To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - chromowane pierścienie plus nacinany tłok

Jack89 - 2017-07-05, 23:13
Temat postu: chromowane pierścienie plus nacinany tłok
Witam jestem nowy na tym forum ale może zainteresuje was ta przeróbka .
Robiłem remont silnika, wał po regeneracji nowa korba ,szlif cylindra nowy tłok itd. Po kilkudziesięciu kilometrach zastanawiało mnie co tak dzwoni w czasie jazdy w cylindrze a wiedz ściągnąłem cylinder wkładam pierścień do tulei żeby zmierzyć przerwę na pierścieniach ,a tam szczelinomierz 0,70mm wchodzi ,tłok a tuleja 0,10mm . Zapakowałam tłok ,cylinder do samochodu i udałem się do tego pana co mi robił szlifa, sam nie dowierzał że tak wyszło . Zaproponował małą modyfikacje tłoka , chromowane pierścienie plus nacinany tłok dla lepszego smarowania tulei , dodatkowo wokół tłoka ma się tworzyć jakieś ciśnienie czy coś tam żeby trzymało tłok na boki . Jeżeli nie pomoże to zrobi mi na 3 szlif na ciasno . Założyłem tłok po tej przeróbce i o dziwo nic nie dzwoni silnik zupełnie inaczej pracuje na plus . Co myślicie o tej przeróbce czy ktoś już coś takiego robił ?

krzysztof53 - 2017-07-06, 06:18

Witam e to mi się podoba choć nigdy nikt mi tego nie robil na tloku
Veteran - 2017-07-06, 11:40

Witam! :smile:
Hm... bardzo ciekawy patent! :piwo:
Jeśli to zda egzamin na dłuższą metę, to czemu nie.

czochu - 2017-07-06, 11:53

Bez przesady za dużo tych rowków... Jak już to tylko pomiędzy sworzniem a pierścieniami jak to jest u mnie http://forum.mz-klub.pl/download.php?id=26161 obecnie mam zestaw z 8 rowkami pod dolnym pierścieniem i zdaje bdb egzamin
krzysztof53 - 2017-07-06, 13:41

Witam za dużo czy za mało???E po całym tłoku może być lepsze smarowanie i jeśli przestał dzwonić czyli sprawdzone nie z kapelusza a doświadczenia.Może by tak a puchnących tłokach w Kitajcach????
wojtek.mz - 2017-07-06, 13:45

krzysztof53, Nie sprawdzony w trasach wiec nic nie wiemy. Zrobi ze 20 tyś to będziemy wiedzieć jak się sprawuje.
krzysztof53 - 2017-07-06, 22:08

Witam może na tym tłoku niesprawdzony ale skoro gościu tak robi to pewnie ma ju doświadczenie :oops:
wojtek.mz - 2017-07-06, 22:29

krzysztof53, Niedaleko mnie jeden też podobne rowki robił, ale jak motocykl idbieraleś od niego to tylko z przyczepką bo inaczej nie dał.
:lol:

Jack89 - 2017-07-06, 22:32

Założyłem tak jak na zdjęciu widać stary tłok, nowe pierścienie chromowane oczywiście pierścienie trzeba było dopasować to tulei i zrobić im rowki na zamki bo nie było. Jak na razie rewelacja nie dzwoni , silnik pracuje tak jakby lżej , bardzo ładnie wkręca się na obroty jak do tej pory zrobiłem coś ponad 100 km a co będzie dalej to się okaże . Dawniej na tym samym tłoku bez przeróbki jak jeździłem to czasem przy większych obrotach to wydawało się że coś się tam rozsypuje.
KolibeR - 2020-06-02, 20:40

Taka modyfikacja była robiona w silnikach mocno wysilonych, przykładowo silnik cz 516 w kartingu, maluchy w kjs itp, miało to zapewnić lepsze smarowanie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group