To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - Mz TS 250 1975r

Ricko41 - 2017-07-27, 11:12
Temat postu: Mz TS 250 1975r
Witam wszystkich.Niedawno zakupiłem mz ts 250 1975 rok za marne pieniądze.
Jak oceniacie? Niewidoczne cześci są w garażu.
Mój problem jest taki:
Poprzedni wlaściciel jezdzil nią do końca>potem stała 10 lat około
Przed remontem wizualnym-piaskowaniem ramy itd chciałbym ją odpalić
Kupilem nowy akumulator lecz po podłączeniu i przekreceniu stacyjki nie dał ani znaku
iskry również nie ma.Również zaciekawiło mnie czemu nie ma w niej bezpieczników
Nie chce kłaść od nowa instalacji gdyż zrobię to na odnowionej ramie.
Ale najpierw jak robie motocykl to wole mieć go mechanicznie sprawnego a póżniej wizualnie
Dlatego moje pytanie co może być nie tak?
Prosiłbym może o schemat ''na krótko'' czyli bez podlaczania stacyjki odrazu na regulator i żeby poszła iskra i żeby tska zagadala?? jest sens?
Czy szukać przyczyny.Styki przeczyściłem na regulatorze przejścia są na prądnice
I jeszcze jak wsadzam kluczyk to przekręca sie do okołą -przeskakuja pozycje i nie da sie wyjąć klucza ale chyba nie powinno się dać dookoła nią kręcić.
Mam również pytanie to z lewej strony regulatora to jest jakas kostka łączeniowa?
Zobaczcie z grubsza czy czegośtu brakuje.

schemat którym będe się posiłkuje to :http://pic.mz-forum.com/harry/index.html
Jest on w zakładce MZ
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

Tutaj zdjęcia maszyny :)

PS:tak widziałem tematy ale są to tematy z 2011 roku albo 2012 i z wygaśniętymi linkami do zdjęć i schematów.Ogólnie widzę że mało jest tematów dot. Mz Ts 250

halcik - 2017-07-27, 11:33

Na krótko, plus z akumulatora na zacisk cewki 15, a minus do silnika, np. przez jakąś śrubę.
Stacyjka do wyrzucenia, do po prawo to kostka widoczna zresztą na schemacie który podałeś

Ricko41 - 2017-07-27, 14:30

Tzn wiedzac ze instalacja jest teraz powiedzmy cala podpieta.Nic sie nie stanie jak zrobie to na krotko jak mowisz?
Tzw minus na silnik,jestem nie za dobry w elektryce.Mam go podpiąć gdzieś w okolicy pradnicy?

kosior30 - 2017-07-27, 14:44

Tylko dlatego, że się rozpisałeś i pododawałeś sporo zdjęć nie wyrzucam Ci do kosza - zwyczajnie szkoda mi Twojego zaangażowania. Ale lepiej, jakbyś swoje zaangażowanie skierował w stronę przeszukania forum, bo odpowiedzi na Twoje pytania już tutaj są.
halcik - 2017-07-27, 15:49

odpinasz wszystko za wyjątkiem kabla który idzie z silnika na cewkę na styk 1. W ten sposób możesz sprawdzić tylko silnik bez prądnicy.
kosior30 masz rację, dlatego pisze o podstawach

Ricko41 - 2017-07-27, 16:01

kosior30 szukalem sporo postow ale jak znajde to albo zdjecia nie sa aktualne albo jakies linki powygaszane.
Dopiero sie zaczynam uczyć mechaniki i elektryki przy motocyklach
Czyli daje plus na cewke i minus na silnik i powinno cykać tak? i zostawiam przewod co leci na styk 1

motomaciey - 2017-07-27, 16:14

Pisz poprawnie.
romanETZ - 2017-07-27, 16:28

Powinno to tak wyglądać - platynki i kondensator masz połączony do styku 1 cewki. Wyłącznik zapłonu sobie podaruj, tylko pamiętaj żeby odłączyć aku. po próbie palenia (przy zwartych platynkach cewka ma zasilanie - grzeje się i po czasie spali się). Plus z aku na 15 cewki. Minus pod dowolną śrubę wkręconą w ramę lub przy silniku (masa). Tak jak piszą koledzy. Odłącz regulator i prądnicę - coś masz zrąbane - prawdopodobnie regulator. Opór regulacyjny wzbudzenia prądnicy (ta cewka po prawej) wygląda na przypalony. Regulator ma rozłączać obwód wzbudzenia po uruchomieniu motocykla (jak prądnica zaczyna ładować), jeśli tak się nie dzieje przegrzewa się ten opornik.
Ricko41 - 2017-07-27, 17:05

Dzięki Roman.Spróbuję dziś i dam znać
Dzięki za rady chłopaki :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group