To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - ETZ 150- składanie skrzyni biegów-wałek krzywkowy ustawienie

dario81 - 2017-06-05, 11:50
Temat postu: ETZ 150- składanie skrzyni biegów-wałek krzywkowy ustawienie
Witam
Wykonuję remont swojego silnika ETZ 150 pierwszy raz i mam takie pytanie.Przy składaniu skrzyni biegów wg instrukcji Intra http://hoth.amu.edu.pl/~i...rwis/serwis.htm wałek krzywkowy należy ustawić tak aby punkt kontaktowy czujnika luzu wskazywał miejsce na pokazany otwór w kadłubie (dokładny cytat z instrukcji) ale wg tej serwisówki do ETZ 150
https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs jak widać facet nie ustawił w ten sposób wałka krzywkowego i składał skrzynię biegów. Więc drodzy Forumowicze jak to więc jest prawidłowo???? Czy oba warianty ustawienia są ok czy jednak muszę ustawić to tak jak u Intra czy w serwisówce??? INtr wyrażnie w swojej instrukcji kazał ustawić tak jak pokazał na zdjęciu a pokazuje inaczej niż jest w serwisówce....Chciałbym tą kwestie wyjaśnić żeby się nie okazało że biegi nie będą mi wchodzić czy coś jak wybiorę zły wariant ( no bo oba warianty są przecież inne) - proszę o pomoc -mile widziana wypowiedz samego Intra dlaczego tak kazał ustawić ten wałek a nie tak jak w serwisówce...... POZDRAWIAM

ETZ_PRORIDER - 2017-06-05, 12:30

W sumie nie ma różnicy jak ustawisz wałek. Ja nigdy go nie ustawiam na punkty ale jedynie tak, żeby jakiś bieg był w pełni włączony i tyle.
intr - 2017-06-05, 13:11

Obydwa są poprawne. W oryginalnej serwisówce są obie pozycje. Ja opisałem tą, bo sam tak robiłem.
dario81 - 2017-06-17, 09:00

Witam
Panowie pomóżcie! W tej chwili składam skrzynię biegów w ETZ 150 wg instrukcji Intra
http://hoth.amu.edu.pl/~i...rwis/serwis.htm i trapi mnie jedna wątpliwość: przy składaniu skrzyni w momencie kiedy widelec 011 z kołem przesuwnym 1 i 2 biegu musimy nałożyć na koło 1 biegu (te duże) to koło przesuwne 2 biegu wg Intra musi leżeć na zębatce 1 biegu a kły nie mogą się zazębiać... jak mam to rozumieć?? Fragment z instrukcji:
"Wałek krzywkowy należy ustawić tak, aby punkt kontaktowy czujnika luzu wskazywał miejsce na pokazany otwór w kadłubie (X). Bierzemy widelec (1) o oznaczeniach (011) i koło zębate przesuwne 1 i 2 biegu (2). Wkładamy widelec do przeznaczonego dla niego wyżłobienia w kole zębatym jak i wałku krzywkowym. Koło przesuwne (2) musi leżeć na zębatce 1 biegu. Kły nie mogą być zazębione."
Na filmie serwisowym https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs w czasie 14:53 widać że gościowi jednak te koło przesuwne ''wpadło'' we wnękę koła zębatego 1 biegu i nie leży na kole jak ma być wg Intra i tu jest sprzeczność... Jak mam to rozumieć- może ja żle coś zrozumiałem???? Proszę o odpowiedz ludzi którzy to składali , odpowiedz Intra mile widziana po raz kolejny :wink:

ETZ_PRORIDER - 2017-06-17, 19:06

Neśli wpadnie, fo się nic nie stanie. Podczas włączania 1 biegu też się zazębia i wszystko pracuje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group