To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - Audi a6 c5 2.5 tdi ciężko odpala

ETek - 2017-09-19, 20:41
Temat postu: Audi a6 c5 2.5 tdi ciężko odpala
Witam, tak jak w temacie , auto w moim posiadaniu od pół roku. wymieniane wszystko na czas. Zaś cyrki zaczęły się dziać od kilku dni, wcześniej auto paliło na dotyk. Dokładnie to jest problem z odpaleniem nie ważne czy ciepły czy zimny. Trzeba długo kręcić by odpalił, a przy próbie odpalenia silnik łapie ale jakby coś mu nie mogło ( tak jakby byłby przypowietrzony). Powietrza w przewodzie przezroczystym nie widać. Ten cyrk się dzieje zazwyczaj po paru minutowym , kilku godzinnym postoju. Czasem odbije mu że nawet z plaka trzeba palic bo zachwycić nie może. Przewody przelewowe filtr i zaworek zmieniony na nowe a nawet dołożyłem zaworek zwrotny na powrót, znaczy się (nowy zaworek zaczął przepuszczać po 2dniach ). Sam już w głowe zachodzę co jest grane :klnie: Jutro jeszcze podłącze pod kompa w celu zbadania błędów i sprawdzenia kąta wtrysku ( chodź wątpię by coś było źle jak wcześniej na dotyk palił)... Aaaa , wcześniej taki problem sporadycznie się zdarzał lecz polegało to tylko na tym że musiałem dłużej zakręcić rozrusznikiem
Mario-150 - 2017-09-19, 21:10

Ja ta skarbonke sprzedałem, sprawdź świece żarowe, zobacz kat wtrysku. Zobacz co pokazuje vag w bloku 018 i 021. Jeśli Ci kopci na siwo to nic dobrego, vp44 się może kończyć. Obroty nie faluja ci?
ETek - 2017-09-19, 21:24

Obroty delikatnie delikatnie tzn ledwo co idzie zauwazyć że wskazówka drga , właśnie nic nie kopci, no chyba że na czarno ale to tam norma. Na zimnym od strzała teraz mi zapalił. Obstawiam kąt wtrysku ale ciekawe czemu od lipca było dobrze aż do teraz :sad: ( w lipcu zmieniałem rozrząd).
halcik - 2017-09-19, 22:16

Uszczelka na pompie. Możesz też zawsze sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa lub jej wydajność i objętość na dany cylinder.
ETek - 2017-09-20, 05:46

halcik, o której uszczelce mówisz ? Tej pod dekielkiem sterownika ? A dodam ze miałem podobna sytuacje przed wymiana filtra, po wymianie poprawiło się. Założony został filtr filtrona , jakieś 2tygodnie temu. A może to będzie istotne ze filtr paliwa nie jest zapełniony do pełna jak go zakładałem , zawsze jakoś 200ml brakuje do zapełnienia jego.
halcik - 2017-09-20, 09:56

Simmeringi lub oring na pompie, jedno od strony koła, druga wewnątrz. Ale sprawdzanie zaczął bym od komputera i odczytu dawki na cylinder. Sam aż tak daleko nigdy nie miałem potrzeby zaglądać. Zaworek zwrotny ustawia się na zasilanie, aby paliwo nie cofało się do zbiornika i chyba po komputerze zajrzał bym najpierw do tego. A nóż komputer pokaże uszkodzenie jakiegoś ważnego czujnika. Zachowaj jakąś kolejność działań, aby niektórych rzeczy nie robić niepotrzebnie.
ETek - 2017-09-20, 19:52

Dziś podłączyłem pod komputer , wyskoczył sporadyczny błąd czujnika wzniosu iglicy. a nic poza tym. Chyba mam odpowiedź na swoje pytanie, dziś przy podmianie filtra paliwa na stary , w nowym zaworek zwrotny lżej niż na starym wchodził i po demontażu filtra z samochodu ledwo co na dnie paliwa w nim było. zrobiłem podmiankę i zobaczę jak to wyjdzie w praniu. Jeśli będzie wszystko ok to już fitrona nie będę kupował... Aaa i po zmianie filtra (bosch) odpalił od strzała ( filtr pod korek zalany ) zaś na tym filtron długo kręcic było trzeba chodź był zalany pod korek. :klnie:
marian6666 - 2017-09-24, 10:25

Elo, wywal ten filtr z podgrzewaczem. To on właśnie robi najgorszą robotę. Załóż filtr który ma tylko zasilanie i wyjście na pompę, a powroty z pompy i zbiornika połącz razem. Ten cały podgrzewacz daje tyle co nic bo zanim paliwo się nagrzeje od pompy to mijają wieki. Poza tym oringi w tym "zaworku" lubią być nieszczelne i dostajesz w zamian długie kręcenie :neutral:
Odkąd wywaliłem fabryczny filtr i włożyłem taki typ:





skonczyly sie problemy z dluzszym kreceniem w zimie czy bialym dymem z rana. I jak go zakładasz to zalej go paliwem pod sam wierzch bo predzej rozrusznik zajedziesz niz zassiesz paliwo ze zbiornika.

Dodek - 2017-09-24, 12:42

ETek, do klekotów nigdy nie zakładajcie filtrów paliwa filtrona - olejowe i powietrza mają spoko , ale z paliwowymi cos jest nie tak i na mrozie sie zapychaja.
polecam z tanszych Mann'a albo Knecht'a - ja mam manna i przy -20 odpala pieknie
b]marian6666[/b], filtr z podrzewaczem to bajka- robi sporą robotę w ciezkich mrozach wiec teksty o jego wywalaniu sa troche nie na miejscu, a to ze u cb nie grzeje to znaczy ze masz cos zrypane w instalacji elektr.

halcik - 2017-09-24, 13:14

Zgodzę się, podgrzewacz na zimę musi być inaczej parafina zatka filtr. W tym samym celu w dieslach jest przelew w filtrze, ma nie zamarzać
Mario-150 - 2017-09-24, 13:33

Ja także kiedyś zmieniłem filtr na taki bez podgrzewacza , bo nieszczelnosc była . W zime nie miałem żadnego problemu. Toż nie każdy seryjny diesel ma podgrzewacz na filtrze a w zime chodzą. Dobre paliwo to podstawa.
Z jakiegoś VW chyba pasuje filtr.

ETek - 2017-09-25, 20:13

Dzięki Panowie za rady :piwo: , znalazłem już problem niedomagań , pierwszy to był taki że izolacja od zaworu kąta wtrysku po prostu się rozleciała i robiła zwarcie. Zaizolowałem na nowo , problem znikł na parę odpaleń gdzie potem już coraz gorzej było aż w końcu VP44 odmówiło współpracy a dokładniej się rozszczelniła i po odkręceniu przewodu wtryskiwacza całe paliwo cofało do baku :klnie: :klnie:
halcik - 2017-09-25, 21:28

Czyli w sumie pomysł z zaworem zwrotnym nie byłby aż tak głupi :) Najważniejsze że masz iż jasność co go bolało.
ETek - 2017-09-25, 22:11

Jedyne tylko mnie zastanawia czemu po naprawie tej izolacji w tak krótkim czasie pompa zdechła... A zaworki by się na wiele nie zdały gdyż po wlewaniu paliwa do pompy, ono wylatuje krućcami od strony wtrysków. Pompa chodzi jak sieczkarnia :klnie:
Mario-150 - 2017-09-25, 22:40

U mnie tez ta izolacja sie rozleciała , poprawilem jak juz też było za późno.
Albo bierz uzywke albo regeneruj , nie jest to tania część :)

ETek - 2017-09-26, 17:34

Audi po 4 dniach krwi potu i łez ożyła. Kupiłem używaną pompę , odpowietrzyć to... :klnie: bez piwa nie obeszło się. aż w końcu ożyła :cool:
Mario-150 - 2017-09-26, 19:50

Ja to zawsze przy pomocy odkurzacza odpowietrzalem.
ETek - 2017-09-26, 22:39

Ja tak samo ale długo to szło. Ładnie pięknie było dopóki nie przyszło do jazdy testowej, muł jakich mało , przy różnych prędkościach jakby mu paliwo odcinało. Teraz już nawet da się nim bujnąć do 160 ale to z wielkim trudem. Przyśpiesza odcina mu paliwo odpuszczam gaz chwile bez gazu i znów można jechać. Już mi pomysłów brakuje do tego samochodu... :klnie:
halcik - 2017-09-27, 07:18

Może przy wyższym ciśnieniu, czyli też i obrotach ciśnienie ucieka? Tak samo jest na każdym biegu i teoretycznie powinien kopcić bo wtryski leją według mojej teorii
Mario-150 - 2017-09-27, 08:17

Spalanie na kompie pokazuje ci normalne? Dużo za pompę dałeś? Gwarancja czy coś była czy tao ze szrotu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group