To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Obrotomierz elektroniczny ETZ301

sIaj - 2023-08-04, 21:43

Podeślij zdjęcie, zworki nie ma bo to nie jest takie proste przeskalowanie.
Luke Skywalker - 2023-08-05, 12:02

Hej!
Foto poniżej. Próbowałem zajrzeć w tę szczelinę i chyba ciemność widzę :mrgreen: albo pustkę…

Zdrówka!
Luke

TheMZman - 2023-08-05, 13:18

Co do opadajacej wskazowki, tak ma byc. Amen.
Wolf - 2023-08-06, 09:01

Luke Skywalker, Przecież problem jest bardziej poważny w twoim obrotomierzu niż opadająca wskazówka. Dlaczego twój obrotomierz pokazuje 500obr na zgaszonym silniku ?
kosior30 - 2023-08-06, 10:26

Bo on szybciej stoi, niż jedzie :mrgreen:
Luke Skywalker - 2023-08-06, 15:53

Wolf napisał/a:
Luke Skywalker, Przecież problem jest bardziej poważny w twoim obrotomierzu niż opadająca wskazówka. Dlaczego twój obrotomierz pokazuje 500obr na zgaszonym silniku ?


Bo on czuje, że zaraz odpalę silnik - jest zawsze gotowy! :tak:
Luke

sIaj - 2023-08-06, 17:16

Przecież to slot na kartę pamięci :lol: a tak serio to nie mam pojęcia.
Wolf - 2023-08-06, 17:44

Luke Skywalker, Ogólnie jestem pod wrażeniem że twoje chińskie liczniki działają, głównie obrotomierz. Mój z MZ MIAMI za cholere nie chciał działać, mimo że nawet po rozebraniu okazało się że polaryzacja jest odwrotna w stosunku do kostki, po przepięciu działał jak voltomierz. Ogólnie kubeczki wykorzystałem do oryginalnych CEV i chodzi i wygląda zestaw jak powinien.
Luke Skywalker - 2023-08-06, 22:42

Przepraszam, jakie „chińskie”?! Ori CEV, co widać na załączonym obrazku. Wszystko śmiga, jak należy!

Lepiej powiedz, co to za szczelina 1 2 3 pod obrotomierzem?

Pozdrowienia!
Luke

evil866 - 2024-03-30, 15:54

Dużo jest roboty z podmianą zwykłych liczników w etz na te od saxona? Wiadomo stacyjka , półka i mocowania, ale jak jest z elektryką? Trzeba coś wymieniać np. Regulator albo jakieś inne części czy zagra na zwykłej elektryce. Mam plan lekki na moją 150, a podobają mi się te zegary i druga sprawa jest taka że mam współczesne kartery bez wyjścia na obrotomierz pod dozownik i chciałbym pomodzic lekko moją Mz tzn. Zamontować dozownik i założyć kwadratowe liczniki.
Krzychu1989 - 2024-03-30, 19:38

Z tego co mi wiadomo do tych zegarów powinien być zapłon pvl ale nie wiem czy dobrze gadam...
TheMZman - 2024-03-30, 20:14

Obrotomierz bierze sygnal bodaj z jednej fazy na prostowniku, ubieglego roku jak padlo mi ladowanie w Rozbitku sIaj zrobil mi hybryde na swoin klasyczym prostowniku i regulatorze.
Do licznika bedziesz potrzebowal jeszcze kompletny naped bo jest inne przelozenie oraz linke.

evil866 - 2024-03-30, 20:40

TheMZman, z tego co piszesz z obrotkiem nie będzie problemu. Idzie gdzieś te gadżety do licznika w Polszy dorwać?
TheMZman - 2024-03-30, 20:42

Raczej ciezki temat, ludzie z zasady do mnie pisza z zapytamiem o komplety :cool:
evil866 - 2024-03-30, 20:59

TheMZman, narazie się orientuje jak wygląda temat i ile z tym jest zachodu i czy jest sens, jak coś to w zimie się odezwe :mrgreen: Nie ma czasu teraz na grzebanie, bo trzeba jezdzić.
Luke Skywalker - 2024-04-09, 09:58

Cześć!

Jeszcze odkopię ten temat: czy te obrotomierze były "uniwersalne", tzn. czy stosowano ten sam ich typ np. w 4-suwowych Rotaxach i dwusuwach?
Zmierzam do tego, czy w środku jest jakaś zworka / mikroprzełącznik, który przestawia tryb pomiaru ze względu na zastosowanie obrotomierza (model silnika)?

Dzięki, pozdrowienia!
Luke

TheMZman - 2024-04-09, 10:38

Obrotomierze sa inne. Do czego go potrzebujesz?
Luke Skywalker - 2024-04-09, 10:49

Mój działa, ale zawyża wskazania o kilkaset obrotów (prawie 1000). Stąd podejrzenie, że poprzedni właściciel mógł użyć wersji od silnika 4-suwowego...

Natomiast popraw mnie proszę albo potwierdź, że to dobry trop: wyczytałem w tym wątku wczęśniej, że obrotomierz bierze napięcie z jednej z faz prostownika. Ja "prewencyjnie" wymieniłem prostownik z oryginalnego na współczesny. Mam film nakręcony jeszcze przed gmeraniem w elektryce, że na biegu jałowym mam jakieś 1700 obr./min. Mam również późniejszy (po wymianie), gdzie na wolnych obrotach jest już 2500 obr./min, a słyszalnej różnicy w prędkości pracy silnika brak.

Mogło tak być?

Dziękuję,
Luke

TheMZman - 2024-04-09, 10:58

Nie mam pojecia ale moge do 301 wlozyc obrotomierz z rotaxa i Ci powiem jakie jest przeklamanie.
Wolf - 2024-04-09, 11:04

Były dwa typy obrotomierzy kwadratowych. Jedne były pod fazę alternatora (PVL) , drugie natomiast pod cewkę (zwykły alternator) Ale ciężko jest mi dokładnie coś na ten temat powiedzieć bo pod zwykły jak pod DF podłączysz to też będzie działać. Co do zawyżania obrotów połowa saxonów oszukuje na oryginalnych CEV. Ty masz podjebki można poznać po normalnym ułożeniu cyferki 2 na obrotomierzu gdzie w oryginale 2 omija śrubkę cyferblatu, plus czcionka bardziej pełna np. Na napisie MZ. W podróbie z tego co pamiętam jest jakiś potencjometr ale trzeba sprawdzić, czy czasami nie jest od napięcia a nie sygnału. W oryginale nie pamiętam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group