To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - 300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.

sIaj - 2017-08-20, 22:02

mczmok napisał/a:
Jak pisałem z membraną etz osiąga ponad 8000 na czwartym biegu.
Na tych obrotach cewka pracuje już dosyć poniżej potrzebnego jej czasu na naładowanie. Bez wymiany układu zapłonowego trochę by to nie miało sensu.
Matfiej - 2017-08-21, 11:19

A tłumok-spawak liczony konkretnie pod ten cylinder? Warto byłoby pchać się w coś takiego czy nie, skoro tylko zmienione zostało płukanie cylindra, a wszelkie inne czasy miały zostać takie same?
intr - 2017-08-21, 11:32

Moim zdaniem nie, bo to nie miał być super tuning, tylko sprawny motocykl turystyczny, bez udziwnień i wyglądzie oryginała. Dlatego został m.in symetryk, bo jedna rzecz do psucia na trasie mniej a te ETY robią kilometry i trasy konkretne.

Jaka jest charakterystyka pokażę hamownia, niemniej na mój gust ten silnik w zakresie 3 - 4 świetnie sobie radzi z 21z i naprawdę przyjemnie się lata. Rusza płynnie z obrotów biegu jałowego, nie ma żadnej turbo dziury jak to normalna 250 ma w swojej naturze. Adax dzisiaj odebrał Etę i będzie testował pod siebie. Już na filmie z pierwszego odpalenia widać jak dół obrotów poszedł do góry i wyrwało mnie na koło z gazu, bo się totalnie nie spodziewałem, że tak wyrwie. Wtedy była 19z założona. Zwróćcie uwagę jakie obroty ma wtedy, praktycznie z jałowych wchodzi i jak dalej przy zawracaniu buksuje kołem non stop, jak lekko kręci w piachu na kostce oponie przy relatywnie niskich obrotach. Przez to mi się tak micha cieszy ;)

https://youtu.be/dmBCMISVlWk?t=1m11s

Adax pojeździ, zmienimy tłumik w międzyczasie i mam nadzieję napiszę parę słów od siebie.

Matfiej - 2017-08-21, 11:54

Dyn, dynnn, dynn, dyyyynnnn :cool3: . To czekam(y) na jakieś info.
Adax - 2017-08-21, 12:01

Właśnie odebrałem moją etę i oto moje nieobiektywne odczucia. Nieobiektywne bo przesiadłem się po całym weekendzie na Skorpionie.
Pierwsze wrażenie, odczuwalne jeszcze przed docieraniem, że znacznie łatwiej, płynniej się teraz rusza, czyli lepsza elastyczność z samego dołu. Poza odczuwalną poprawą elastyczności w dolnym zakresie obrotów, teraz na 21 zębach jeździ się nią bardzo podobnie, biorąc pod uwagę dynamikę, do oryginalnego zestawu, lecz wartości na zegarach są bardziej przyjazne turystyce. Na starym zestawie moja prędkość podróżna to było 110/115 i ok. 5000 rpm a teraz przy tej samej prędkości jest ok. 4200 rpm. Więc liczę na to, że podróżowanie będzie bardziej ekonomiczne, ale to wyjdzie w praniu jak trochę pojeżdżę.

Podsumowując, pierwsze wrażenie jest podobne do przesiadki z benzyny 1.6 do diesla 2.0 (ale nie takiego wyżyłowanego do 160PS, tylko taki Passat kombi TDI 110PS :razz: ). No i tłoka trochę słychać na wolnych, czyli na ucho też w stronę diesla. :roll: :lol2:

intr - 2017-08-23, 00:30

Mamy pierwsze porównanie. 2 osoby na tej samej trasie ale 300 nawet w gorszych trochę warunkach. Wszystko widać. Przyspieszenie nawet lepsze na 21z, mimo, że Adax nie wykorzystał potencjału jedynki i zmienił na 300 przy 4 tyś na dwójkę, zamiast pociągnąć do końca. Ten silnik nawet nie zachęca do kręcenia. Z dołu super idzie.

https://youtu.be/spAoV17lv-U

elektryk111 - 2017-08-23, 10:15

A jak teraz wygląda ciśnienie sprężania?
intr - 2017-08-23, 10:23

Jeszcze nie mierzone, ale przypuszczalnie jeszcze będzie wzrastało, więc nie ma co się tym interesować w tym momencie. Głowica CNC z projektu forum jest obliczona na ok 10:5:1, czyli tyle co standard.
Mario-150 - 2017-08-23, 11:41

Jakby postawić obok tego taka zwykła 300 , z dobrze zrobioną głowicą i przystosowanym gaźnikiem , ciekawe jak by wtedy do tych 100 km/h sprint wyglądał.
kosior30 - 2017-08-23, 12:12

Widać różnicę. Czyli przeróbka w teorii działa. Teraz tylko jeździć i zobaczyć jak silnik będzie wyglądać po 10 tys. km ;)
intr - 2017-08-23, 13:46

W teorii, to ona działała parę postów wcześniej, teraz to już praktycznie działanie :razz:

Trwałość na mój gust jakoś szczególnie nie powinna spaść. Ona górą wydaje mi się niewiele więcej poszła, głównie dołem się teraz jeździ, teoretycznie nie licząc samego almota trwałość przy normalnym podróżowaniu powinna nawet wzrosnąć, bo spadły obroty przy których eta ciągnie 100 km/h Przy 4 tyś obrotów moment jest pewnie znacznie większy niż na serii stąd tak dobrze ciągnie 21z, ale niekoniecznie musi być wtedy większy niż 27 Nm, maksymalnego momentu, do którego ten silnik jest przystosowany.

Problemem jest jeszcze tłumik, gażnik i zapłon. Jeszcze tutaj parę % mocy uda się wycisnąć. Tłumik powinien pozwalać zakręcić ponad 6 tyś, wtedy byłby ogień totalny. Spróbujemy też może z tłumikiem od 251. Na tym typie tłumika co mamy teraz, zarówno seryjna milicyjna jak i Adaxowa kończą się na +/- 5,5 tyś niezależnie od biegu. (co wynika prosto z charakterystyki w serwisówce, więc nic niezwykłego) Przy 251, gdzie czasy są bodej 175/115, stosowanie cylindra rozwierconego na 300 podnosi czasy do 180/125. W zestawieniu z seryjnym tłumikiem jak empiria wykazuje musi to pozwalać rozwijać prędkości obrotowe ponad 6 tyś. Nie wchodząc w jakieś grube szczegóły zwykle wzrost czasu otwarcia okna wydechowego i płuków przenosi moc w wyższe zakresy. Faktem jest, że 300 w budach 251 kręcą się znacznie wyżej. Oczywiście jakby zrobić tłumik typowo pod ten gar byłoby najlepiej, ale nie takie jest przeznaczenie tej maszyny.

romanETZ - 2017-08-23, 15:26

Lepsze przyśpieszenie, ale czy przy prędkości 110km/h ETZeta 21z nie powinna mieć mniejszych obr. od ETy 19z. Liczba zębów wzrosła o 10%, więc myślałem że obr. przy tej samej prędkości zauważalnie spadną. Jeżeli żle kombinuje wyprowadżcie mnie z błedu. :grin:
Adax - 2017-08-23, 16:13

romanETZ napisał/a:
Jeżeli żle kombinuje wyprowadżcie mnie z błedu.


Na filmie tego dokładnie nie widać, bo wskazówki latają i wszystko się trzęsie, ale jest różnica. Robiłem porównanie i na 5tce przy 4000rpm na 19z jest 90km/h a na 21z jest 100km/h.

romanETZ - 2017-08-23, 19:22

Adax, :ok: Tak myślałem (ok.10%). Chyba dorosłem do poj.250-300 bo coraz bardziej podobają mi się te modyfikacje INTRA :piwo: .
wojtek.mz - 2017-08-23, 20:35

Panowie szykować kasę, bo projekt zaczyna pomału działać. Za nie długo Intr będzie zbierać zamówienie na takie zestawy.
:wink: :piwo:

intr - 2017-08-23, 21:16

Mario-150 napisał/a:
Jakby postawić obok tego taka zwykła 300 , z dobrze zrobioną głowicą i przystosowanym gaźnikiem , ciekawe jak by wtedy do tych 100 km/h sprint wyglądał.


tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=_1s6VeALa5s jest nagrana dobrze stara 300 Czocha o ile dobrze pamiętam. Widać dobrze jak wysoko się kręci, biegi wchodzą między 5 a 6 tyś a i tak wolniej przyspiesza niż moja, praktycznie do 90 bardzo podobnie do standardowej Adaxowej na filmie wyżej, nie mówiąc już o standardowej turbodziurze ze startu, gdzie u Adaxa praktycznie liniowo startuje obecnie w porównaniu do tego.

ETZ_PRORIDER - 2017-08-23, 23:06

Wyraźna różnica. Niema nad czym dyskutować :)
Adax - 2017-08-24, 00:02

Czekajcie tylko się wjeżdżę w sprzęta, bo coraz bardziej mnie zaskakuje. Naprawdę czasami jak pocisnę na przyśpiechę, bardzo szybko przerzucając biegi w niskim zakresie obrotów, to mam wrażenie, że lepiej się zbiera niż kręcąc do 5000. :ihaa:
Mycek123 - 2017-08-24, 01:04

To na diesla Ci przerobil. :mrgreen:
kosior30 - 2017-08-24, 10:09

No właśnie, wszyscy gadacie o przyśpieszeniu, mocy itd. Wydaje mi się - co chyba było napisane ze 2 strony wcześniej w założeniach do projektu - że przeróbka miała nieść nie tyle zwiększenie mocy, osiągów, co przeniesienie ich w bardziej przystępne dla turystyki przedziały. I to widząc po filmie się chyba udało. Najlepiej byłoby, gdyby suche filmiki zostały poparte jakimiś rzetelnymi pomiarami prędkości maksymalnej + przyśpieszeń 0-100, 60-100 na IV i 80-120 na V biegu - oczywiście jednej i drugiej "wersji". Wtedy można będzie mówić o różnicy w osiągach. Różnicę użytkową może ocenić tylko sam Adax porównując własne - subiektywne - odczucia oraz - obiektywne - zużycie paliwa.

Co do porównywania osiągów Adaxowej z Czocha - gdzie dwóch kierowców, tam różnice mogą dochodzić do 20-30% na tym samym sprzęcie. Już na tych filmach widać, że Czochu dużo wolniej przerzuca biegi, niż Intr. Każda zmiana biegu to jest strata. We wszelkich porównaniach najważniejsza jest powtarzalność. Jeśli jest jakiś błąd pomiarowy, to należy ten sam błąd powtórzyć przy pomiarach drugiego elementu układanki. Już nie wspominam o takich rzeczach jak brak przedniej owiewki (co przy prędkościach powyżej 100 już ma znaczenie) itp. tematy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group