To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Motocykle inne - Mały luz jałowy klamki hamulca hydraulicznego Honda RC36 II

mictom - 2017-04-19, 19:53
Temat postu: Mały luz jałowy klamki hamulca hydraulicznego Honda RC36 II
Witam wszystkich

Na początek przyznam się, że problem nie dotyczy MZ, ale może przyjmiecie temat i doradzicie. Pacjent to Honda RC 36II

Mam taki mały, albo w sumie jeśli chodzi o hamulce to duży problem. Stało się to w jeden dzień. W jedną stronę jechałem było ok., w drugą już tak jakby hamulec podstawiony, bardzo szybko bierze. Klamka po wciśnięciu lekko gumowa. Hamowanie dobre, lecz mało wyczucia w dawkowaniu siły hamowania. Mianowicie klamka hamulca hydraulicznego ma tylko 1cm luzu jałowego. Koło po naciśnięciu i zwolnieniu hamulca robi tylko 1.5 obrotu. Mam nowe okładziny cierne(poprzednie zukosowane po długości, ok.1mm różnicy pomiędzy końcami), stalowy oplot, świeży płyn,regenerowałem zaciski(nowe uszczelniacze i polerowanie tłoczków[jeden tłoczek był zapieczony, ale sprężonym powietrzem poszedł]) , tarcze proste mierzone mikrometrem. Układ odpowietrzony(Opukane przewody pompa i przepuszczone ze szklanka płynu). Po zrobieniu tych czynności problem ten sam. Tylko pompa została stara, ale nie cieknie więc myślałem że jest dobra. Już nie wiem co mogę jeszcze zrobić, żeby to ogarnąć. Wygląda na to, że tłoczki się nie cofają, albo pompa nie przyjmuje z powrotem płynu.

Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek porady

Pozdrawiam Tomek

Dodek - 2017-04-19, 20:47

Wyglada mi jakby sie pompa zrypala albo przypchała jakimś syfem :wink:
romanETZ - 2017-04-19, 20:47

mictom napisał/a:
Wygląda na to, że tłoczki się nie cofają, albo pompa nie przyjmuje z powrotem płynu.
Sprawdż odpowietrzenie zbiorniczka pompy.
Dodek - 2017-04-19, 20:52

romanETZ, w sumie to moze być to - jeżeli kolega wlal lekko za duzo płynu do zbiorniczka.
mictom - 2017-04-19, 20:58

Zapomniałem napisać, pompę rozbierałem na czynniki, przedmuchwiałem i sprawdzałem drożność. Uszczelniacze wyglądały na dobre to złożyłem.

A cały ten incydent wziął się brzydko mówiąc z d*py, bo nie stało się to po wymianie czegokolwiek tylko z marszu na fabrycznych częściach.

Odpowietrzenie zbiorniczka pompy czyli te dwa wcięcia przez które oddycha ta membrana/mieszek gumowy w środku? Drożne. Płyn poniżej znacznika maksymalnego stanu.

Zamówiłem zestaw naprawczy pompy , ale coś mi śmierdzi, że to nie będzie to.

romanETZ - 2017-04-19, 21:50

Zanim wszystko ponownie rozbieżesz - odsuń klocki od tarczy (minimalnie - wkładając śrubokręt,lub scyzoryk między tarcze a klocek - tłoczki zacisku wtedy lekko się wcisną), płyn hamulcowy powinien wrócić do zbiorniczka i podnieś poziom. Luz między tarczą a klockiem ma pozostać. Jeżeli po chwili tłoczek ponownie dociśnie klocek do tarczy (bez Twojej ingerencji) - oznacza że utrzymuje się ciśnienie w układzie. którego być nie powinno. Tak się dzieje przy braku odpowietrzenia zbiorniczka , lub przy nie do końca odpowietrzonym układzie (słaby miękki hamulec).
Mario-150 - 2017-04-19, 21:50

Wymień przewód który łączy pompkę z zaciskiem.
mictom - 2017-04-19, 22:18

romanETZ napisał/a:
Zanim wszystko ponownie rozbieżesz - odsuń klocki od tarczy (minimalnie - wkładając śrubokręt,lub scyzoryk między tarcze a klocek - tłoczki zacisku wtedy lekko się wcisną), płyn hamulcowy powinien wrócić do zbiorniczka i podnieś poziom. Luz między tarczą a klockiem ma pozostać. Jeżeli po chwili tłoczek ponownie dociśnie klocek do tarczy (bez Twojej ingerencji) - oznacza że utrzymuje się ciśnienie w układzie. którego być nie powinno. Tak się dzieje przy braku odpowietrzenia zbiorniczka , lub przy nie do końca odpowietrzonym układzie (słaby miękki hamulec).


Spróbuję tak zrobić, zaraz kończę robotę i do garażu.

Mario-150, założyłem przewody w stalowym oplocie, ale to się stało jeszcze na fabrycznych gumowych.

kosior30 - 2017-04-19, 23:15

mictom napisał/a:
Na początek przyznam się, że problem nie dotyczy MZ, ale może przyjmiecie temat i doradzicie. Pacjent to Honda RC 36II


Skoro problem nie dotyczy MZ, to jest specjalny dział dla innych motocykli i tu powinieneś założyć swój temat.

Wyedytuj w pierwszym poście tytuł tematu i dodaj do niego markę i model motocykla.

mictom - 2017-04-20, 01:04

kosior30 napisał/a:
mictom napisał/a:
Na początek przyznam się, że problem nie dotyczy MZ, ale może przyjmiecie temat i doradzicie. Pacjent to Honda RC 36II


Skoro problem nie dotyczy MZ, to jest specjalny dział dla innych motocykli i tu powinieneś założyć swój temat.

Wyedytuj w pierwszym poście tytuł tematu i dodaj do niego markę i model motocykla.


Zmieniłem nazwę tematu, proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu i przepraszam za niedopatrzenie.

mictom - 2017-04-20, 16:23

romanETZ, Nie cofałem tłoczków bo pełno juz na nich syfu. Odkręcę zacisk wyczyszczę i wtedy spróbuje. Ale jak próbowałem naciskać na hamulec tak jak motocykl stoi i zaglądałem na tłoczki to wysuwały się delikatnie a po puszczeniu klamki wracały na swoje miejsce więc chyba ciśnienia tam niema. O ironio koło dzisiaj bez problemu robi 3.5 obrotu po każdym zahamowaniu. Wczoraj trochę dusiłem klamkę na otwartej pokrywie i jedna banieczka powietrza z pompy jeszcze wypłynęła. Na jutro zamówiłem zestaw pompy naprawczej to nie wiem czy jeszcze na starej pompie spróbować odpowietrzać, czy jutro jak założę nowe uszczelniacze?

Pozdrawiam Tomek

romanETZ - 2017-04-20, 17:23

Wygląda że problem jest jak hamulec się rozgrzeje - rozszerza się płyn i tworzy ciśnienie (coś masz przytkane, jeśli nie odpowietrzenie zbiorniczka to może coś w pompie , chyba że zaciera się tłoczek w zacisku po rozgrzaniu). Ja bym narazie nic nie czyścił i wymieniał, tylko odpowietrz i zrób kilka km (może na poluzowanej pokrywie zbiorniczka ). Nie mam innych pomysłów. Daj znać jak się uporasz z problemem.
mictom - 2017-04-20, 19:02

ok. Dziękuję za pomoc romanETZ,

Wcześniej Grzało mi jedną tarczę, ale po wymianie uszczelniaczy i po polerce tłoczków(żaden nie miał rys tylko osad) problem ustąpił. Poza tym w jednym zacisku są tłoczki na złoto, a w drugim na stalowo. Czyli coś kiedyś ktoś wymieniał bo fabryka by raczej tak nie wypuściła.

Żeby było śmieszniej dziś po serii naciskania klamki koło za każdym razem obróciło się 3.5 raza a nie tak jak przedwczoraj 1.5 raza. Jedyne co zrobiłem to przeprowadziłem motocykl z blaszaka do garażu ogrzewanego. Czy temperatura miała coś do tego?

romanETZ - 2017-04-20, 20:08

Temperatura w garażu nie powinna mieć wpływu. Musisz pojeżdzić i często hamować - wtedy znacznie wszystko się grzeje. Testuj. Z hamulcem (a raczej jego niesprawnością) nie ma żartów. Cieszę się że mogłem pomóc :ok:
mictom - 2017-04-20, 20:48

Faktycznie to mało używam hamulca, praktycznie tylko w sytuacjach awaryjnych i dochamowaniach. Większość hamuje silnikiem.
kosior30 - 2017-04-20, 23:19

mictom napisał/a:
Zmieniłem nazwę tematu, proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu i przepraszam za niedopatrzenie.


Już przeniosłem bez pytania, przed Twoim postem :cool:

motomaciey - 2017-04-21, 09:50

Jakim płynem zalałeś układ hamulcowy?
mictom - 2017-04-21, 12:35

motomaciey, Jak to się stało to był w układzie 1.5 roku Motul DOT 4, przy regeneracji całego układu wlałem Organika DOT 4
motomaciey - 2017-04-21, 22:01

W RC36 nie powinno być DOT5?
mictom - 2017-04-22, 10:26

motomaciey, Według serwisówki i pokrywy pompy hamulca napisali DOT4, a co podejrzewasz?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group