To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - CDI do ETZ

saska251 - 2013-10-05, 20:47

A czy jesteś pewien, że Super9 jest pędzona z DC?
Marcin W. - 2013-10-05, 22:01

No dobra a jak widzicie upakować takie ustrojstwo w Mz ETZ?
http://allegro.pl/program...3461579958.html

Tak to działa na przykładzie jakiegoś odkurzacza http://www.youtube.com/watch?v=QwTET_JqhWE
Wiem że odcięcie zapłonu jest zbędne i niebezpieczne w Mz ale pomijając to czy warto?

jannex - 2013-10-06, 08:16

Pewny nie ale takie informacje wyszperałem na elektrodzie. Były tam stosowane dwa typy modułu: do 2t ze stałym wyprzedzeniem i do 4t ze zmiennym. Ale oba ponoć są zasilane z Aq czyli Dc. Jak nie to trochę tego jeszcze było :)
saska251 - 2013-10-06, 08:22

Marcin W., wszystko się da zapakować ;)
mczmok - 2013-10-06, 09:48

Marcin W.,
Jak już kiedyś rozmawialiśmy robiłem eksperymenty z modulami w ETZ i praktycznie nie ma różnicy teraz jeżdżę na tym od robinsona ale nie ma żadnej różnicy w porównaniu do modułu Janka. Myślę, że fabryka z podobnego powodu zaprzestała używać rozwiązań z przyspieszaczami mechanicznym.
Może ktoś jeszcze mam taki moduł z wyprzedzeniem? Niech się wypowie w kwestii swoich doświadczeń!

jannex - 2013-10-24, 18:55

Kolejny progres, moduł nie był jednak dc tylko ac cdi jednak dało się go wymienić na moduł ze skutera Inca który jest Dc i według forumowiczów elektrody ma stałe wyprzedzenie zapłonu. Ponadto nabyłem wypalony na laserze znacznik, który obracając się obok czujnika pozwoli na wyzwoleni iskry. Jak wszystko przyjdzie to składam całość i testy bo umieram z ciekawości :mrgreen:
intr - 2013-10-24, 19:59

Cytat:
DC CDI to inaczej TCI tak, moduł zasilany bateryjnie ?

Cytat:
Dokładnie :mrgreen:


eee, tu bym się nie zgodził. Dc-cdi to jest cdi a tci to jest to co w ETZ'cie (z elektronicznym zapłonem) jest w standardzie, czyli zapłon tranzystorowy. Cdi wykorzystuje kondensator, czy jest to ac-cdi zasilany z osobnej cewki, czy dc-cdi zasilany z akumulatora.

alleluja55 - 2015-01-21, 00:51

Wstawiłeś ten komplet do etz? Jak to działa ?
januszk85 - 2017-06-26, 15:59
Temat postu: Kontrolka Ładowania z zapłonem CDI
Wiem, że był już temat z zapłonem CDI, ale mimo wszystko - nie był tam poruszany temat kontrolki ładowania. W obecnym układzie, z regulatora napięcia wychodzi jeden kabel z prądem wyprostowanym - do akumulatora. Nie wiem, gdzie mam się wpiąć z kontrolką ładowania - o ile w ogóle się da. Ktoś coś? :) Pozdrawiam
sIaj - 2017-06-26, 16:36

Co ma zapłon CDI do kontrolki ładowania...? Znów mieszanie pojęć. Ludzie CDI to jest układ zapłonowy a nie układ ładowania, nie widziałem aby układ zapłonowy miał kontrolkę ładowania, chyba że ma kontrolkę ładowania kondensatora w sterowniku... :lol:
Zmień nazwę że chodzi o alternator na magnesach stałych, możesz sobie dodać że z zapłonem CDI.
Natomiast co do kontrolki to nie ma takiej możliwości, bo regulator musi mieć do tego wyjście. Jeżeli nie ma to nie ma. Można jedynie dobudować zewnętrzne urządzenie do sterowania kontrolką, jak chcesz coś takiego to pisz PW do mnie.

kosior30 - 2017-06-26, 17:30

Prościej chyba woltomierz wstawić.
januszk85 - 2017-06-26, 18:33

Woltomierz można, czemu nie ;) Chciałem po prostu żeby wszystko zostawić możliwie w oryginale
ETZ_PRORIDER - 2017-08-11, 23:37
Temat postu: CDI do ETZ
Jako, że na urlopie mogłem sobie spokojnie spędzić trochę czasu na moich ulubionych złomach to nagromadziłem trochę szajsu, żeby pobawić się w CDI do ETZ. Jako, że mam na stole EM250 przypasowałem co nieco i wyszło, źe cały zestaw z chińskich skuterów idzie bardzo łatwo zaadaptować do tego właśnie silnika. Jest jednak jedno małe ale. Mam koło magnesowe typu 3xg. Na stożek pasuje niemal idealnie ale siada nieco za głęboko. Pytanie do was, czy ktoś się przymierzał do czegoś takiego i ma jakiś inny typ lepiej dopasowanego koła magnesowe pod wał ETZ czy trzeba indywidualnie toczyć nowy stoźek do koła specjalnie pod wał?
Pewnie zapytacie po co mi zmieniać alternator 180W na taki szajs?
A to nie z tego powodu, że ten dość dobrze pracujący alternator mi się znudził czy też nie pasuje mi zapłon platynkowy czy elektroniczny. Chodzi o sam przepis na łatwą i bezbolesną przeróbkę na CDI bo w nie dalekiej przyszłości chcę budować crossa na bazie silnika EM250 i mi wystarczy w nim te 80W i nie potrzebuję w tym momencie akumulatora, żeby to odpalać. Przy okazji eliminuję platynki bo mam w jednym prądnicę i układ zapłonowy.
Pierwsze co przerobiłem to stator z masowego na stator bezmasowy, żeby zwiększyć delikatnie moc tego ustrojstwa.
Zakupiłem juz moduł zapłonowy i cewkę pod to co tam mam.
Jak juz to uruchomię to pomyślę nad regulatorem pod stator bezmasowy.
Tu również pytanie, jaki byście polecili? Tyle tego jest a ja w chińczycy nie siedzę na codzień a ci co produkują CDI pod mz nie mają opisane jakich komponentów używają.
Ogólnie jak to wyjdzie to będzie szansa dla innych i będzie na klubie gotowy projekt. Każdy będzie sam mógł sobie zrobić taki zestaw.
Sporo czytałem i poznawałem temat w teorii tutaj:
http://www.motocdi.com/za...-m11w-t197.html

motomaciey - 2017-08-12, 07:36

Regulator i moduł weź od Hondy, przynajmniej zaraz nie klękną. I nie zakładaj nowego tematu skoro podobne już istnieją! Tematy scaliłem.
AudioBas - 2017-11-10, 10:29

Jak tam poczynania?

Ja 2 lata temu kumplowi zrobiłem takie coś:


Sprawdzona i przetestowana konstrukcja od 2011 roku :)

AudioBas - 2018-01-10, 22:46

A tak wygląda finalna wersja z ładowaniem trójfazowym:
















Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group