To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - ETZ 250 / 251 / 300 - Gaźnik od innego motocykla

HakerPL1 - 2009-12-06, 20:07
Temat postu: ETZ 250 / 251 / 300 - Gaźnik od innego motocykla
Witam
Kupiłem taki oto gaźnik. Czy będzie dobrze pracował w ETZ 251?











jest to gaźnik z Hondy 250
a jego dysza gł 175, dysza wolnych obr. 50, śr. gardzieli 39mm

co wy ogóle o tym myślicie?

pozdrawiam
Kuba

Magic - 2009-12-06, 20:47

może i pomysł niezły, ale: za duza dysza (trzeba inną - da się zrobić), ale też musiałbyś przerobić cały dolot, bo mocowanie w króćcu jest inne no i ten z hondy ma większą średnice też z drugiej strony... oczywiście nie zrozum tego jako "nie da rady" - próbuj :mrgreen:
hubertbaran - 2009-12-07, 12:53

Czy aby napewno gardziel to 39mm;|
HakerPL1 - 2009-12-07, 13:04

w prawdzie to jakieś 38,5
a jaką dysze wsadzić?
i jak przerobić ten dolot?
jaka była oryginalna u mz 251?

hubertbaran - 2009-12-07, 13:17

Gdzie ty mierzysz ta gardziel ? Bo z tego co tu widze to góra jest 34-36. Oryginalna gardziel to 30mm.
HakerPL1 - 2009-12-07, 15:28

w miejscu gdzie łączy się gaźnik z króćcem po wewnętrznej stronie
hubertbaran - 2009-12-07, 15:32

39mm moze sie okazać jednak zbyt duza gardzielą.
HakerPL1 - 2009-12-07, 15:59

właśnie, miałem już króciec dorabiać ale się zaczynam zastanawiać nad sensem tego całego patentu


a taka mnie głupia myśl naszła żeby podłączyć ten gaźnik bezpośrednio do komory korbowej przez zawór membranowy i zaślepić otwór w cylindrze, co o tym myślicie?
może to by pojechało

adik204 - 2009-12-07, 17:42

Pomysł jest dobry, bo membrana będzie sterować mieszanką, tylko ciężki do wykonania w warunkach domowych (nie wiem jaki masz dostęp do sprzętu np spawarki alu)

Parę fotek przerobionych karterów em 250 pod membrane:
http://p1.bikepics.com/pi...-298384-800.jpg
http://p1.bikepics.com/pi...-298385-800.jpg
http://p1.bikepics.com/pi...-298388-800.jpg
http://p1.bikepics.com/pi...-298392-800.jpg

napiorek123 - 2009-12-07, 19:37

adik204, myślę że przez tą membranę skończył by się problem z zacierającymi się łożyskami na korbowodzie bo napewno podawało by przez ten zawór więcej paliwa i przez to by było leprze smarowanie dobrzę myślę ?
hubertbaran - 2009-12-07, 19:44

źle myślisz... poprawiła by sie krzywa momentu.
HakerPL1 - 2009-12-07, 20:25

szczerze mówiąc to trochę strasznie wygląda to przerabianie, nie wiecie czy efekty są jakieś w miarę? co by się zmieniło?
kolega ma sprzęt do spawania aluminium tak że jeszcze tutaj nie jest tragicznie, ale musiałbym zainwestować w kartery i membranę bo swoich mi szkoda

a o tym wsadzaniu to był jakiś temat? bo szukam i nie mogę zajść, byłbym bardzo wdzięczny za linka

pozdrawiam

__Karol__ - 2010-01-05, 18:33

Po takim drastycznym przerabianiu karterów wypadało by je wygrzać.
Membrana sama w sobie jest dosyć dobrym rozwiązaniem bo za jej pomocą można ograniczyć spalanie oraz pomaga w wykręcaniu większych obrotów bez odbijania w króciec ssący.
Uważam że do takich przeróbek trzeba mieć specjalistyczne narzędzia oraz co nie co szkoły o projektowaniu, plastyczności, twardości, zawartościach pierwiastków w materiałach, większość z was zapewne jest po studiach więc życzę powodzenia :smile:
Oryginał jest tylko jeden jak to ktoś kiedyś powiedział, do wyczynów można próbować, może się uda, może.
Pozdrawiam Karol :wink: :wink:

Marek_k-750 - 2010-01-05, 22:50

wracając do tematu gaźnika… ja do swojej TS 5 biegowej miałem założony gaźnik od cz 250 cross http://www.allegro.pl/ite..._cross_516.html Różnice w pracy silnika odczuwalne zwłaszcza jeśli chodzi o odpalanie, jak był zimny silnik palił za 2-3 ,jak ciepły to za pierwszym. Kultura silnika znacznie się poprawiła ale też spalanie wzrosło tak do 9-10 litrów;/ Silnik ładnie gadał na niskich obrotach jak i wysokich. Nie mogę stwierdzić o ile się zwiększył V-max bo silnik miałem w ramie od wsk-125 na kołach i wahaczu od TS i nie miałem sprawnego 3 biegu, ale bez problemów z 2 biegu mogłem wrzucić 4 bieg i nie przymulał się. ale rama była tak skatowana i krzywa że przy 100 miało się wrażenie jak by się jechało 200 na godzinę :lol: :D Przeróbki nie było dużo… mogłem ją wykonać sam na imadle ale wolałem dać znajomemu tokarzowi który garażuje u mnie na podwórku swojego poldka caro :twisted: króciec powinienem trochę rozpiłować w środku ale postanowiłem że zrobię coś jak by spirale która powoduje dodatkowe zawirowania w mieszance :) i efekt jest spory tylko spalanie za duże;/
Werpach - 2010-06-04, 00:20

masz... mój gaźnik z CZ Cross i zapłon z Jawki. tak to chodzi... http://www.bikemovies.com/movie/013062/ :piwo:
czarek1992 - 2011-01-11, 08:19

Gaznik od K750 w miare sprawuje sie w CZ350 moze w mz tez.
maciek111 - 2011-01-11, 18:56

myślę że od K750 będzie za duży może do MZ 251 będzie pasował ale do 150 nie.
Xargo - 2011-01-11, 19:15

Gaźniki od rusków są kiepskie - nie bez powodu właściciele wkładają tam gaźniki od Jawy. Zresztą do ETZ 150 gaźnik od jawy też będzie dobry - kilka osób z forum już go zakładało i sobie chwaliło, zwłaszcza za poprawę dolnego zakresu obrotów. I nie martw się o to, że będzie za duży - przez to, że jawa ma 2 cylindry z wykorbieniem wału o 180st nie potrzebuje dużego gaźnika (starszy typ silnika miał ten sam gaźnik co CZ 175 - jedyna różnica tkwiła w jednej dyszy). O ile dobrze pamiętam to na forum jest osobny temat o zakładaniu tego gaźnika do 150 - wystarczy poszukać
maciek111 - 2011-01-11, 20:05

ciekawy jestem czy podszedł by gaźnik z MZ 250... jak będzie ciepło u taty poszukam gaźnika z pompą przyspieszenia widziałem że ktoś montował taki w MZ
Marcin W. - 2011-05-24, 15:39
Temat postu: Nowe alternatywne gaźniki do MZ
szukając jak zwykle jakiegoś "św. Grala" na allechina
http://allegro.pl/show_item.php?item=1629442605
u sprzedawcy "polski motocykl" http://allegro.pl/my_page.php?uid=15755915 (jego strona o mnie)
natrafiłem na przynajmniej ciekawe z wyglądu "linie gaźników" :grin: i od razy przyszło mi do głowy że może na by pokusić się o wypróbowanie ich w naszych MZ... Nie wiem co to za producent ale nie wyglądają na chińskie ale nigdy nie wiadomo co najważniejsze jest nawet gwarancja 2 lata :shock: wiec może warto by spróbować :piwo: wysłałem zapytanie do sprzedawcy i dostałem odpowiedz że gaźnik o średnicy gardzieli 30mm był testowany w MZ ETZ 251 i działał poprawnie. Liczę na to że ktoś z was akurat szuka jakiegoś gaźnika i może pokusi się o zakup któregoś z tych gaźników... Mi do zakupu gaźnika daleko silniki mam nie poskładane jeszcze ale jeśli nikt się nie zdecyduję to w późniejszym czasie zdam wam relacje jak się sprawuje ale nie będzie to prędko...[/b]



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group