To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - 300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.

intr - 2018-06-08, 10:46

jak straci os sworznia to jak to naprawisz? tak dla przykladu :) to ja wole przetoczyyc po swojemu i tez dziala ino krócej ;) jak by lac syntetyk pewnie chocilby do dzisiaj ale to za drogo wychodzi. lepeij tloka kupic po 8 - 10 tys....
Stefa_no1 - 2018-06-08, 11:18

A no poszedłbym do półki sklepowego magazynu, gdzie leżą tłoki, wybrał jakiegoś bubla z za ciasnym otworem pod sworzeń, żeby było z czego zbierać po obróbce cieplnej i czymś (nie wiem, rozwiertakiem ? :mrgreen: ) zabielił otwory na odpowiedni wymiar. Nie wyjdzie prostopadle- to hmmm.. to korbę bym kątował :?
Nie wiem, ja się na obróbce metali nie znam :torba": Dodam, że osobiście również wolałbym zmieniać co 8tys.km przerobionego tłoka. Więc moje pytanie, trzeba rozpatrywać pod kontem próby dogodzenia amatorom doznań akustycznych :mrgreen: :piwo:

intr - 2018-06-08, 12:53

mysle ze dobre zatyczki sa rozwiazaniem ekonomicznie duzo bardziej uzasadnionym ;)
mczmok - 2018-06-08, 13:24

intr napisał/a:
Tam gdzie dmucha kanałem jest trochę chłodniej, bo na wysokości kanału jest czysto, ale zaraz nad kanałem już temp rośnie a po stronie wydechu to już masakrejszyn zupełny.

A ja dalej się upieram że pierście nie trzymają - zobacz jaki prosty ślad nagaru na pierwszym tłoku oraz miejce zatarcia blisko zamka.
Tłok przy przejściu kierunku ruchów drga i końce pierścieni też, wtedy przepuszcza kompresję/gazy spalania i rośnie temperatura tłoka w tym miejscu.
Faktycznie pierścienie pochodzą z tego modelu Renówki 1.5 - są żrobione z stali szlachetnej i o wiele bardziej sprężyste niż żeliwne do tego mają kąt przylegania do płaszczyzny cylindra inny niż 0 stopni.
kolega który je założył stwierdził że mają dużo niższy współczynnik tarcia, co również powoduje niższą temepraturę...
Z tym , ze piersicienie w ETZ puszczają komprechę swiadczy fakt że jadąc 90 km/h na 4 biegu temperatura cylindra jest niższa niż jadą na 5 biegu, moje doswiadczzenia z ostatnich 4 sezonów.
Co się zmienia? Ciśnienie pracy bardziej obciążonego silnika - są większe przedmuchy i temperatura schodzi w dół tłoka.
Te same obroty na niższym biegu niegdy nie spowodują chwycenia tłoka co może zdarzyć się na wyższm...
Juz kiedyś pisałem, że rozmawiałem z uczniem (obecnie ma ok60 lat) gościa któy na 2t z epoki MZ zjadł zęby co stwierdził?
Że przyczyną wcześniejszego żużycia wału jest w dużej mierze wzrost temperatury jego pracy gdy pierścienie przepuszczają - jeżeli dotyczy to wału to również i tłoka.
Kilkadziesiąt km temu założyłem gażnik 30n3-1, który np. w Stazecie opisany jest jako niemiecki (wewnątrz oznaczenie MZA) i powiem że narazie działa super - temperatura silnika OK. Z końcową opinią wstrzymam się jednak do paru tys. km.
Z tym że zmieniłem dysze na 135 przy 130 temeperatura pracy silnika jest wyższa.
Może w tym kierunku jaki opisałem warto iść bo zmodyfikowana 300 Romku jest bardziej obciążona na 5 biegu z powodu większej zębatki a co za tym idzie silnink działa na większym ciśnieniu i pierścienie mogą nie trzymać...
Poza tym jednak nowy tłokw starym cylindrze może mieć większe drgania bo właśnie na przejciu gładz się najbardziej żużywa.

intr - 2018-06-08, 13:45

no tutaj wyraźnie nie trzymają już, ale ja mówię o spodzie tłoka gdzie nie ma pierścieni a się olej koksuje. Nie pamiętam po jakim przebiegu, ale strzelam że gdzieś w połowie patrzyliśmy do cylindra przez kolanko i nie puszczał pierwszy, więc przypuszczalnie jakby jakoś temperaturę obniżyć, żeby się nie zapiekły to by trzymały dalej lub lać full syntetyk co ma temperaturę zapłonu 270 stopni a nie 70 stopni jak malina orlenowa. Niemniej to jest i toczeni i dodatkowy kanał co tyłem dmucha i pewnie kolebie tłokiem...

No takie bolączki wieku dziecięcego prototypa :P

Niemniej stosowanie full syntetyka w motocyklu co robi tysiące km, przy cenie tłoka 130 zł jest ekonomicznie nieuzasadnione i żal testować nawet. Wytestujemy powłoki na tłoku, może coś polepszy...

mczmok napisał/a:
Może w tym kierunku jaki opisałem warto iść bo

Ale pierścięń 76 mm do średnicy 75,50 ? eee, jak zrobimy pierwszy szlif, to jak najbardziej można pomyśleć.

mczmok - 2018-06-08, 13:48

intr napisał/a:
Wytestujemy powłoki na tłoku, może coś polepszy...

Moja rada - wg opini gościa (tego samego z pierścieni Renaul) robił Nikasil i po niewielkim przebiegu , kilkusste km czy tysiąca dwóch - nie było powłoki.

intr - 2018-06-08, 13:52

no ale powłoka to głównie na denko, ceramiczna izolacyjna. Tylko muszę jeszcze sprawę omówić ze znajomym majstrem co ma większe doświadczenie z tym w Simsonach.
mczmok - 2018-06-09, 08:13

intr,
To jest powód dlaczego w trakcie docierania używam rycyny robi się powłoka z nagaru

Leinad_MZ - 2018-06-09, 22:13

Widzisz Adax tak się kończy pizdowanie przy ognisku na zlocie o późnych godzinach nocnych gdy inni chcą już odpocząć jak ja jechałem jeszcze miała power :piwo:
elektryk111 - 2018-07-15, 08:25

Film z pomiaru etz na sterydach.Nieobrabiany.Niepubliczny.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

intr - 2018-09-08, 13:28

tadaaam :) prosto z emmenrausha :)

cyfra juz sie lepiej zgadza a amatorzy przebiegu jak ja tez cos z tego odczytaja :) wiecej jak Adax wroci.

intr - 2018-09-08, 13:35

i cyfry... Wiecej niutona i nizej niz w Mz 500 u mnie... tlumik seria gaznik mikuni jak poprzednio... cyfra z drogiego pomiaru...
Mario-150 - 2018-09-08, 13:55

Szacun ! :piwo:
kosior30 - 2018-09-08, 22:45

Liczby i rozkład imponujące, tylko skąd ta ciągła zadyszka przed 4tys.? :roll:
ETZ_PRORIDER - 2018-09-08, 22:48

To występuje nawet w zwykłej 300ccm tzn w robionej. Dziś pizdowałem z Paulinką pod wieczór i jest to samo, czuć to na trasie na 5 biegu najbardziej. Chwilę przymuli i rwie dalej.
intr - 2018-09-09, 13:46

To jest tłumik i cały układ dolotowy, w którym nic nie zmienialiśmy. To ma każda MZ, seryjna 250 też, jeżeli silnik pracuje z oryginalnym osprzętem. Se tera można zobaczyć, gdzie jest prawie 37 Nm steryda na tej skali momentu od 250 ;)


ETZ_PRORIDER - 2018-09-09, 16:22

Teraz chyba wszystko już jasne :)
wojtek.mz - 2018-09-10, 09:25

Mario-150 napisał/a:
Czyli dupy to nie urywa. A tyle szumu bylo o to jak to pieknie chodzi
Widzisz jednak urywa :piwo:
mczmok - 2018-09-10, 10:42

intr,
A teraz do porówniania trzeba by wyhamować 300 bez przeróbek :-) najlepiej na tej samej hamowni.
Po moich doświadczeniach wiem, pomiędzy 250 a 300 największa różnica jest momencie.

intr - 2018-09-10, 12:17

Mam oryginały, wrzucam skana pomiaru, gdzie można dobrze odczytać wyniki :)

Wykres fabryczny serii 300 jest gdzieś w tym temacie nałożony na 251. 300 Ma lepszy dół, a górą 30 Nm, tylko że trochę dalej. Później zrobię taki wykres w exelu, gdzie nałożymy odczyt serii 250, 300 oraz na to mój wykres. Wrzucę też filmik z pomiaru, gdzie widać wynik, żę to na pewno ta ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group