To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - CDI do ETZ

sinyetz150 - 2011-03-27, 18:52
Temat postu: Zapłon CDI w MZ ETZ 150
Witam nie mogąc znaleźć odpowiedniego tematu otwieram własny
jak w temacie chodzi o zapłon CDI w silniku MZ ETZ 150

potrzebne będą:
-stator ze skutera
-magneto
-instalacja (można zrobić własną)
-moduł ze STAŁYM kątem zapłonu
-tokarz

stator pasuje bez większych modyfikacji
z magneta trzeba wyciąć tulejkę która nachodzi na wał i dotoczyć własną która pasuje do naszego wału
ustawiamy szczelinkę na klin tak aby była równolegle z wypustem na kole magnetycznym
ustawiamy czujnik i wypustke ma kole równo 2,5mm przed GMP
po dokladnym ustawieniu mamy wspaniały zapłon nie wymagający akumulatora i tworzący mocną iskrę

Dodek - 2011-08-18, 21:06

jako ze przymierzam sie do zmiany z platynek na elektronikczny zapłon, szukam w miare taniej alternatywy , chciałem na początku zastosowac coś a'la neodym w krzywce + czujnik +moduł z jakiegoś auta ale doszedłem do wniosku że niema to sensu bo: 1. koło pasowe z auta ma kilka nacięć albo tez wyżłobień które moduł czyta aż potem daje iskre w odpowiednim momencie , 2. Mapy wyprzedzenia zaplonu modułów z samochodów są inaczej ukształtowane i pewnie nie bedzie to działało w praktyce w stos do silnika em 250. Wiadomo można zmienić mapy ale trzeba mieć wyższy stopien wtajemnicznia w elektronikę i programowanie)
W siecie znalalem mape wyprzedzenia zapłonu dla silnika em 250 (zdobyta z fabryki Kanuni)
Jak ktos widział mape wyprzedzenia zapłonu choćby z malucha widzi róznice w porowniiu z mapą mz

Zrodło http://usprawnienia.pl/projekty/varan/

Mysle nad dopasowaniem zapłonu dodobnego w dzialaniu jak zaplon pocketa - z silnika 2t -a mianowicie zaadatowanie czesci od pirarek/kos stihl .husqwarna -dokł. cewkomodulu oraz przerobienie koła magnesowego , wiem że jest jedna trudnosć - pirarki maja lewe obr a w mz sa prawe oraz pomniejszenie tego kola
2 opcja chyba była by najtańsza i najlepsza - to zrobienie kopii magneta dokladniej - okreslenie punktów odnosników dla imputsatora które stanowią podstawe pracy modułu
tu jest tez ciekawy uklad na czujniku optycznym http://www.youtube.com/wa...feature=related

mati14 - 2011-08-19, 14:57

sinyetz150, możesz rzucić fotki tego zapłony ? :wink:
sinyetz150 - 2011-08-19, 19:59

zdję nie mam bo rozebrałem cały silnik żeby wstawi membranę
Anonymous - 2011-08-20, 09:13

A masz jakies wideo jak to chodzi na tymm zaplonie?? ;>
sinyetz150 - 2011-08-20, 10:19

przykro mi ale nie mam :cry: ,ale może za 2tyg. będę składał silnik to będzie z tym zapłonem :cool: :piwo:
Anonymous - 2011-08-22, 09:56

Oki..Wszyscy na pewno bedziemy czekac i czekamy na efekt Twojej pracy :piwo: Powodzenia :} :piwo:
ArczeX - 2011-08-24, 09:14

Konstrukcja zapłonu ETZ nie jest zła i jeżeli tylko dba się o równy zgryz platynek i dobre ustawienie zapłonu nie przytrafia problemów.

Jednakże jeśli chcemy dokonać modyfikacji zróbmy je na "lepsze" a nie na porównywalne do zwykłego zapłonu.
Moja propozycja a jednocześnie modyfikacja którą planuje w swojej wyczynowej ETZ jest zapłon od silników AM6 (Aerox, Ducati Energia) co najciekawsze ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu co poprawia odczucia w górnych partiach obrotów.

zapłon am6 zastosowany w simsonie

http://www.youtube.com/watch?v=EjMKb7_Zdtk

http://www.youtube.com/wa...feature=related

Test zapłonu

http://www.youtube.com/watch?v=GUjMT2kd9IE

sinyetz150 - 2011-08-24, 13:04

i ja taki zapłon miałem u siebie tylko inny moduł :grin:
Dodek - 2011-10-02, 21:35

Ostatnio myslalem nad 3 prototypami zapłonów do mz ( zostawiając oryginalny alternator) oraz z jakich gratów można by to zastosować - oczywiście role odgrywa cena i wielkośc całości.
Jednak niewiem z czego można by było zastosować część odpowiedzialna za wytwarzanie impulsów ?
1. opcja to przerobienie ori krzywki a'la http://www.youtube.com/watch?v=R5vRRnrO9E0
2. krzywka z neodymem - tylko niewiem czy jest do konca potrzebny (bo w ukł bedzie impulsator, a nie hall )
3 ala ori vape do etz w wersji z ori alternatorem - - tylko czy jest w nim magnes?

4. ???????? - macie jakieś pomysły


1. Jak na razie testowałem układ na impulsatorze z fiata 126p + moduł gl-118 + ori cewka - iskra była nawet ładna ale moduł uległ awarii mechanicznej (przez nieuwage i kicha, mysle nad modułem od favoritki koszt ok 40-70zł, lecz z innych żródeł wiem, że ten moduł lubi bzikować - z racji tego iz był przewidziany pod sterowanie platynkami a nie impulsatorem.
- żródlo http://www.jawacz.pl/index.php?topic=9577.0
2. Zaplon a'la gy6 - koszta nie duże - ok 60zł nowe czesci źródlo : http://www.jawa50.fora.pl...-223,14828.html
3. Opcja - Zaplon w oparciu o częsci - cewkomoduł ducati energia/kokusan + impulsator od skutera gy6- 140ohm - zalety mało kabli , jednak wieksza cena ok 70-80zl za uzywki/ lub chińskie nowe podroby, Zródło: http://simsony.net/showthread.php?t=19599

jannex - 2013-09-14, 15:22
Temat postu: Dc Cdi w Mz.
Zachęcony bezawaryjną pracą Cdi w wsk postanowiłem zbudować podobny uklad w mojej mz, który byłby alternatywą dla przerywacza i zapłonów kolegi Janka. Jak wiadomo jednak stosowany w skuterach układ ac cdi nie ma zastosowania w mz ponieważ do zasilania potrzebuje napięcie zmiennego przynajmniej 30v. I tu z pomocą przyszły chińskie skuterki :mrgreen:
Część rozwiązań chcę skopiować od kolegów wueskowiczów, montujących Cdi w Wsk 175 czyli znacznik i czujnik oraz cewkę zapłonową. Jako moduł chcę użyć takiego cuda, stosowanego w większych skuterach czyli modułu DC-Cdi, zasilanego napięciem stałym. Interesują mnie pewne szczegóły z zasady działania a mianowicie:
- czy 14,4 V dc z aq wystarczy do zasilania takiego układu?
- słyszałem że takie układy są prądożerne; to prawda?
- czy można zastosować cewkę zapłonową od mz? Nie ukrywam że w ts ma ona walory ozdobne :wink:
Pozdrawiam i przepraszam moda MOtomacieya - oczywiście zrobię to :piwo: :piwo:

1www71 - 2013-09-15, 01:38

Ja w swojej mz mam zapłon z piły motorowej Partner, brak przerywaczy, nigdy sie nie przestawia. Nie potrzebuje akumulatora. Minusy to brak swiatel :)
hartman - 2013-09-15, 17:44

1www71 napisał/a:
Minusy to brak swiatel :)


I na co to komu w mz ?

jannex - 2013-09-15, 18:55

No własnie, po co to komu. Szukam potencjalnego dawcy modułu, jakby ktoś miał do czynienia z tego typu zapłonem w jakimś chińczyku?
Motomaciey, ty siedzisz w temacie.

motomaciey - 2013-09-15, 21:07

DC CDI to inaczej TCI tak, moduł zasilany bateryjnie ?
jannex - 2013-09-16, 07:33

Dokładnie :mrgreen:
saska251 - 2013-09-16, 15:06

jannex, na Allegro masz pełno tego śmiecia. Dodatkowo - dostępne są w sieci Intercars (moduł od skutera Inca), w sieci Hart (moduł od skuterów Honda) i pewnie wielu innych...

Moduły zasilane DC miały również niektóre Kymco.
Trudniej będzie Ci mapę do tego dobrać, bo większość tych DC to są do 4t, czyli dość mocnym opóźnieniem na wolnych obrotach. Ale to już sobie eksperymentalnie możesz dobrać.

jannex - 2013-09-16, 17:36

Nawet proste skutery 4t mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu?
http://allegro.pl/modul-c...3481216415.html o takim mowa?
http://allegro.pl/modul-d...3489712697.html jest i do 2t

saska251 - 2013-09-16, 17:41

Większość ma jakiś tam zmienny kąt, bo tylko tak moźna jakąkolwiek moc wycisnąć z takich małych piździków.
Co do tego kymco to ja nie jestem pewien - poszperaj w necie za schematami do tego, czy to na pewno jest pędzone z DC. Te tłumoki z Allegro same nie wiedzą czym handlują...

jannex - 2013-10-05, 20:45

Mały progres - kupiłem moduł zapłonowy i impulsator. pochodzi z modelu Kymco Super 9 z silnikiem 2t. Jak wiadomo, to tani moduł więc posiada stałe wyprzedzenie zapłonu i idealnie pasuje do mojego planu. Na tą chwilę muszę zamówić wytoczenie kółka na znacznik. I ciekawe, czy to zagada z cewką od Mz? Nie ukrywam że w teresie ma znaczenie ozdobne :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group