To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - 300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.

intr - 2017-08-09, 11:19

czochu napisał/a:
tłok almot 300 plus rowki smarujace pod pierścieniami oraz szlif na grubym honie

+ część pierścieniowa jest przerobiona, ani może nie wiesz a widać się sprawdza ;) (chociaż chyba mówiłem)

czochu - 2017-08-09, 13:23

:piwo:
mczmok - 2017-08-09, 22:10

ETZ_PRORIDER,
Dysze 135 mam w gaźniku30n2, który lepiej mi się spisuje z perspektywy czasu.
Mi bing na trasie nigdy nie palił więcej jak 5,5 litra na oryginalnej dyszy i ustawieniach więc nie wiem dlaczego u Adaxa etz paliła 7 litrów.
Ostatnio jechałem jaroqestem miał większa dyszę w Bingu o której była mowa na forum i bardzo nie równo mu etz chodziła, raz przyspieszył raz go zamulilo...
Stąd czasami przeróbka gaźnika wiąże się godzinami kombinowania w ustawieniach.

ETZ_PRORIDER - 2017-08-09, 22:12

Zgadza się, z gaźnikiem to nie jest tak chop-siup. Mi się trafiło, że 140 dała lepszy efekt niż 135 fabryczna a może 145 była by jeszcze lepsza? czas pokaże.
Adax - 2017-08-09, 23:51

Żeby nie było, że moja eta tak chleje bez opamiętania dodam, że potrafi też spalić 2,9l w dwie osoby ( tyle uzyskałem na rajdzie szlakiem piastowskim, jadąc z ESami) a 7 spaliła na trasie do DK, przy pełnym załadunku, czyli 2osoby, 3 nabite kufry i 2 dry bagi z namiotem itp. pod taki wiatr, że krzaczory i małe drzewka gięły się na 45°. Wiatr był taki, że na pełnej manecie eta zwalniała do 90.
Introwi chodziło raczej o to, że Bing na seryjnej dyszy jest w stanie przepompować tyle zupy.

kosior30 - 2017-08-10, 12:43

Dokładnie, mi 300tka w trasie nad morze w identycznych warunkach (też ledwie 90-95 dmuchała) i rozwalonym magnesie na zapłonie (troszkę losowo miała zapłon) spaliła 6,8. Jeszcze na starym silniku, ale już z bingiem jak wracaliśmy z Plosek, to przy ciągłej full manecie i 110 spaliła 7/100.
lipton - 2017-08-10, 14:17

Albo spalanie albo smarowanie dupy szkłem nie wytrzesz :lol:
czochu - 2017-08-10, 14:57

mczmok napisał/a:
ETZ_PRORIDER,
Dysze 135 mam w gaźniku30n2, który lepiej mi się spisuje z perspektywy czasu.
Mi bing na trasie nigdy nie palił więcej jak 5,5 litra na oryginalnej dyszy i ustawieniach więc nie wiem dlaczego u Adaxa etz paliła 7 litrów.
Ostatnio jechałem jaroqestem miał większa dyszę w Bingu o której była mowa na forum i bardzo nie równo mu etz chodziła, raz przyspieszył raz go zamulilo...
Stąd czasami przeróbka gaźnika wiąże się godzinami kombinowania w ustawieniach.

a ma 300? jeśli wszystko jest jak należy to po zmianie dyszy wcale nie trzeba regulować gaźnika. Mi, Orionowi , Liptonowi i paru innym osobą z mojej okolicy którym robiłem 300, po zmianie dyszy wystarczyło zakręcić i wykręcić śrubę składu mieszanki na ~0,5obr. i silnik pracował znakomicie , zero muła, zaś końcówka tłumika wypalona u każdego podobnie na rudo. Ale żeby tak było no to zapłon musi być ustawiony idealnie , zero przedmuchów na simeringach, oraz dolocie, dobrze zrobiona głowica oraz odpowiednia szczelina plus dobrze zrobiony szlif i odpowiednia uszczelka pod cylinder. I co jest bardzo ważne czysta rama od środka, wszystkie otwory w ramie powinny być zatkane lub nie, tak jak było to fabrycznie , żeby przez zakładając czysty filtr powietrza przechodziła taka ilość powietrza ile zakładali niemcy . Jeśli tak zrobimy to z Bingiem nie ma problemów ;) mi nigdy nie spaliła więcej jak 6,5 przy większej dyszy, czy to pod wiatr ,czy pod górkę, nawet przy stałej maxymalnej prędkości

mczmok - 2017-08-10, 21:43

czochu,
Jaroqest Ma 251 oryginalny, może dlatego.
Zresztą to co robi Intr to nie przeróbka na 300 tylko modyfikacja 300.
Moze być konieczność modyfikacji gaźnika.

intr - 2017-08-10, 21:58

Przyszła głowica to i końcowe obróbki przez piaskowaniem, jutro korundem i szkiełkiem całość, szlif na 300, przeróbka tłoka i po południu mam nadzieję będziemy już ogniem tłoka smagać :D
intr - 2017-08-10, 22:15

Adax napisał/a:
Introwi chodziło raczej o to, że Bing na seryjnej dyszy jest w stanie przepompować tyle zupy.

Dokładnie, jeżeli na serii potrafif wychlać 7 litrów, to wniosek jest taki że ma z czego ciągnąć. Gdyby zmienić dyszę na większą to by wyżłopała 8 albo 9 a motocykl turystyczny nie tylko musi być sprawny ale dosyć oszczędny. Nie wykluczam oczywiście, że będzie chciała więcej paliwa, niemniej zarówno czas wydechu jak i ssania + tłumi nie zmieniły się. Zmieni się tylko przepłukiwanie cylindra. Jutro się okaże, czy będzie sukces i intuicja mnie nie zawodzi czy doopa i będziemy utylizować g*wno wracając do oryginału.

intr - 2017-08-11, 17:41

Dupa z testów... Przyczyna prozaiczna, brak sworznia do 300 na półce, miałem 3 tłoki, myślałem że ze sworzniami a się okazało że nie, Musi całość poczekać do przyszłego tygodnia... ehhh.
Adax - 2017-08-11, 19:32

Tak teraz patrzę, że jak nie będzie to chciało chodzić to nic straconego, - powiększysz trochę szparkę w tłoku i będzie można nim browary otwierać! :P :piwo:
kosior30 - 2017-08-11, 19:36

https://youtu.be/SPDaZ--1RgE?t=1h45m ;)
lipton - 2017-08-11, 22:17

No właśnie po co ten otwór we tłoku jest panie Intr.
intr - 2017-08-11, 22:37

Te otwór zasila tylny port i dodatkowo wymusza przepływ mieszanki tłokiem, co jak pisałem wcześniej powinno dobrze robić chłodzeniu i smarowaniu. Cylinder tera jest pięciokanałowy a nie 4 kanałowy ;)
mczmok - 2017-08-12, 08:03

Adax,
Chodzić będzie napewno, i napewno lepiej niż fabryka robiła.
Moze tylo będzie konieczność dobrania ustawień odlotu i wydechu...

dex - 2017-08-12, 11:24

mczmok napisał/a:
ustawień odlotu i wydechu...

Odlot to będzie, jak to zacznie jeździć :D

elektryk111 - 2017-08-12, 11:40

Jak tak dalej pójdzie to japończyki kupią Intra,i kto nam będzie szlify robił. :cry:
Marcin W. - 2017-08-12, 13:14

intr, Jak bardzo można sobie pozwolić na robienie w tym tłoku "okienka"?- Osłabi to jakoś znacząco jego wytrzymałość? i czy "okienko" będzie miało taki sam kształt jak ten piąty dodatkowy kanał przepłukujący? :piwo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group