To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Montujemy akcesoryjny gaźnik Mikuni 30mm do MZ ETZ 250/251

Marcin W. - 2017-08-27, 20:27

Filmik z dzisiaj ( wybaczcie że robiony kotletem chyba :torba": ) po wymianie dyszy głównej na 150 dysza wolnych obrotów jak gaźniku BVF 45. Iglica na pierwszym rowku od góry narazie... Na potrzeby tej próby dozownik odłączony aby wyeliminować że za dużo oleju ją zalewa.
Pancerz linki ssania skrócony o 15mm i powiem wam że za dużo... :roll:
Od teraz można zacząć jakieś regulację tego gaźnika wcześniej nic to nie dawało... Poprawiły się wolne obroty wcześniej były za niskie do tego stopnia że kontrolka ładowania się świeciła.
Przerywacz jest do wymiany i trzeba znowu zapłon ustawić.
Przy schodzeniu z obrotów słyszę jakieś stuki jak by z cylindra lub na połączeniu nieszczelnego tłumika jeszcze nie zdiagnozowałem dokładnie gdzie i dlaczego oraz czy to zły omen jakiś... :roll: Silnik jest po generalnym remoncie więc muszę uważać aby go nie zajechać na tym etapie bo będzie "dramat fryzjera".
Ogólnie mz trzeba ogarnąć do końca są małe niedoróbki które widzicie na filmie ( napęd obrotomierza i brak podłączenia linki sprzęgła i tam parę rzeczy przy nadwoziu) ale czuję że jest o wiele bliżej aby ten gaźnik uznać za dobrą alternatywę... Zresztą oceńcie sami... Jeśli będę zmieniał znowu dysze to wam napisze i jakiś filmik wrzucę... Narazie tak to chodzi...

https://goo.gl/photos/edmUagfgL7QKBp4F6
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

ETZ_PRORIDER - 2017-08-27, 20:37

Marcin identyczne stuki miałem u siebie po remoncie. Po wkręceniu większej dyszy wolnych obrotów stukanie ustało.
intr - 2017-08-27, 20:39

Nie wiem dlaczego, ale mi żaden film nie działa na google. Mam tylko miniaturę a jak robię play to wywala invalid parameters. Jak masz google, używaj youtuba.
intr - 2017-08-27, 21:31

Obejrzałem na telefonie. Na obroty jeszcze trochę leniwie wchodzi, ale jak kręci wałem, to już jest pierwszy sukces :) Na następnym filmie nie kręć też tak wysoko chociaż na paru przygazówkach, bo wtedy prącie słychać. Najważniejszy jest moment jak z jałowych wchodzi tak do 4 tyś, a potem dwusuw bez obciążenia to leci w powietrze co o niczym nie mówi. Dalej to już tylko testy pod obciążeniem.
Marcin W. - 2017-08-27, 21:47

Filmik na YouTube. :piwo:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Marcin W. - 2017-08-30, 20:45

Po oględzinach świecy i niespalonego paliwa lejącego się z kolanka zdecydowałem że muszę jeszcze dać mniejszą dyszę. Zastosowałem główną dyszę 130 ( taka sama jest w gaźniku BVF) a dysze wolnych obrotów pozostała bez zmian 45. Dozownik ponownie uruchomiony... Przy tej próbie zlokalizowałem owe stuki to przedmuch między cylindrem a głowicą. :klnie: Mam wrażenie że reakcja na gaz się poprawiła mimo tych przedmuchów i lepiej się wkręca na obroty. Czy tak jest to porównajcie sami. Muszę tych przedmuchów się pozbyć i może pozbędę się przerywacza montując zapłon elektroniczny.
Do wyregulowania gaźnika jest też opcja użycia Colortune wtedy zobaczycie jak to od środka cylindra wygląda.
Należałoby to również w trasie sprawdzić aby więcej się wypowiedzieć to jednak po załatwieniu wszystkich formalności urzędowych związanych z rejestracją tego motocykla....

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

ETZ_PRORIDER - 2017-08-30, 21:31

Szczerze to musiałbyś to przegonić na trasie bo czuć, że ma sporo za dużo od wolnych do średnich. Trzeba dobrze przepalić ten silnik i dać mu się ułożyć po remoncie. Na dotartym silniku będzie o jego lepiej ustawić ten gaźnik. Nadal masz stukanie przy schodzeniu z obrotów jakbyś jakimś drewnianym trzonkiem stukał w głowicę.
Marcin W. - 2017-08-30, 22:08

ETZ_PRORIDER, Te stukanie to właśnie przedmuch zawsze jak schodzi z obrotów on występuje, nie wiem czemu w tym momencie... Wiem że lepiej było go testować i ustawiać na dotartym silniku tylko ja takiego nie mam a jannex też dopiero wsadził po remoncie swój silnik z MZ ETZ do swojej MZ TS 250/1 .
Gaźnik zostawię w tej konfiguracji co najwyżej zmienię położenie iglicy ( obecnie dalej na pierwszym rowku od góry)i wyreguluje a dyszy nie będę ruszał do czasu aż pójdzie tym jechać legalnie i ogarne inne rzeczy w tej MZ... :piwo:

ETZ_PRORIDER - 2017-08-30, 22:57

Ja nie miałem przedmuchów i stukało. Wyjaśnisz to?
Marcin W. - 2017-08-30, 23:17

Te stuki ( to pewnie "stukostrachy" :mrgreen: ) wspominałam wam wcześniej że są choć wtedy nie wiedziałem skąd ten dźwięk przedmuchu jest porównywalny z tym jak by tłok walił o głowice. Jutro zdjęcia porobię w tym miejscu wydostaje się niespalone paliwo ( czarny nalot) widać też sam moment przedmuchu. Uszczelka jaka tam jest to 0,2mm ( mam też 0,4mm i 0,6mm) i chyba trzeba dać grubszą i zobaczyć czy pomogło . Głowice przykręciłem po przekątnej ale może ktoś wcześniej ją doprawił to opcja numer dwa. :roll:
ETZ_PRORIDER - 2017-08-30, 23:22

Kuźwa. To już sam nie wiem od czego mi stuka przy rozpędzaniu silnika. U mnie przedmuchiwania nie ma. Nie ma śladów na głowicy czy cylindrze. Założę zestaw EM250 z silnika z dozownikiem i zobaczę, czy będzie stukać.
intr - 2017-08-31, 08:50

Wkleję obrazek, który powinien coś Ci tutaj rozjaśnić, jeżeli chodzi o strojenie. Jak widać, dyszami regulujesz zakres od 0 do 1/8 manetki i też nie do końca, bo i tutaj już wchodzi przepustnica i od 3/4 manetki do oporu, gdzie tego na postoju nie dobierzesz.

Zatem jeżeli masz regulację wolnych obrotów, silnik je trzyma i gaźnik reaguje na strojenie, to dyszę biegu jałowego możesz wstępnie uznać za prawidłową. Na progression i cały ogromny obszar wyżej wypływa iglica, atomizer i kąt nacięcia przepustnicy. Dopiero od 3/4 gazu znaczenie ma tylko sama dysza główna. Jeżeli nie masz chociaż 3 iglic na testy i chociaż trzech atomizerów, to nic nie dostroisz. Szkoda Twojego czasu. To są ogólne podstawowe zasady i tyczą się w mniejszym lub większym stopniu każdego gaźnika.

Marcin W. - 2017-09-02, 09:53

Zamówiłem drugi komplet dla siebie tj. rozpylacz i iglicę innego typu... Będzie do gdzieś 14.09.17 :piwo: Na trzeci narazie mnie nie stać chwilowo... :roll: :torba":
Marcin W. - 2017-09-15, 23:25

Rozpylacz i iglica dziś dotarła. :piwo:
intr - 2017-09-20, 08:53

I jak tam? Jakieś nowości w temacie ?
Adax - 2017-09-20, 09:27

Mój gaźnik utknął od 09-09 w Chicago. :shock: Pewnie Irma namieszała i kontenerowiec nie wypłynął. :sad:
Marcin W. - 2017-09-20, 16:55

No chyba kolegom musimy wyjaśnić... :piwo:
Kolega Adax, również zakupił ten gaźnik jak ja i wiem że jak już wkońcu go dostanie to pewnie zrobi w jeden dzień tyle kilometrów co ja pewnie w rok więc gaźnik będzie na pewno dobrze przetestowany. :lol: :piwo:
U mnie no cóż... jak robię na te trzy zmiany to tylko tą uszczelkę wymieniłem pod głowicą na 0,5mm ( takiej nawet serwisówka nie przewiduje są takie 0,2mm, 0,4mm i 0,6mm) I faktycznie po rozebraniu wiem że przedmuch był nawet fotki porobiłem...
Trzeba by o zapłonie pomyśleć elektronicznym co podniesie kulturę pracy silnika tylko musi przyjść mi wena aby pociągnąć temat dalej... :roll: :piwo:

Marcin W. - 2017-09-21, 15:52

Adax, napisałem do DHL w USA i już dziś twoja paczka jest w Niemczech tak myślę wtorek lub środa max będziesz ją miał w rękach. :piwo:
Adax - 2017-09-21, 16:04

No i gitarka, mówiłem, że trzeba dać im trochę czasu. :P

Teraz widzę, że on nie promem tylko samolotem przyleciał, a na gaźniku jak byk napisane, że nie może latać! :razz: :shock:

Marcin W. - 2017-09-29, 22:17

Adax, No napisz to kolegą ten słynny slogan z reklamy gumy "Mamba". :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=6zvNfucWin8
Poza tym wyjdzie że szybciej go przetestujesz ode mnie. :grin: :piwo:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group