To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Motocykle inne - "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Patafil65 - 2017-07-24, 22:11
Temat postu: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe
Mam na dzieje że nie będziecie mieć mi za złe, że wstawię co jakiś czas na Forum link do aktualnego wpisu na moim blogu. Blog jest ściśle powiązany z moją pracą, czyli remontami i odbudową zabytkowych i współczesnych silników jak również całych motocykli. Zazwyczaj wpisy odzwierciedlają to co aktualnie robię w moim warsztacie, mam nadzieję, że zaakceptujecie tę formę mojej wypowiedzi. Ze swojej strony mogę obiecać cykl wpisów w tematyce Forum, a mianowicie na temat tuningu i zwiększenia pojemności, przez zwiększenie skoku tłoka w MZ ES250/2 , bo taki motocykl czeka również w kolejce do "drugiego życia" :smile: .

Natomiast obecnie całkowicie niespodziewanie i chyba najbardziej dla mnie, udało mi się zakończyć długofalowy projekt silnika wyścigowego Harley WR. Motocykle z tym silnikiem święciły triumfy w latach 40 i 50 XX wieku na najlepszych torach wyścigowych w USA. Często pozostawiał konkurencję z Europy w pobitym polu, ale miał jednego poważnego rywala Indiana. O tych właśnie wydarzeniach traktuje kolejny wpis:
https://cyclone-motor.blogspot.com/2017/07/incredible-racing-side-valves-ciag.html
Przyjemnego czytania ;-)
Pat

Veteran - 2017-07-26, 13:16

Należało by się przywitać, skoro to pierwszy post na tym forum. Ale nie rozumiem, dlaczego jest to Twój pierwszy post, skoro już czytałem wcześniej Twój blog.
A skoro mowa o historii (motoryzacji), to lata 40-te i 50-te należą do drugiej połowy wieku 19.
Rok 1951, to już początek wieku 20-go. Wiek 21 będzie w roku 2051 dopiero.

Co do Twoich projektów, to jestem pod wielkim wrażeniem. :piwo:
Widzę, że masz też literackie zacięcie. A nie masz czasem wrażenia, że słowo "mocno" niemal całkiem wyparło z polskiego języka słowo "bardzo"? :wink:

RYBA - 2017-07-26, 13:34

Nie chcę się wtrącać ale 1951 r to początek owszem ale II połowy XX wieku.
a wiek XXI mamy już teraz obecnie i zaczął się w 2001 r
Pozdrawiam :wink:

romanETZ - 2017-07-26, 15:30

Veteran, Coś Ci się z tymi wiekami pomyliło :sad: . Zajrzyj też do powitalni. :!:
Dodek - 2017-07-26, 15:47

Patafil65, masz spoko bloka - kiedyś intr wrzucał na sb do twojej przeróbki silnika od trophy 250 i 6 biegowej skrzyni rotaxa - tak wogole jeździ to ? :piwo:
Patafil65 - 2017-07-26, 20:57

Dodek napisał/a:
Patafil65 - kiedyś intr wrzucał na sb do twojej przeróbki silnika od trophy 250 i 6 biegowej skrzyni rotaxa - tak wogole jeździ to ? :piwo:

Osobiście widziałem na YouTube pierwsze jazdy :twisted: , dalszej historii nie znam, ale reklamacji jak dotąd nie było :wink:

storm007 - 2017-07-27, 08:49
Temat postu: Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe
Patafil65 napisał/a:
Mam na dzieje że nie będziecie mieć mi za złe, że wstawię co jakiś czas na Forum link do aktualnego wpisu na moim blogu.
Przyjemnego czytania ;-)
Pat

Ja przeczytalem caly Twoj blog i powiem ze bylo warto.

elektryk111 - 2017-07-27, 09:30

Veteran napisał/a:
A nie masz czasem wrażenia, że słowo "mocno" niemal całkiem wyparło z polskiego języka słowo "bardzo"?


To są dwa różne słowa i mają różne znaczemia,o czym jestem bardzo mocno przekonany. :smile:

Patafil65 - 2017-09-30, 19:34

Witam,od jakiegoś czasu nic się nie działo na moim blogu,więc i w tym temacie również, ale dziś coś drgnęło, choć nie na blogu. Żona zrobiła na jednej z moich stronek FB filmik, takie zebranie części mojej pracy z kilku lat dotyczące mojej autorskiej konstrukcji silnika opartej na silniku WL i Sportster Ironhead. Konstrukcję tą rozwijałem przez lata i wykonałem już ok 10 szt. tych silników, oto niektóre z nich w akcji. Miłego oglądania i nie zapomnijcie włączyć dźwięku :smile:
https://www.facebook.com/...46443632037647/
Polubienia mile widziane, bo to miód na moje skołatane nerwy :wink:

kosior30 - 2017-10-03, 13:58

Łeb jak sklep trzeba mieć do tego :o
Patafil65 - 2017-10-23, 17:52

Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga, jest nowy wpis dotyczący Indiana Chief'a 1200. Jak zwykle trochę historii i opis prac remontowych.
http://cyclone-motor.blog...-never-die.html

Patafil65 - 2017-10-29, 19:01

Na niedzielny wieczór , wpis dotyczący wykonania wzmocnionego wału do SHL Gazela, a tak na marginesie to przymierzam się do wykonania wału do ES 250/2 o skoku 72mm. Ale o tym w przyszłych odcinkach, miłego czytelnictwa:

http://cyclone-motor.blog...i-cor-tuum.html

intr - 2017-10-31, 08:47

Witam, dlaczego tylko na tokarce ? Na mój gust wydaje się, że jest to dosyć uciążliwe i geometrycznie skomplikowane wytaczać dziurę pod czop korbowodowy w ten sposób. Spora niecentryczność i waga wału uniemożliwia uzyskanie dużych prędkości skrawania przy tak małej dziurze a na prostopadłość suportu do wrzeciona też za bardzo nie ma wpływu.

Nam mój chłopski rozum wygodniej robi się takie rzeczy z wytaczadła na frezarce, którą można wytramować do wału lub wytaczarce, no ale każdy ma swoje metody :)

Patafil65 - 2017-10-31, 19:00

Nie chciałem frezarką przy pomocy wytaczadła, gdyż ciężko ustawić idealnie głowicę, choć to nie niemożliwe :wink: . Moim zdaniem tokarka robi to precyzyjniej, a małe prędkości i posuwy przy tej operacji to dla mnie norma, trzeba tylko trochę cierpliwości, potem i tak honuję otwory dla uzyskania gładkości. Ponad to będę wykonywał również wagi montowane przy pomocy stożków, to co zaprezentowałem to tylko wprawka, ale zadziałało. Co ciekawe dotarłem już po tym, do archiwalnych zdjęć z lat chyba 60-tych z początków fabryki produkującej do H-D tuningowe części silnikowe tzn. S&S -a i oni robili to tak samo tyle, że przy pomocy rewolwerówki. nie wiem jak to robią teraz, ale ich wały składają się idealnie, 0,01 to u nich standard.
Patafil65 - 2017-12-24, 01:01

Zapraszam do przeczytania najnowszego posta, a właściwie drugiej jego części dotyczącej remontu silnika Indiana z 1940 roku:
https://cyclone-motor.blogspot.com/2017/12/old-indians-never-die-ciag-dalszy.html
Tu można zapoznać się z treścią pierwszej części tego posta, jak zwykle jest też nieco historii :
http://cyclone-motor.blog...-never-die.html
Miłego czytelnictwa ;)

Patafil65 - 2018-01-21, 13:18

Witam
Pojawił się nowy wpis na blogu dotyczący tuningu silnika spalinowego. Wpis ten rozpoczyna serię artykułów o tuningu układu napędowego, w tym przede wszystkim silnika. Wpisy będą poparte przykładami ze światowej literatury motocyklowej i mojej praktyki warsztatowej, a przykładem będą motocykle amerykańskie 4T, lecz dużo treści jest uniwersalna i każdemu się przyda trochę ogólnej wiedzy. Zapraszam do odwiedzenia bloga :
http://cyclone-motor.blog...echaniczny.html
Nie bójcie się wertować bloga i czytać starsze wpisy, jest tam sporo wiedzy praktycznej, którą można wykorzystać do usprawnień swojego moto :wink: . Zapraszam.

kosior30 - 2018-01-21, 21:32

Dzięki za regularne wrzuty do nas :piwo:
Patafil65 - 2018-05-04, 21:50

kosior30 napisał/a:
Dzięki za regularne wrzuty do nas :piwo:

Dziękuję za sympatyczny odzew.
Dawno mnie nie było w tym temacie, a sporo się działo. Powstał wpis dotyczący projektowanego przeze mnie silnika Sokoła w trzech odsłonach, tzn. wersjach :
http://cyclone-motor.blog...-era-sokoa.html
Ale co najważniejsze skończyłem zaprojektowany i wykonany przeze mnie przyrząd do wykonywania i naprawy wałów między innymi do WSK-i i remontowanej mojej Tropki ES250/2 ale i również Sokoła. A to wszystko zostało opisane tutaj:
http://cyclone-motor.blog...rymentalne.html
Zachęcam również do czytania starszych postów, gdyż nie wszystkie są tutaj zamieszczane, a oferują wiedzę i praktykę w pigułce, może komuś się przyda ;) .
Zapraszam :) .

motomaciey - 2018-05-05, 05:52

Widziałem dziś na fb :piwo:
Patafil65 - 2018-06-21, 23:18

motomaciey napisał/a:
Widziałem dziś na fb :piwo:
Dzięki :grin:
Dawno nic nie pisałem na blogu i trochę się uzbierało, więc mam nadzieję na nowe tematy. Tymczasem coś n/t gaźników, trochę teorii, trochę praktyki remontowej. Carburator, jak mawiają za wielką wodą jest tematem zawsze aktualnym, a obserwuję tu na Forum nieustanną walkę z tą oporną materią. Może kogoś zainspiruję - mam nadzieję :
http://cyclone-motor.blog...or-linkert.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group