Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - ETZ 250 / 251 / 300 - Gaźnik od innego motocykla
HakerPL1 - 2009-12-06, 20:07 Temat postu: ETZ 250 / 251 / 300 - Gaźnik od innego motocykla Witam
Kupiłem taki oto gaźnik. Czy będzie dobrze pracował w ETZ 251?
jest to gaźnik z Hondy 250
a jego dysza gł 175, dysza wolnych obr. 50, śr. gardzieli 39mm
co wy ogóle o tym myślicie?
pozdrawiam
Kuba
Magic - 2009-12-06, 20:47
może i pomysł niezły, ale: za duza dysza (trzeba inną - da się zrobić), ale też musiałbyś przerobić cały dolot, bo mocowanie w króćcu jest inne no i ten z hondy ma większą średnice też z drugiej strony... oczywiście nie zrozum tego jako "nie da rady" - próbuj
hubertbaran - 2009-12-07, 12:53
Czy aby napewno gardziel to 39mm;|
HakerPL1 - 2009-12-07, 13:04
w prawdzie to jakieś 38,5
a jaką dysze wsadzić?
i jak przerobić ten dolot?
jaka była oryginalna u mz 251?
hubertbaran - 2009-12-07, 13:17
Gdzie ty mierzysz ta gardziel ? Bo z tego co tu widze to góra jest 34-36. Oryginalna gardziel to 30mm.
HakerPL1 - 2009-12-07, 15:28
w miejscu gdzie łączy się gaźnik z króćcem po wewnętrznej stronie
hubertbaran - 2009-12-07, 15:32
39mm moze sie okazać jednak zbyt duza gardzielą.
HakerPL1 - 2009-12-07, 15:59
właśnie, miałem już króciec dorabiać ale się zaczynam zastanawiać nad sensem tego całego patentu
a taka mnie głupia myśl naszła żeby podłączyć ten gaźnik bezpośrednio do komory korbowej przez zawór membranowy i zaślepić otwór w cylindrze, co o tym myślicie?
może to by pojechało
adik204 - 2009-12-07, 17:42
Pomysł jest dobry, bo membrana będzie sterować mieszanką, tylko ciężki do wykonania w warunkach domowych (nie wiem jaki masz dostęp do sprzętu np spawarki alu)
Parę fotek przerobionych karterów em 250 pod membrane:
http://p1.bikepics.com/pi...-298384-800.jpg
http://p1.bikepics.com/pi...-298385-800.jpg
http://p1.bikepics.com/pi...-298388-800.jpg
http://p1.bikepics.com/pi...-298392-800.jpg
napiorek123 - 2009-12-07, 19:37
adik204, myślę że przez tą membranę skończył by się problem z zacierającymi się łożyskami na korbowodzie bo napewno podawało by przez ten zawór więcej paliwa i przez to by było leprze smarowanie dobrzę myślę ?
hubertbaran - 2009-12-07, 19:44
źle myślisz... poprawiła by sie krzywa momentu.
HakerPL1 - 2009-12-07, 20:25
szczerze mówiąc to trochę strasznie wygląda to przerabianie, nie wiecie czy efekty są jakieś w miarę? co by się zmieniło?
kolega ma sprzęt do spawania aluminium tak że jeszcze tutaj nie jest tragicznie, ale musiałbym zainwestować w kartery i membranę bo swoich mi szkoda
a o tym wsadzaniu to był jakiś temat? bo szukam i nie mogę zajść, byłbym bardzo wdzięczny za linka
pozdrawiam
__Karol__ - 2010-01-05, 18:33
Po takim drastycznym przerabianiu karterów wypadało by je wygrzać.
Membrana sama w sobie jest dosyć dobrym rozwiązaniem bo za jej pomocą można ograniczyć spalanie oraz pomaga w wykręcaniu większych obrotów bez odbijania w króciec ssący.
Uważam że do takich przeróbek trzeba mieć specjalistyczne narzędzia oraz co nie co szkoły o projektowaniu, plastyczności, twardości, zawartościach pierwiastków w materiałach, większość z was zapewne jest po studiach więc życzę powodzenia
Oryginał jest tylko jeden jak to ktoś kiedyś powiedział, do wyczynów można próbować, może się uda, może.
Pozdrawiam Karol
Marek_k-750 - 2010-01-05, 22:50
wracając do tematu gaźnika… ja do swojej TS 5 biegowej miałem założony gaźnik od cz 250 cross http://www.allegro.pl/ite..._cross_516.html Różnice w pracy silnika odczuwalne zwłaszcza jeśli chodzi o odpalanie, jak był zimny silnik palił za 2-3 ,jak ciepły to za pierwszym. Kultura silnika znacznie się poprawiła ale też spalanie wzrosło tak do 9-10 litrów;/ Silnik ładnie gadał na niskich obrotach jak i wysokich. Nie mogę stwierdzić o ile się zwiększył V-max bo silnik miałem w ramie od wsk-125 na kołach i wahaczu od TS i nie miałem sprawnego 3 biegu, ale bez problemów z 2 biegu mogłem wrzucić 4 bieg i nie przymulał się. ale rama była tak skatowana i krzywa że przy 100 miało się wrażenie jak by się jechało 200 na godzinę Przeróbki nie było dużo… mogłem ją wykonać sam na imadle ale wolałem dać znajomemu tokarzowi który garażuje u mnie na podwórku swojego poldka caro króciec powinienem trochę rozpiłować w środku ale postanowiłem że zrobię coś jak by spirale która powoduje dodatkowe zawirowania w mieszance i efekt jest spory tylko spalanie za duże;/
Werpach - 2010-06-04, 00:20
masz... mój gaźnik z CZ Cross i zapłon z Jawki. tak to chodzi... http://www.bikemovies.com/movie/013062/
czarek1992 - 2011-01-11, 08:19
Gaznik od K750 w miare sprawuje sie w CZ350 moze w mz tez.
maciek111 - 2011-01-11, 18:56
myślę że od K750 będzie za duży może do MZ 251 będzie pasował ale do 150 nie.
Xargo - 2011-01-11, 19:15
Gaźniki od rusków są kiepskie - nie bez powodu właściciele wkładają tam gaźniki od Jawy. Zresztą do ETZ 150 gaźnik od jawy też będzie dobry - kilka osób z forum już go zakładało i sobie chwaliło, zwłaszcza za poprawę dolnego zakresu obrotów. I nie martw się o to, że będzie za duży - przez to, że jawa ma 2 cylindry z wykorbieniem wału o 180st nie potrzebuje dużego gaźnika (starszy typ silnika miał ten sam gaźnik co CZ 175 - jedyna różnica tkwiła w jednej dyszy). O ile dobrze pamiętam to na forum jest osobny temat o zakładaniu tego gaźnika do 150 - wystarczy poszukać
maciek111 - 2011-01-11, 20:05
ciekawy jestem czy podszedł by gaźnik z MZ 250... jak będzie ciepło u taty poszukam gaźnika z pompą przyspieszenia widziałem że ktoś montował taki w MZ
Marcin W. - 2011-05-24, 15:39 Temat postu: Nowe alternatywne gaźniki do MZ szukając jak zwykle jakiegoś "św. Grala" na allechina
http://allegro.pl/show_item.php?item=1629442605
u sprzedawcy "polski motocykl" http://allegro.pl/my_page.php?uid=15755915 (jego strona o mnie)
natrafiłem na przynajmniej ciekawe z wyglądu "linie gaźników" i od razy przyszło mi do głowy że może na by pokusić się o wypróbowanie ich w naszych MZ... Nie wiem co to za producent ale nie wyglądają na chińskie ale nigdy nie wiadomo co najważniejsze jest nawet gwarancja 2 lata wiec może warto by spróbować wysłałem zapytanie do sprzedawcy i dostałem odpowiedz że gaźnik o średnicy gardzieli 30mm był testowany w MZ ETZ 251 i działał poprawnie. Liczę na to że ktoś z was akurat szuka jakiegoś gaźnika i może pokusi się o zakup któregoś z tych gaźników... Mi do zakupu gaźnika daleko silniki mam nie poskładane jeszcze ale jeśli nikt się nie zdecyduję to w późniejszym czasie zdam wam relacje jak się sprawuje ale nie będzie to prędko...[/b]
|
|
|