Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - 300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.
intr - 2018-06-08, 10:46
jak straci os sworznia to jak to naprawisz? tak dla przykladu to ja wole przetoczyyc po swojemu i tez dziala ino krócej jak by lac syntetyk pewnie chocilby do dzisiaj ale to za drogo wychodzi. lepeij tloka kupic po 8 - 10 tys....
Stefa_no1 - 2018-06-08, 11:18
A no poszedłbym do półki sklepowego magazynu, gdzie leżą tłoki, wybrał jakiegoś bubla z za ciasnym otworem pod sworzeń, żeby było z czego zbierać po obróbce cieplnej i czymś (nie wiem, rozwiertakiem ? ) zabielił otwory na odpowiedni wymiar. Nie wyjdzie prostopadle- to hmmm.. to korbę bym kątował
Nie wiem, ja się na obróbce metali nie znam Dodam, że osobiście również wolałbym zmieniać co 8tys.km przerobionego tłoka. Więc moje pytanie, trzeba rozpatrywać pod kontem próby dogodzenia amatorom doznań akustycznych
intr - 2018-06-08, 12:53
mysle ze dobre zatyczki sa rozwiazaniem ekonomicznie duzo bardziej uzasadnionym
mczmok - 2018-06-08, 13:24
intr napisał/a: | Tam gdzie dmucha kanałem jest trochę chłodniej, bo na wysokości kanału jest czysto, ale zaraz nad kanałem już temp rośnie a po stronie wydechu to już masakrejszyn zupełny. |
A ja dalej się upieram że pierście nie trzymają - zobacz jaki prosty ślad nagaru na pierwszym tłoku oraz miejce zatarcia blisko zamka.
Tłok przy przejściu kierunku ruchów drga i końce pierścieni też, wtedy przepuszcza kompresję/gazy spalania i rośnie temperatura tłoka w tym miejscu.
Faktycznie pierścienie pochodzą z tego modelu Renówki 1.5 - są żrobione z stali szlachetnej i o wiele bardziej sprężyste niż żeliwne do tego mają kąt przylegania do płaszczyzny cylindra inny niż 0 stopni.
kolega który je założył stwierdził że mają dużo niższy współczynnik tarcia, co również powoduje niższą temepraturę...
Z tym , ze piersicienie w ETZ puszczają komprechę swiadczy fakt że jadąc 90 km/h na 4 biegu temperatura cylindra jest niższa niż jadą na 5 biegu, moje doswiadczzenia z ostatnich 4 sezonów.
Co się zmienia? Ciśnienie pracy bardziej obciążonego silnika - są większe przedmuchy i temperatura schodzi w dół tłoka.
Te same obroty na niższym biegu niegdy nie spowodują chwycenia tłoka co może zdarzyć się na wyższm...
Juz kiedyś pisałem, że rozmawiałem z uczniem (obecnie ma ok60 lat) gościa któy na 2t z epoki MZ zjadł zęby co stwierdził?
Że przyczyną wcześniejszego żużycia wału jest w dużej mierze wzrost temperatury jego pracy gdy pierścienie przepuszczają - jeżeli dotyczy to wału to również i tłoka.
Kilkadziesiąt km temu założyłem gażnik 30n3-1, który np. w Stazecie opisany jest jako niemiecki (wewnątrz oznaczenie MZA) i powiem że narazie działa super - temperatura silnika OK. Z końcową opinią wstrzymam się jednak do paru tys. km.
Z tym że zmieniłem dysze na 135 przy 130 temeperatura pracy silnika jest wyższa.
Może w tym kierunku jaki opisałem warto iść bo zmodyfikowana 300 Romku jest bardziej obciążona na 5 biegu z powodu większej zębatki a co za tym idzie silnink działa na większym ciśnieniu i pierścienie mogą nie trzymać...
Poza tym jednak nowy tłokw starym cylindrze może mieć większe drgania bo właśnie na przejciu gładz się najbardziej żużywa.
intr - 2018-06-08, 13:45
no tutaj wyraźnie nie trzymają już, ale ja mówię o spodzie tłoka gdzie nie ma pierścieni a się olej koksuje. Nie pamiętam po jakim przebiegu, ale strzelam że gdzieś w połowie patrzyliśmy do cylindra przez kolanko i nie puszczał pierwszy, więc przypuszczalnie jakby jakoś temperaturę obniżyć, żeby się nie zapiekły to by trzymały dalej lub lać full syntetyk co ma temperaturę zapłonu 270 stopni a nie 70 stopni jak malina orlenowa. Niemniej to jest i toczeni i dodatkowy kanał co tyłem dmucha i pewnie kolebie tłokiem...
No takie bolączki wieku dziecięcego prototypa
Niemniej stosowanie full syntetyka w motocyklu co robi tysiące km, przy cenie tłoka 130 zł jest ekonomicznie nieuzasadnione i żal testować nawet. Wytestujemy powłoki na tłoku, może coś polepszy...
mczmok napisał/a: | Może w tym kierunku jaki opisałem warto iść bo |
Ale pierścięń 76 mm do średnicy 75,50 ? eee, jak zrobimy pierwszy szlif, to jak najbardziej można pomyśleć.
mczmok - 2018-06-08, 13:48
intr napisał/a: | Wytestujemy powłoki na tłoku, może coś polepszy... |
Moja rada - wg opini gościa (tego samego z pierścieni Renaul) robił Nikasil i po niewielkim przebiegu , kilkusste km czy tysiąca dwóch - nie było powłoki.
intr - 2018-06-08, 13:52
no ale powłoka to głównie na denko, ceramiczna izolacyjna. Tylko muszę jeszcze sprawę omówić ze znajomym majstrem co ma większe doświadczenie z tym w Simsonach.
mczmok - 2018-06-09, 08:13
intr,
To jest powód dlaczego w trakcie docierania używam rycyny robi się powłoka z nagaru
Leinad_MZ - 2018-06-09, 22:13
Widzisz Adax tak się kończy pizdowanie przy ognisku na zlocie o późnych godzinach nocnych gdy inni chcą już odpocząć jak ja jechałem jeszcze miała power
elektryk111 - 2018-07-15, 08:25
Film z pomiaru etz na sterydach.Nieobrabiany.Niepubliczny.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
intr - 2018-09-08, 13:28
tadaaam prosto z emmenrausha
cyfra juz sie lepiej zgadza a amatorzy przebiegu jak ja tez cos z tego odczytaja wiecej jak Adax wroci.
intr - 2018-09-08, 13:35
i cyfry... Wiecej niutona i nizej niz w Mz 500 u mnie... tlumik seria gaznik mikuni jak poprzednio... cyfra z drogiego pomiaru...
Mario-150 - 2018-09-08, 13:55
Szacun !
kosior30 - 2018-09-08, 22:45
Liczby i rozkład imponujące, tylko skąd ta ciągła zadyszka przed 4tys.?
ETZ_PRORIDER - 2018-09-08, 22:48
To występuje nawet w zwykłej 300ccm tzn w robionej. Dziś pizdowałem z Paulinką pod wieczór i jest to samo, czuć to na trasie na 5 biegu najbardziej. Chwilę przymuli i rwie dalej.
intr - 2018-09-09, 13:46
To jest tłumik i cały układ dolotowy, w którym nic nie zmienialiśmy. To ma każda MZ, seryjna 250 też, jeżeli silnik pracuje z oryginalnym osprzętem. Se tera można zobaczyć, gdzie jest prawie 37 Nm steryda na tej skali momentu od 250
ETZ_PRORIDER - 2018-09-09, 16:22
Teraz chyba wszystko już jasne
wojtek.mz - 2018-09-10, 09:25
Mario-150 napisał/a: | Czyli dupy to nie urywa. A tyle szumu bylo o to jak to pieknie chodzi | Widzisz jednak urywa
mczmok - 2018-09-10, 10:42
intr,
A teraz do porówniania trzeba by wyhamować 300 bez przeróbek najlepiej na tej samej hamowni.
Po moich doświadczeniach wiem, pomiędzy 250 a 300 największa różnica jest momencie.
intr - 2018-09-10, 12:17
Mam oryginały, wrzucam skana pomiaru, gdzie można dobrze odczytać wyniki
Wykres fabryczny serii 300 jest gdzieś w tym temacie nałożony na 251. 300 Ma lepszy dół, a górą 30 Nm, tylko że trochę dalej. Później zrobię taki wykres w exelu, gdzie nałożymy odczyt serii 250, 300 oraz na to mój wykres. Wrzucę też filmik z pomiaru, gdzie widać wynik, żę to na pewno ta
|
|
|