Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Montujemy akcesoryjny gaźnik Mikuni 30mm do MZ ETZ 250/251
tomasz1998w2 - 2017-04-25, 23:30
Gazior dochodzi do końca krućca czy nie i jest wtedy przeskok w środku?
Marcin W. - 2017-04-26, 19:10
Króciec MZ ETZ 250 ma jak by spłaszczenie bo bokach tam faktycznie przydało by się też nie co powiększyć otwór w króćcu o około 2mm.
Robiłem tak z króćcem w MZ ETZ 175 adoptując gaźnik Dellroto 28mm aby nie było tego "progu" i szkodliwych zawirowań.
Marcin W. - 2017-05-02, 00:53
Panowie sprawdzałem gdzie obecnie znajduje się przesyłka z dyszami do gaźnika dotarła do Polski i jest w Warszawie.
W końcu wziąłem się za składanie silnika od MZ ETZ 250 z okazji rozpoczęcia nowego sezonu motocyklowego.
Zatem będę miał jak sprawdzić ten gaźnik jak już wszystko będzie gotowe a dysze dojdą w końcu.
Kto z was również zdecyduje się również na zakup tego gaźnika teraz lub w przyszłości niech się odezwie w tym temacie.
Allu - 2017-05-02, 08:05
Ja już mam, tylko taki o przelocie 28mm do starszych mz. Odezwę się jak znajdę trochę wolnego czasu..
Adax - 2017-05-02, 11:53
Poproszę kolegę z Danii żeby posprawdzał wszystkie dysze, iglice itd w jego Mikuni który kupił w GB jako set przystosowany do ETZ 250/300. Może ci to ułatwi sprawę.
Marcin W. - 2017-05-02, 13:27
Adax, dzięki na pewno zaoszczędzi sporo czasu.
Wciąż się zastanawiam czy założyć cylinder standardowej pojemności czy 300cm3.
Mam oryginalny tłok na IV szlif a do 300cm brakuje mi głowicy, choć coś mi mówi że tu lepiej będzie zastosować chociażby tymczasowo standardowy cylinder bez fajerwerków...
Silnik ten będzie miał docelowo "ponadstandardowe wyposażenie"- mam na myśli dozownik.
Zapewne będą nieco inne dysze potrzebne ewentualnie inne nastawy tego gaźnika w zależności na jaki cylinder się zdecyduję. Myślę że pomocny może być tutaj taki fajny przyrząd do regulacji i podglądu prawidłowego spalania mieszanki w silniku o którym na forum pisał kosior30 w tym temacie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=20576
Przy dobierania akcesoryjnych gaźników ten przyrząd może bardzo się przydać i nie pozwoli "zagłodzić" naszych silników w MZ które dopiero są po remoncie głównym.
Spodziewam też konieczności przerobienia cięgieł Bowdena tj. linki gazu, i ssania. Mam tam jakieś w pogotowiu także od WSK 175 którą zastosowałem z powodzeniem w MZ ETZ 150 w której adoptowałem gaźnik Dellroto tam była potrzeba przerobienia linek również.
Jeśli zdecydujecie się na przeróbkę linki i będzie konieczne lutowanie końcówki to oryginalne jej zakończenie zamontujcie w gaźniku. Chodzi o to że jak puści ta tulejka którą będziecie lutować nie wpadła do cylindra bo będą flaki w oleju...
Możliwe też że wystarczy tylko oskubać pancerz linki oryginalnej i wszystko będzie pasować, doprecyzuje później jak to wychodzi.
Marcin W. - 2017-05-05, 20:56
Witajcie
Chciałem Was poinformować że dziś dostałem dysze do omawianego tutaj gaźnika. Choć kupione u jednego sprzedawcy dwa różne typy przyszły w osobnych paczkach i jakoś się zastanawiam jak im się im to opłaci wysyłać za darmo. ale skarżyć się nie będę...
Zamówiłem je 18.04 a doszły dziś czyli 05.05.2017. Jak by nie te majówki do dotarły by pewnie szybciej. Zatem orientacyjnie należny się nastawić że paczka dojdzie max do trzech tygodni...
Wychodzi że do samego gaźnika miałbym wszystko a przynajmniej założę że nie będę musiał się bawić z doborem iglic których na podmianę nie mam... Wyjdzie w praniu czy faktycznie jest to konieczne...
Marcin W. - 2017-05-11, 02:05
Dokonałem małej korekty w króćcu w miejscu połączenia gaźnika i trochę powiększyłem otwór bo robił się tam próg który może źle wpływać na przepływ benzyny i powietrza. Otwór był spłaszczony u góry i na dole...
Tutaj dla porównania króćce:
- z śrubkami nie przerabiany
- bez śrubek przerabiany pod gaźnik Mikuni
Tu przy okazji jest pytanie czy były dwa rodzaje króćców różniące się długością?- Jeden od drugiego różni się około 10mm. Nabite symbole EM250 z drugiej strony cyfra 7 a na drugim króccu jest cyfra 14. Chyba że w TS 250/1 króciec był inny różniący się właśnie długością?
herrq666 - 2017-05-11, 06:04
W ts jest całkowicie inny króciec.
czochu - 2017-05-11, 08:05
Marcin to tylko złudzenie. Tez kiedys myslalem ze jeden mam dłuższy bo jak stawialem je obok siebie to gołym okiem bylo widać, a tak na prawdę one sa pod kątem zrobione co daje takie głupie złudzenie jak stoją obok siebie
Adax - 2017-05-11, 12:04
czochu napisał/a: | Marcin to tylko złudzenie. Tez kiedys myslalem ze jeden mam dłuższy bo jak stawialem je obok siebie to gołym okiem bylo widać, a tak na prawdę one sa pod kątem zrobione co daje takie głupie złudzenie jak stoją obok siebie |
Zgadza się, też się kiedyś na tym złapałem!
Poza tym na Twoich zdjęciach widać, że są równe!
Marcin W. - 2017-05-11, 12:12
Adax, śrubkę podłożyłem pod tym jednym.
Nie wiem może druga w nocy to nie dobry pomysł aby porównywać króćce...
Marcin W. - 2017-08-15, 16:27
Witam
Panowie trochę ruszyło do przodu Mz nie stoi już na "kołkach" od dłuszego czasu mam urlop jak co roku o tej porze.
Właściwie został mi tylko montaż gaźnika i ogarnięcie elektryki przy lampie, liczniku i obrotomierzu choć wszystko świeciło będę wymieniał te przelotki gumowe bo po roku od wymiany znów są do wymiany... Ogólnie tak jest z wszystkim gumami w Mz...
Myślę że jutro dam radę zamontować gaźnik choć pewnie z linkami będzie zabawa... Nie mam tylko tego drutu ściskającego gumę filtra na połączeniu z gaźnikiem ( przyjdzie w czwartek) ale i bez niego można sobie poradzić i montować resztę...
kosior30 - 2017-08-16, 22:50
Trytytka
Marcin W. - 2017-08-26, 18:32
Witam
gaźnik mam już zamontowany, zamontowałem najpierw sam gaźnik z gumą filtra poza motocyklem dopiero całość została zamontowana. Guma gaźnika była twarda dlatego najpierw wsadziłem ją do wrzącej wody dzięki czemu zrobiła się miękka i mogłem ją rozciągnąć do brakujących mi 7,0mm. Następnie opaską zaciskową ( tą fabryczną)zacisnąłem aby przy montażu w MZ guma mi nie wyskoczyła. W montażu trochę mi zbiorniczek oleju przeszkadzał ale da się go zamontować.
W celu poprawy szczelności na styku gaźnika z króccem jest oring odpowiedniego wymiaru.
Postanowiłem że linki zostaną zamontowane jeszcze przed samym zamontowaniem gaźnika do motocykla. Przechodzą przez spawane mocowanie elastycznego mocowania silnika pod bakiem wychodzą z prawej strony. Linka ssania wymagała małego zabiegu w postaci zeszlifowania na szlifierce stołowej tego lutowanego zakończenia ( skrócić je trzeba o połowę) bo nie chciała wejść do tłoczka ssania zajęło to może dwie minuty. Nie było konieczności przerabiania linek ( linki kupiłem u [b]Intra [/b]firmy Linex)prócz tej o której wspomniałem wcześniej zatem można powiedzieć że wszystko pasuje. Choć to jeszcze nie finał bo nie odpaliłem a opisuje wam to w przerwie na kawę. Zdjęcia do tego postu wstawię później.
wojtek.mz - 2017-08-26, 19:38
Marcin W., Pal ją. Nagraj tylko film z pierwszego oddalenia.
ETZ_PRORIDER - 2017-08-26, 21:18
Dostałem info od Marcina, że odpaliła
Marcin W. - 2017-08-26, 21:23
Mz ożyła a mi padł akumulator w aparacie w takim momencie. Pali od strzała ale potem jest już coś nie tak a mianowicie wlałem co cylindra przed odpaleniem jeszcze trochę oleju aby nie miał suchego pierwszego startu strasznie kopci ( wypalałem go w ratach co by sąsiadom się nie narazić) dym jest taki jak ta słynna mgła smoleńska przez który spadł pewien samolot...
Nie potrafię do końca włączyć ssania a linka jest max poluźniona zatem trzeba jednak pancerz skrócić bo być może jest ciągle ssanie włączone i przez to dymi.
Druga opcja to jednak jeszcze za duża dysza jest przy próbie przegazowania dusi ją i wypadają suwy, za to są wolne obroty...
Inna kwestia to mam dozownik i jest w fazie testów zatem działa ale mimo tego dolałem też olej do zbiornika w standardowej proporcji 1;50. Robiłem tak w MZ ETZ 150 i tak nie kopciła może jedynie na ssaniu, zatem obstaje że z linką coś muszę zrobić od ssania lub dać mniejszą dyszę.Nie mniej jednak czuję że uda mi się poskromić ten gaźnik.
Muszę też wymienić przerywacz gdzieś mam nowy z DDR muszę go poszukać, ( docelowo będzie moduł zapłonowy) bo tam jakiś chiński jest i sprężynka przerywacza zwiera się z krzywką bardzo tam iskrzy no i przez to zapłon nie działa prawidłowo... Wychodzi że jeszcze tam jest grzebania przy tej mz więc bądźcie cierpliwi jeszcze...
ETZ_PRORIDER - 2017-08-26, 22:33
Ale jak już ożyła to krok w dobrą stronę
Marcin W. - 2017-08-27, 00:20
Oring ( wykonany z NBR) dopasowany do czoła gardzieli gaźnika
Oring w króćcu gaźnika
Zanurzona guma filtra w wrzątku ułatwia nałożenie na gaźnik
Montaż linki ssania:
Zbyt długa lutowana końcówka linki wymagała zeszlifowania o połowę:
Warto ten oring mieć w zapasie jak zresztą ten w króćcu również...
|
|
|