To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Korbowód od MZ ES 150 w ES 125 - czy pasuje?

Konrad527911 - 2017-09-12, 12:56
Temat postu: Korbowód od MZ ES 150 w ES 125 - czy pasuje?
Witam jakiś czas temu kupiłem MZ ES 125 i okazało się że jest wał do remontu ( luzy na korbowodzie) I tu jest moje pytanie czy korbowód z MZ ES 150 spasuje do ES 125? Pozdrawiam.
halcik - 2017-09-12, 12:59

Te silniki różniły się tylko średnicą cylindra i gaźnikiem. Spec starej daty zregeneruje wał bez korbowodu dorabiając elementy samemu. Nowej daty pewnie też, ale tej starej daty częściej się jeszcze chce
Konrad527911 - 2017-09-12, 13:05

Właśnie dlatego pytam bo korbowody Duellsa z ES 150 cały czas można kupić a z 125 już nie ma.
Konrad527911 - 2017-09-12, 13:07

A nie teraz popatrzyłem jednak tylko do TS 150 są. Przepraszam za wprowadzanie w błąd :mad:
halcik - 2017-09-12, 13:45

Jeden i ten sam ... no, to te same wały, czyli ts i es
Konrad527911 - 2017-09-12, 13:47

Ok dziękuje za odpowiedz. Wolałem się upewnić bo sprzedający motocykl mówił że nie będzie pasowało.
halcik - 2017-09-12, 14:05

Możesz poczekać na jeszcze jedną osobę, która potwierdzi moje słowa
warszawa_24 - 2017-09-12, 14:19

halcik napisał/a:
Te silniki różniły się tylko średnicą cylindra i gaźnikiem.


Czyli głowica z 125 pasuje do 150?
I cylinder 150 wejdzie w karter 125?

halcik - 2017-09-12, 14:38

Ale ... tyczy się to tej samej rodziny, np etz 125 i etz 150, kolejna para to ts125, ts 150 i es125 i es 150. Może być tak że różnią się też wyważeniem, ale ogólnie jak ktoś ma 125, a cylinder tylko od 150 to przecież nie postawi motoru na stopkach do czasu cudu przy poszukiwaniach.
ETZ_PRORIDER - 2017-09-12, 14:38

Głowica od 125 do 150 nie podejdzie bo ma wyprowadzony inny kąt komory spalania. Tłok będzie wadził o nią w GMP.
halcik - 2017-09-12, 14:44

Czyli trzeba przekładać kompletami lub poprawiać głowicę. Resztę niech dopowiedzą koledzy
Konrad527911 - 2017-10-22, 20:51

Witam, niedawno zakupiłem ten korbowód Duellsa i miałbym pytanie odnośnie jego wykonania. Zauważyłem że w duellsie nie ma otworów smarujących sworzeń tłoka i chciałbym zapytać czy można je jakoś dorobić czy po prostu są one nie potrzebne? Pozdrawiam.
ETZ_PRORIDER - 2017-10-22, 22:56

A masz tuleję czy łożysko na sworzeń tłoka?
Konrad527911 - 2017-10-23, 10:34

Łożysko właśnie jest.
halcik - 2017-10-23, 10:50

Nacięcie do smarowania występuje obowiązkowo dla tulei z brązu, dla sworzni łożyskowanych przestrzeń między rolkami jest wystarczająca do smarowania rolek. Przynajmniej takie wnioski można mieć oglądając korby innych firm. Popatrz np na firmę yoko, dla 250 (TS i ETZ) smarowania nie ma, dla etz 150 również, tylko dla TS 150 na foto z netu widać smarowanie
ETZ_PRORIDER - 2017-10-23, 11:50

halcik Prawdę mówi. Więc tym się nie przejmuj. Mieszankę robisz też 1:50 a niechaj na tulejce 1:30
Konrad527911 - 2017-10-23, 21:02

Dziękuję za pomoc.Do zamknięcia. Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group