To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - 300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.

intr - 2018-10-16, 10:33

Zrobilim próby wydechu rajsing co krążył po emzeciarzach i trafił do nas.

Niestety dużo hałasu a jazdy nic. Na samym początku wydawało się, że górą lepiej idzie, i jest żwawa na pierwszych biegach, bardziej liniowo przyspiesza i wyżej kręci. Halas rzutuje na odbiór mocy bez dwóch zdań.

Niemniej próba prędkości maksymalnej wszystko wyjaśniła ;)

Najlepsze co nam wyszyło, to poniższe zdjęcie. To be continued ;)

czochu - 2019-05-30, 23:08

Byłem swoją 300 na hamowni. Zwykle 300 robione u intra.
Mario-150 - 2019-05-31, 00:04

Az sie prosi o zawor membranowy. :spam:
jaroquest - 2020-03-20, 16:46

intr napisał/a:
Zgodnie ze zlotowymi rozprawkami na temat przeróbki na 300 wychodzi dodatkowo, że tłok w DMP ma w niektórych przypadkach możliwość uderzenia o karter, tj pojawiający się w świetle cylindra przy wytoczeniu na 300 nadlew. Należy więc sprawdzić, czy w żadnym możliwym położeniu tłoka nie występuję w/w kolizja. Korekcji można dokonać albo podpiłowując tłoka albo frezując dremlem karter. Przy czym lepiej zawsze zdejmować z karteru, gdyż piłowanie tłoka wpływa na czas rozrządu na ssaniu.


Na zdjeciu poniżej zaznaczyłem na czerwono miejsca które trzeba podszlifować.

Wolf - 2020-03-23, 13:05

Popieram wykonanie Jaroquesta oraz zlotowiczów, silnik Michallresa 251/300, 1mm wystarczy.


czochu - 2020-03-23, 13:08

U Oriona również szlifowalismy kartery w tym miejscu dremlem .
Wolf - 2020-03-23, 13:17

Zapobiegawczo warto przed złożeniem a dodaje tyle z pojemności podciśnienia co pół odwiertu pod zawór dozownika.
jaroquest - 2020-03-23, 19:41

Bo jak nie to wiecie co Was czeka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ETZ_PRORIDER - 2020-03-23, 20:25

Tłok jebiot w karterot i maszina nie idiot.
dex - 2020-03-24, 03:39

Maszinu niet idiot. Operator idiot :D
Wolf - 2020-03-24, 09:19

To jest właśnie kara za to że na trasie się co 100km nie zatrzymuje bo te silniki się przegrzewają! :lol:
lipton - 2020-03-25, 22:29

I tak już przedmuchy miał widać po bokach.
tomek@1966 - 2020-03-26, 20:11

Skąd ja znam to zdjęcie ? :hmm:
ETZ_PRORIDER - 2020-03-26, 20:48

Pewnie widziałeś na rodzinnych fotografiach w albumie rodowym. :piwo:
jaroquest - 2024-03-08, 14:23

Ja się mogę pochwalić ,że już swoją 300 od 2021r. zrobiłem lekko ponad 10 tys km.
Zaliczyłem już dwa widowiskowe zatarcia z zablokowaniem tylnego koła.
Pierwsze w 2022r w drodze na rozpoczęcie do Zgona, drugie w 2023. Oba przy prędkościach grubo ponad 130km/h.
Za każdym razem po ok 5min bez problemu etka znowu odpalała. Ciśnienie sprężania cały czas ponad 10 bar. I etkę cały czas użytkuję normalnie.
Dopiero w tym roku przed rozpoczęciem sezonu postanowiłem zajrzeć do tłoka (Almot)...

Prezentuję się on tak jak na zdjęciach poniżej:
Zdjęcia od góry lewa strona, prawa strona, przód i ostatnie tył tłoka...
Co o tym myślicie :?:

ETZ_PRORIDER - 2024-03-08, 17:50

Jak na almota wygląda wyśmienicie, zgodnie z normą :lol: mój po zacierce na A1 wyglądał bardzo podobnie ale w moim przypadku zacier był solidny bo już nie miała ciśnienia i nie odpaliła. U Ciebie jak odpuściła za każdym razem to ok.
kosior30 - 2024-03-08, 19:04

Ideanalnie :lol:
boaooooo - 2024-03-08, 19:27

pocos go wyciagal drugie 10 tys by polatal
evil866 - 2024-03-08, 19:35

Zastanawia mnie czy jest jakaś alternatywa dla tłoka od Almotu dla ETZ 300?
jaroquest - 2024-03-08, 19:50

Spoko :mrgreen: , też uważam ,że źle nie wygląda :twisted: .
Po czyszczeniu i delikatnym wyrównaniu zadziorów papierem 400 tłok ląduje z powrotem na swoje miejsce i kręcimy kolejne kilometry :cool: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group