szybciej. Zatem orientacyjnie należny się nastawić że paczka dojdzie max do trzech tygodni... :piwo:


Wychodzi że do samego gaźnika miałbym wszystko a przynajmniej założę że nie będę musiał się bawić z doborem iglic których na podmianę nie mam... :roll: Wyjdzie w praniu czy faktycznie jest to konieczne... :piwo:

Marcin W. - 2017-05-11, 02:05

Dokonałem małej korekty w króćcu w miejscu połączenia gaźnika i trochę powiększyłem otwór bo robił się tam próg który może źle wpływać na przepływ benzyny i powietrza. Otwór był spłaszczony u góry i na dole...




Tutaj dla porównania króćce:
- z śrubkami nie przerabiany
- bez śrubek przerabiany pod gaźnik Mikuni
Tu przy okazji jest pytanie czy były dwa rodzaje króćców różniące się długością?- Jeden od drugiego różni się około 10mm. Nabite symbole EM250 z drugiej strony cyfra 7 a na drugim króccu jest cyfra 14. Chyba że w TS 250/1 króciec był inny różniący się właśnie długością? :?

herrq666 - 2017-05-11, 06:04

W ts jest całkowicie inny króciec.
czochu - 2017-05-11, 08:05

Marcin to tylko złudzenie. Tez kiedys myslalem ze jeden mam dłuższy bo jak stawialem je obok siebie to gołym okiem bylo widać, a tak na prawdę one sa pod kątem zrobione co daje takie głupie złudzenie jak stoją obok siebie :wink:
Adax - 2017-05-11, 12:04

czochu napisał/a:
Marcin to tylko złudzenie. Tez kiedys myslalem ze jeden mam dłuższy bo jak stawialem je obok siebie to gołym okiem bylo widać, a tak na prawdę one sa pod kątem zrobione co daje takie głupie złudzenie jak stoją obok siebie


Zgadza się, też się kiedyś na tym złapałem! :P

Poza tym na Twoich zdjęciach widać, że są równe! :smile:

Marcin W. - 2017-05-11, 12:12

Adax, śrubkę podłożyłem pod tym jednym.
Nie wiem może druga w nocy to nie dobry pomysł aby porównywać króćce... :lol:

Marcin W. - 2017-08-15, 16:27

Witam
Panowie trochę ruszyło do przodu Mz nie stoi już na "kołkach" od dłuszego czasu mam urlop jak co roku o tej porze.
Właściwie został mi tylko montaż gaźnika i ogarnięcie elektryki przy lampie, liczniku i obrotomierzu choć wszystko świeciło będę wymieniał te przelotki gumowe bo po roku od wymiany znów są do wymiany... :klnie: Ogólnie tak jest z wszystkim gumami w Mz...
Myślę że jutro dam radę zamontować gaźnik choć pewnie z linkami będzie zabawa... Nie mam tylko tego drutu ściskającego gumę filtra na połączeniu z gaźnikiem ( przyjdzie w czwartek) ale i bez niego można sobie poradzić i montować resztę...

kosior30 - 2017-08-16, 22:50

Trytytka ;)
Marcin W. - 2017-08-26, 18:32

Witam :grin:
gaźnik mam już zamontowany, :grin: zamontowałem najpierw sam gaźnik z gumą filtra poza motocyklem dopiero całość została zamontowana. Guma gaźnika była twarda dlatego najpierw wsadziłem ją do wrzącej wody dzięki czemu zrobiła się miękka i mogłem ją rozciągnąć do brakujących mi 7,0mm. Następnie opaską zaciskową ( tą fabryczną)zacisnąłem aby przy montażu w MZ guma mi nie wyskoczyła. W montażu trochę mi zbiorniczek oleju przeszkadzał ale da się go zamontować.
W celu poprawy szczelności na styku gaźnika z króccem jest oring odpowiedniego wymiaru.
Postanowiłem że linki zostaną zamontowane jeszcze przed samym zamontowaniem gaźnika do motocykla. Przechodzą przez spawane mocowanie elastycznego mocowania silnika pod bakiem wychodzą z prawej strony. Linka ssania wymagała małego zabiegu w postaci zeszlifowania na szlifierce stołowej tego lutowanego zakończenia ( skrócić je trzeba o połowę) bo nie chciała wejść do tłoczka ssania zajęło to może dwie minuty. Nie było konieczności przerabiania linek ( linki kupiłem u [b]Intra [/b]firmy Linex)prócz tej o której wspomniałem wcześniej zatem można powiedzieć że wszystko pasuje. Choć to jeszcze nie finał bo nie odpaliłem a opisuje wam to w przerwie na kawę. :piwo: Zdjęcia do tego postu wstawię później. :piwo:

wojtek.mz - 2017-08-26, 19:38

Marcin W., Pal ją. Nagraj tylko film z pierwszego oddalenia.
ETZ_PRORIDER - 2017-08-26, 21:18

Dostałem info od Marcina, że odpaliła :)
Marcin W. - 2017-08-26, 21:23

Mz ożyła :mrgreen: a mi padł akumulator w aparacie w takim momencie. :klnie: Pali od strzała ale potem jest już coś nie tak a mianowicie wlałem co cylindra przed odpaleniem jeszcze trochę oleju aby nie miał suchego pierwszego startu strasznie kopci ( wypalałem go w ratach co by sąsiadom się nie narazić) dym jest taki jak ta słynna mgła smoleńska przez który spadł pewien samolot... :roll:
Nie potrafię do końca włączyć ssania a linka jest max poluźniona zatem trzeba jednak pancerz skrócić bo być może jest ciągle ssanie włączone i przez to dymi.
Druga opcja to jednak jeszcze za duża dysza jest przy próbie przegazowania dusi ją i wypadają suwy, za to są wolne obroty...
Inna kwestia to mam dozownik i jest w fazie testów zatem działa ale mimo tego dolałem też olej do zbiornika w standardowej proporcji 1;50. Robiłem tak w MZ ETZ 150 i tak nie kopciła może jedynie na ssaniu, zatem obstaje że z linką coś muszę zrobić od ssania lub dać mniejszą dyszę.Nie mniej jednak czuję że uda mi się poskromić ten gaźnik.
Muszę też wymienić przerywacz gdzieś mam nowy z DDR muszę go poszukać, ( docelowo będzie moduł zapłonowy) bo tam jakiś chiński jest i sprężynka przerywacza zwiera się z krzywką bardzo tam iskrzy no i przez to zapłon nie działa prawidłowo... Wychodzi że jeszcze tam jest grzebania przy tej mz więc bądźcie cierpliwi jeszcze... :piwo:

ETZ_PRORIDER - 2017-08-26, 22:33

Ale jak już ożyła to krok w dobrą stronę :)
Marcin W. - 2017-08-27, 00:20

Oring ( wykonany z NBR) dopasowany do czoła gardzieli gaźnika

Oring w króćcu gaźnika

Zanurzona guma filtra w wrzątku ułatwia nałożenie na gaźnik

Montaż linki ssania:
Zbyt długa lutowana końcówka linki wymagała zeszlifowania o połowę:


Warto ten oring mieć w zapasie jak zresztą ten w króćcu również...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group