To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - 300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.

czochu - 2017-08-12, 13:58

Marcin W. napisał/a:
intr, Jak bardzo można sobie pozwolić na robienie w tym tłoku "okienka"?- Osłabi to jakoś znacząco jego wytrzymałość? i czy "okienko" będzie miało taki sam kształt jak ten piąty dodatkowy kanał przepłukujący? :piwo:

W niektórych silnikach crossowych z membraną masz o wiele większe nacięcia i nic się z ym nie dzieje ;)

intr - 2017-08-12, 18:29

Marcin W. napisał/a:
intr, Jak bardzo można sobie pozwolić na robienie w tym tłoku "okienka"?- Osłabi to jakoś znacząco jego wytrzymałość? i czy "okienko" będzie miało taki sam kształt jak ten piąty dodatkowy kanał przepłukujący?


Ciężkie pytanie, tutaj okienko wynika bezpośrednio z potrzeby i założeń. Nie chciałem aby było za blisko pierścienia a w dół też są ograniczenia aby była odpowiednia odległość od okna ssącego w dolnym zwrocie tłoka. W założeniu port powinien się pokrywać z wycięciem w tulei, tak aby był cały czas otwarty, gdy przechodzi przez boostporta. Szerokość taka jak kanał, tj 20 mm a wysokość 6 mm.

intr - 2017-08-17, 17:19

Już po testach :twisted: Zaraz wkleję link do filmu podsumowującego...
intr - 2017-08-17, 17:32

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Matfiej - 2017-08-17, 17:37

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tyle emocji związanych z projektem, a na koniec można podsumować:
https://www.youtube.com/watch?v=fMt6RPvD4Ms :D

A tak serio, komentarz Adaxa jest na serio? Jeśli rzeczywiście jest muł - masz jakiś plan na insze przeróbki? Będziesz dalej drążył temat?

halcik - 2017-08-17, 21:29

Ale, ale, po takich przeróbka gazior też pewnie wymaga regulacji, jak nie wymiany dyszy. Rozrządu też był przecież ruszany
intr - 2017-08-17, 21:55

Prawdopodobnie jutro będziemy dżidować autobanem, to się odmuli mam nadzieję ;)
ETZ_PRORIDER - 2017-08-17, 21:55

A ja myślałem, że to moja eta klepie :D ten hałas to z zabieraka?
lipton - 2017-08-17, 22:50

Gęba się śmieje to na pewno dobrze idzie.
intr - 2017-08-17, 22:54

Jeszcze jeden film wyprowadzanie do pierwszego odpalenia.

https://youtu.be/dmBCMISVlWk

A nagrań jak idzie nie mam w najlepszej jakości, dopiero może z 50 km ma zrobione i się wszystko układa dopiero.

dex - 2017-08-18, 08:41

Przydałaby się hamownia po dotarciu i byłoby jasne, jak modyfikacja wpływa na charakterystykę. Chłopaki po dzisiejszej trasie już coś więcej pewnie powiedzą w temacie.
intr - 2017-08-19, 23:30

Eta już po teście sprawnościowym ;) ok 900 km przejechane na cylindrze w tempie autostradowym, bez żadnych problemów. Mocy już zdecydowanie nabrała, jest teraz czas na ewentualne dostrojenie zapłonu. Wykresy z kawałka autostrady drogi powrotnej poniżej. Milicyjna cisnęła ile fabryka dała z manetą na opór na całym tym odcinku, jak wiatr pozwalał tak się rozpędzała. Top speed w drodze powrotnej jak widać, w stronę do warszawy zwykle warunki są lepsze i może do 130 by pykło. Przyspieszenie w całym zakresie obrotów lepsze z wolnej prędkości niż milicyjna, która jest niżej przełożona. Wcześniej ety, oczywiście do pewnej prędkości szły praktycznie tak samo. Spalanie przy takiej jeździe 6 litrów. Tyle samo co milicyjna spalała, czasami 0,5 l mniej... Ogólnie moc jest, ale nie ma jak jej wykorzystać. Koniec obrotów jest na 5,5 tyś na obrotomierzu niezależnie od biegu. Tłumik w tej ecie też jest trochę przemodelowany upadkiem i też nie wiadomo, jak to wpływa na rezonans na wysokich obrotach, niemniej przypuszczalnie, biorąc pod uwagę jak sprawnie nabiera prędkości przy zastosowaniu zębatki 21z, fizyczne 140 km/h przy dobrej pogodnie i bez kufrów i załadunku pęknie.

Jak dokładnie wygląda charakterystyka pokaże hamownia, niemniej jak narazie jest to najszybsza eta w PMI, a Ety z PMI są jednymi z najszybszych ;)

intr - 2017-08-19, 23:33

Jeszcze Wojtek może jakieś uwagi dorzuci, będzie druga opinia i na razie tyle...
intr - 2017-08-19, 23:39

i jeszcze parę zdjęć.

Po ok 50 km ciągadłem głowice, przed samym wyjazdem o 7, bo stwierdziłem, że za mocno dopreżyłem. Jak wyglądało w środku widać na zdjęciach. Widać że z tyłu tłoka też dmucha.

Widać też jak tłumik wygląda i jak Eta wygląda po powrocie do domu :)

wojtek.mz - 2017-08-19, 23:57

intr napisał/a:
niemniej jak narazie jest to najszybsza eta w PMI
Na tym wyjeździe tak, ale moja niebieska osiągnęła kiedyś 127 km/h :piwo: Ale potwierdzam co pisze Intr :piwo: :piwo: :piwo:
intr - 2017-08-20, 00:11

Ta możę by i poszła 128, ale strach było cisnąć almota na dotarciu. Instrukcja mówi, ze na dotarciu to nie więcej jak 100 :P Ale ja się jak widać nie stosuje ;)
wojtek.mz - 2017-08-20, 00:13

intr, :piwo: :piwo: :piwo:
mczmok - 2017-08-20, 07:46

Cytat:
Koniec obrotów jest na 5,5 tyś na obrotomierzu niezależnie od biegu

Dlatego przydała by się membrana, szczególnie aby wykorzystać dodatkowy kanał odlotowy.
Membrana zwiększa napełnienie komory korbowej i zapobiega cofaniu mieszanki.
Jak pisałem z membraną etz osiąga ponad 8000 na czwartym biegu.

ETZ_PRORIDER - 2017-08-20, 12:24

Ten wydech to na 100% nie pomaga w rezonansie. W mojej byłej 251 miałem oryginał wydech bez wgnieconego dyfuzora było wszystko w porzadku. Pewnego razu jadąc z kuzynem wypadlim z drogi prosto na kupę kamieni ułożonych pod drogą. Niestety w tym momencie się dyfuzorowi dostało i zrobił się płaski. Dźwięk to weź nawet nie pytaj a mocy ubyło wyraźnie. Jakbym miał za małą dysze główną. Po wymianie tłumika wróciło wszystko do normy. Także ma to na pewno znaczenie.
intr - 2017-08-20, 21:27

Zębatka 21 zamontowana i testy się odbyły. Jeszcze cały układ wydechowy będziemy przekładać na nieuszkodzony. W tych samych warunkach testowaliśmy 2 ety na tej samej trasie. ETA Wojtkowa fabryczne osiągi 120 km/h. ETA na zębatce 21 wolniejsza niż poprzednio 124 km/h. Niemniej wracając nie dałem za wygraną i pocisnąłem full opór i 131 a tak telepało etą że myślałem, że pójdzie w powietrze... Jeszcze trzeba będzie dostroić zapłon, zobaczymy jak z dyszami. Niemniej na 21 bardzo przyjemnie się jeździ, dynamika w okolicach 90 jest super. Na piątym biegu z 3 tyś na 21 spokojnie przyspiesza. Jak się polepszy na górze na nieuszkodzonym tłumiku i pójdzie na wyższe obroty a Adaxowi będzie pasować, to moim zdaniem będzie można tak zostawić. Ma niższe obroty i mniej powinna palić. 140 nawet jak z górki pójdzie to raczej nie prędkość do jazdy., już przy 130 zaczynało tak telepać, że strach było jechać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group