To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Pozostałe - Układ przeciążeniowy do silnika 24V

Zuh - 2017-08-27, 21:22
Temat postu: Układ przeciążeniowy do silnika 24V
Witam. Potrzebuje jakiś układ który wyłączy mi zasilanie silnika gdy ten silnik będzie miał "za ciężko". Po prostu gdy silnik będzie zbyt mocno hamowany i prąd przekroczy daną wartość to rozłączy na chwile zasilanie i ponownie je włączy.
Najlepiej jakby max natężenie prądu można było regulować, tak powiedzmy do 10A.
Zależy mi na tym aby po przekroczeniu max natężenia układ wyłączył zasilanie a po chwili je znów załączył. Sterowanie silnika jest tak zrobione, że przy zaniku napięcia silnik sam się nie uruchomi, wtedy trzeba go ponownie uruchomić ręcznie.
Są jakieś takie gotowce?
Ewentualnie jest ktoś w stanie mi takie coś wykonać?

storm007 - 2017-08-28, 22:03

Do takiego zabezpieczenia stosuje sie termiki.
sIaj - 2017-08-29, 10:36

Gotowce nie wiem.
Najprościej zrobić to na mikro-kontrolerze. Musisz tylko zrobić sobie bocznik z oap i wyjściem typu OC.
Regulację też zostawiłbym po stronie analogowej. uP byłby tylko odpowiedzialny ze test i czasowe rozłączenie. Pytanie czy to jest napięcie stałe?
Mógłbym Ci to zrobić ale nie bardzo mam kiedy...

CZAREKJ - 2017-08-29, 21:48

Wzmacniacz operacyjny lub przerzutnik Schmitta mierzący napięcia na boczniku, służący do detekcji wartości progowej, który steruje przerzutnikiem monostabilnym generującym impuls ustalony stałą czasowa RC. Przerzutnik monostabilny poprzez wzmacniacz w układzie OE steruje przekaźnik zasilający silnik. Od stałej RC zależy kiedy powróci zasilanie silnika. Zajrzyj na Elektrodę. Poszukaj jakiegos sprytnego układu na 555, powinien wystarczyć.
Zuh - 2017-08-30, 23:34

Sam takiego czegoś raczej nie zrobię. No chyba że jakieś naprawdę proste. Dlatego proszę o pomoc, no i wycenę, nie wiem ile takie coś może kosztować...
To jest zasilane poprzez trafo i potem mostek prostowniczy i już idzie do silnika. W sumie są dwa silniki. To są siłowniki do otwierania bramy zrobione z lewarków z poloneza i silniczków wycieraczek z malucha.

CZAREKJ - 2017-08-31, 20:42

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2199867.html

Jeden z przykładowych układów.

elektryk111 - 2017-09-01, 07:58

Brama jeśli poczuje opór w czasie zamykania piwinna się z powrotem otworzyć,hyba że dojdzie do położenia krańcowego.
Inaczej może kogoś zacisnąć kto chce jeszcze zdążyć przejść i nie zdąży.
Polecam fabryczny sprzęt.

Zuh - 2017-09-01, 23:40

No powinna. No ale skupmy się na tym aby się zatrzymywało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group